Πριν μερικές μέρες αναφερθήκαμε στη σύγκριση των δύο διαδρομών Καστοριάς (Ιεροπηγής) – Κοζάνης και στην Καστοριάς (Ιεροπηγής) – Πτολεμαΐδας. Όπως είδατε ή 2η διαδρομή (Καστοριάς – Πτολεμαΐδας), είναι οικονομικότερη κατά 49 εκατομμύρια 385 χιλιάδες 670 €.
Σήμερα ημέρα των Φώτων φωτίζουμε την οικονομία που θα προκύψει από όλη την προτεινόμενη διαδρομή, δηλαδή την πρόταση Β.Σωτηρόπουλου, που να μην ξεχνάμε ότι είναι η επίσημη πρόταση του Δήμου Εορδαίας που με ομόφωνη απόφαση του, ψήφισε το Δημοτικού Συμβουλίου Εορδαίας και είναι κατατεθειμένη στη διαβούλευση του ΣΔΑΜ.
(Άσχετα αν ο Δήμαρχος το έχει ξεχάσει προ πολλού ).
Αναλυτικά:
Η προτεινόμενη διέλευση του τραίνου από Βέροια – Βέρμιο – Πτολεμαΐδα εξασφαλίζει μια κατασκευή τεράστιας υποδομής στο ¼ της αξίας της, καθότι η ίδια γραμμή θα εξυπηρετεί 4 διαφορετικές διαδρομές που σε άλλη περίπτωση θα στοίχιζαν πάνω από 800 εκατομμύρια ευρώ προ ΦΠΑ. Όποιος προσπαθήσει να δει το μικρό κάδρο ασφαλώς θα οδηγηθεί σε σύγχυση. Το μεγάλο κάδρο μας ενδιαφέρει και το περιγράφουμε αναλυτικά με τα 4 σημεία του. Η γραμμή που θα διέρχεται μέσω Πτολεμαΐδας, θα εξυπηρετεί ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ.
ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ:
Α). Η Φλώρινα και το Αμύνταιο δια μέσω της νέας αυτής υπερταχείας γραμμής 160χιλιομέτρων ανά ώρα, θα συνδεθεί με Βέροια και Θεσσαλονίκη (ανατολικά) και με Πτολεμαΐδα, Κοζάνη, Αθήνα προς το νότο. Μόνο από την σύνδεση Φλώρινας – Βέροιας εξοικονομούνται 350-400 εκατομμύρια € προ ΦΠΑ. Παράλληλα εκπληρώνεται και η υποχρέωση της σύνδεσης της χώρας με υπερταχεία προς Μοναστήρι, και άρα απαλείφεται το κόστος επιμέρους γραμμών υψηλής ταχύτητας.
Β). Η Κοζάνη θα βρίσκεται και αυτή στον κεντρικό κόμβο, και θα συνδέει τον Βορρά με το νότιο τμήμα της χώρας κυρίως με Αθήνα μέσω Καλαμπάκας, αλλά και με το λιμάνι της Ηγουμενίτσας.
Εξαλείφεται και εξοικονομείται πάλι ένα κονδύλι περί τα 400 εκατομμύρια € προ ΦΠΑ, που αφορούν το κόστος της σύνδεσης Κοζάνης – Βέροιας μέσω της παραλίμνιας διαδρομής.
Έτσι συνοψίζοντας: Η Πτολεμαΐδα θα εξυπηρετεί προς Βορρά την Φλώρινα και το Μοναστήρι, προς Ανατολάς την Βέροια και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, προς τα Δυτικά την Καστοριά και την Αλβανία, και προς τον Νότο την Κοζάνη την Θεσσαλία και την Αθήνα.
Γ). Επιπλέον δημιουργείται και οδικός άξονας (Πτολεμαΐδας – Βέροιας) παράλληλος με τη σιδηροδρομική γραμμή, με διώροφα τούνελ και γέφυρες που δεν θα κοστίσει σχεδόν τίποτα, διότι εξοικονομείται κόστος πάνω από 80% με τον συγκερασμό των δυο έργων με όφελος κλίμακας από τι μελέτες και την κατασκευή. Επίσης δίνεται διέξοδος στην «τυφλή» προς ώρας οδική σύνδεση μέσω της σήραγγας της Κλεισούρας και σύνδεση της Καστοριάς μέσω Βερμίου Πτολεμαΐδας στην Βέροια και την Θεσσαλονίκη. Αυτό εκτιμάται ότι θα εξοικονομήσει περί τα 300 εκατομμύρια €
Όλα τα παραπάνω αποτελούν ένα ενιαίο σχέδιο που εξυπηρετεί όλες τις πόλεις της Δυτικής Μακεδονίας, και κυρίως δεν τεμαχίζει την Δυτική Μακεδονία σε βόρειους και νότιους.
Αυτό που χρειάζεται λοιπόν είναι μια συνολική προκαταρκτική μελέτη από ΟΣΕ – ΕΡΓΟΣΕ, είναι τόσο απλό που θα επιβεβαιώσει η όχι το συμφέρον αυτής της πρότασης.
Το έχει ζητήσει επανειλημμένως η «ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΠΟΛΙΤΩΝ ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑΣ / ΕΟΡΔΑΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ» από τα αρμόδια υπουργεία, τον ΟΣΕ και την ΕΡΓΟΣΕ, δεσμεύτηκε ο κ. Πατέρας,(ΟΣΕ), αλλά και ο προηγούμενος υφυπουργός κ. Ι.Κεφαλλογιάννης, ότι θα κάνει αυτή τη σύγκριση και ακόμη αναμένουμε.
Ποιος την φοβάται αυτή την προμελέτη εκτίμησης έργου;
Ποιος την μπλοκάρει;
Ποια σκοτεινά και υπόγεια σχέδια εξυπηρετούνται με τον αποκλεισμό της Εορδαίας; Ποιοι είναι λοιπόν οι σκοταδιστές;
Μήπως έχει ήδη γίνει (η προμελέτη) και παραμένει κρυφή διότι δεν συμφέρει κάποιους;
Υ.Γ.
Η ανάπτυξη της Δυτικής Μακεδονίας για τα επόμενα 100 χρόνια εξαρτάται από αυτό το έργο.
ΤΟ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΟΡΓΑΝΟ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ ΠΟΛΙΤΩΝ ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑΣ / ΕΟΡΔΑΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ