Από την εποχή της δημιουργίας αυτού του κράτους στη Νότιο- Ανατολική Ευρώπη, όλες οι εξουσίες συγκεντρώθηκαν στην Πρωτεύουσα και εξ αυτής πηγάζουν τα πάντα, μέχρι σήμερα,
Κάποτε επί Όθωνα, που “οι προστάτες μας”, μας τον φόρτωσαν, αμούστακο παιδάκι και τοποθέτησαν και τρεις Αντιβασιλείς ( ο κόμης Άρμανσμπεργ ο καθηγητής Μάουρερ και ο στρατηγός Έιδεκ) για να κάνουν κουμάντο οι ξένοι, μάλιστα, κατά τα πρότυπα των κυβερνήσεων της κεντρικής Ευρώπης, με τον δικτατορίσκο Μέττερνιχ της Αυστροουγγαρίας να ελέγχει τα πάντα, το κράτος εξυπακούονταν ότι θα έπρεπε να έχει μια κεντρική εξουσία και από εκείνη να πηγάζουν όλες οι εξουσίες και οι αρμοδιότητες. Άλλωστε το κράτος ακόμη δεν είχε λάβει την τελική του μορφή και οι περισσότεροι των Ελλήνων ήταν άπειροι αν δεν ήταν, ως επί το πλείστον, αναλφάβητοι.
Πέρασαν κοντά 200 χρόνια, πολλά κράτη εξελίχθηκαν σε φορείς κοινωνικής αλληλεγγύης και προστασίας των πολιτών τους, αλλά η χώρα μας παραμένει ακόμη στην εποχή του Όθωνα.
Χρήματα, ευκαιρίες, παροχές, φόροι, έργα, πολιτικές κοινωνικού ή υποστηρικτικού προσανατολισμού, όλα στην κεντρική εξουσία.
Οι Καλαματιανοί λένε μια παροιμία. ” Αν δεν είσαι κοντά στο φούρνο, ζεστό ψωμί δεν τρως”. Έχουν απόλυτο δίκιο. Η Βόρεια Ελλάδα είναι πολύ μακριά και…….άγνωστη.
Κάποτε ένας Υπουργός θέλοντας να ταξιδέψει εκτάκτως για την Φλώρινα, φώναξε την ιδιαιτέρα του να του βρει θέση για το κοντινότερο αεροδρόμιο για Φλώρινα. Η καημένη, του βρήκε εισιτήριο για Κέρκυρα. Κυρία μεσολαβούν τα Ιωάννινα, η Κοζάνη, η Θεσσαλονίκη. Κύριε Υπουργέ, πάντως προς τα εκεί θα πρέπει να βρίσκεται και η Φλώρινα!!!
Αφορμή για όλα αυτά, αποτέλεσε η εγκατάλειψη του λιμανιού της Σαμοθράκης. Βάζω στοίχημα, πως πολλοί θα την έψαχναν στο χάρτη κατά τη Σάμο. Άντε το πολύ στις Κυκλάδες. Στη Θράκη απίθανο.
Αν ρίξει κάποιος μια ματιά στη στελέχωση της Εγνατίας Οδού, της εταιρείας που κατασκεύασε, την ομώνυμη οδό, θα διαπιστώσει ότι διατηρεί γραφεία στο Εξωτερικό, αλλά και στη Νάξο και στη Ρόδο. Φαντάζομαι δεν τρελάθηκε και κατασκεύασε Εγνατία και στα νησιά, αλλά τα λιμάνια μπορεί να τα κατασκεύασε. Όχι μόνο αυτά, αλλά και της Μυκόνου, της Σαντορίνης. Παντού, εκτός της Βόρειας Ελλάδας, που φυσικό θα ήταν να την εξυπηρετούν και να αυξάνουν την κίνησή της.
Φυσικά η Βόρειος Ελλάδα, δεν έχει ούτε μια σοβαρή μαρίνα για σκάφη αναψυχής!!! Ούτε η Θεσσαλονίκη, που ξαπλωμένη στον Θερμαϊκό κοιμάται τον ύπνο του δικαίου. Ύστερα περιμένει τουρίστες. Θα πάνε εκεί οι γείτονες με το αυτοκίνητό τους φορτωμένο κονσέρβες, ψωμί, τυριά, λοιπά χρειαζούμενα και οι επαγγελματίες της πόλης θα σκουπίζουν τη σκόνη τους.
Καημένη Ελλάδα, πως σε κατάντησαν τα παιδιά σου. Ούτε ένα βήμα μπροστά δεν έκανες, μα ούτε θα κάνεις. Παραδείγματα:
Η αρμόδια αρχή για την πτήση των ελικοπτέρων ζήτησε από την ΔΕΔΔΥΕ να σημάνει τις γραμμές ρεύματος για να προστατεύσουν τα ελικόπτερα, που σημειωτέον θα απογειώνονταν από παράνομο ελικοδρόμιο!!! Να δείτε πως θα πληρώσει τη ζημιά η ΔΕΔΔΥΕ, αφού είναι Δημόσιο. Σιγά μην πληρώσουν οι εταιρείες του ελικοπτέρου κλπ.
Από την άλλη, Ελλάδα, δεν μπορείς ή δεν θέλεις να κόψεις το τσιγάρο, από τα Σχολεία ή τα Νοσοκομεία. Δεν μπορείς ή δεν θέλεις να ελέγξεις τα ναρκωτικά κατά την οδήγηση. Μπορεί να μαζεύουμε καρκίνο , εμφράγματα, νεκρούς τροχαίων, αλλά εμείς, υπνωτισμένοι, περιμένουμε τα μεγάλα βήματα.
Προς το βάραθρο μπορεί να πάμε. Προς τα επάνω ζαλιζόμαστε.