Για μία ακόμη χρονιά εκατομμύρια ιδιοκτήτες ΙΧ θα κληθούν να πληρώσουν σε πάρα πολλές περιπτώσεις υψηλά τέλη κυκλοφορίας, ιδιαίτερα αν τα οχήματά τους είναι παλαιάς τεχνολογία και μεγάλου κυβισμού (πάνω από 1.600 κ.εκ.), ενώ παραμένουν αμετάβλητα για πάρα πολλά χρόνια, παρά τις κατά καιρούς εξαγγελίες για μειώσεις ή έστω για επαναπροσδιορισμό τους.
Οι αλλαγές στις χρεώσεις
Καμία κυβέρνηση τα τελευταία χρόνια δεν έχει προχωρήσει σε ουσιαστικές αλλαγές γιατί πολύ απλά δεν θέλει να ρισκάρει, όπως λένε αρμοδίως, τα έσοδα του κρατικού προϋπολογισμού.
Το ίδιο κάνει και η τωρινή, αν και σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες μελλοντικά μπορεί να εξεταστεί όχι να μειώσει τα τέλη κυκλοφορίας για τα παλαιά οχήματα αλλά να αυξήσει εκείνα που επιβάλλονται στα νέα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας και το οποία, εν συγκρίσει με οχήματα ίδιου κυβισμού αλλά παλαιά, είναι αισθητά χαμηλότερα.
Τα οχήματα άνω 15ετίας
Ωστόσο αν η κυβέρνηση αποφάσιζε να μειώσει τιςπαλαιότητες και τα ποσά σε οχήματα άνω της 15ετίας θαμπορούσε να αποτελέσει κίνητρο για κάποιον να βγάλει από τη «ναφθαλίνη» το παλιό του όχημα για το οποίο έχει καταθέσει πινακίδες.
Το μόνο καλό που παραμένει είναι τα τέλη κυκλοφορίας με το μήνα αλλά και αυτό το μέτρο είναι λειψό καθώς δεν μπορεί κάποιος να θέσει σε κυκλοφορία το όχημά του για ένα μήνα μετά να καταθέσει ξανά τις πινακίδες και στη συνέχεια να τις πάρει πάλι πίσω. Θα πρέπει μόνο φορά να αποφασίσει για πόσους μήνες χρειάζεται το όχημά του και στη συνέχεια να τις καταθέσει ξανά μέχρι το τέλος του έτους.
Ο Χάρης Θεοχάρης
Για τις αλλαγές που σχεδιάζονται στα τέλη κυκλοφορίας ρωτήθηκε το περασμένο Σάββατο ο κ. Χάρης Θεοχάρης κατά τη διάρκεια συνέντευξής του στο Mega Σαββατοκύριακο και μάλιστα ρωτήθηκε για το αν θα προχωρήσει η κυβέρνηση σε μείωσή τους. Ο ίδιος απάντησε ότι «δεν είμαι σίγουρος για το εάν θα πρέπει να μειωθούν τα τέλη κυκλοφορίας. Θα κάνουμε μία συζήτηση.
Τώρα όλο και περισσότερο έχουμε τα νέα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας αυτοκίνητα. Θα πρέπει να το δούμε ακριβώς και να το εξετάσουμε, δεν λέω ότι πρέπει να αυξηθούν.
Σε κάποιες κατηγορίες μπορεί να είναι φθηνά σε κάποιες ακριβά. Δεν είναι κάτι που μπορούμε να το συζητήσουμε αυτή τη στιγμή, δεν έχει γίνει αυτή η κουβέντα». Από την απάντηση αυτή μπορεί κανείς να βγάλει εύκολα το συμπέρασμα ότι ναι μεν αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει ζήτημα αλλαγών αλλά όταν θα ανοίξει το θέμα μελλοντικά το πιθανότερο είναι να αυξηθούν τα τέλη κυκλοφορίας στα οχήματα τελευταίας τεχνολογίας που σε κάποιες περιπτώσεις είναι ακόμη και μηδενικά.
Ενδεχόμενο παράτασης
Τα τέλη κυκλοφορίας που αναρτήθηκαν από τις αρχές Νοεμβρίου στην ιστοσελίδα της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, είναι ακριβώς ίδια με τα περυσινά και το μόνο που ελπίζουν οι ιδιοκτήτες ΙΧ είναι να δοθεί και φέτος μία παράταση ώστε να μπορέσουν να τα πληρώσουν λίγο αργότερα και να πέσουν όλες οι φορολογικές υποχρεώσεις μαζί (πληρωμή ΕΝΦΙΑ, φόρου εισοδήματος κτλ.) στο τέλος του έτους.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες το υπουργείο Οικονομικών αναμένεται να ανακοινώσει τις επόμενες ημέρες παράταση απλώς ακόμη δεν έχει καταλήξει στο εύρος αυτή της παράτασης. Υπενθυμίζεται ότι πέρυσι είχε δοθεί έως τα τέλη Φεβρουαρίου.
Βήμα προς βήμα η πληρωμή
Ο Οικονομικός Ταχυδρόμος παρουσιάζει βήμα – βήμα τη διαδικασία εκτύπωσης των τελών κυκλοφορίας προκειμένου οι ιδιοκτήτες να μην κάνουν κάποιο λάθος και το βασικότερο να μην κληθούν στη συνέχεια να τα πληρώσουν διπλά. Ειδικά όσα ζευγάρια έχουν στην κατοχή ένα όχημα με συνιδιοκτησία θα πρέπει να γνωρίζουν ότι ένας από τους δύο θα πρέπει να τα πληρώσει ακόμη και αν μπορεί ο καθένας ξεχωριστά να εκτυπώσει το σχετικό ειδοποιητήριο. Αν γίνει το λάθος και πληρωθούν και από δύο ή τρεις συνιδιοκτήτες τότε το κράτος θα τα εισπράξει διπλά και τριπλά και δεν θα τα επιστρέψει ούτε θα συμψηφίσει με άλλα χρέη.
Επίσης, τα τέλη κυκλοφορίας δεν μπορούν να μπουν στην πάγια ρύθμιση των 24 δόσεων του υπουργείου Οικονομικών αλλά θα πρέπει να πληρωθούν εφάπαξ. Αξίζει ωστόσο να τονιστεί ότι αν κάποιος δεν έχει την οικονομική δυνατότητα να τα πληρώσει εφάπαξ όπως ορίζει ο νόμος μπορεί να το πράξει μέσω πιστωτικής κάρτας. Δηλαδή να καταλάβει το ποσό μέσω της κάρτας ολόκληρο αλλά η αποπληρωμή στην τράπεζα να γίνει σε έως 12 άτοκες δόσεις. Οι περισσότερες τράπεζες προσφέρουν αυτή τη δυνατότητα. Όμως αν κάποιος χάσει μία μηνιαία δόση στην τράπεζα τότε θα επιβαρυνθεί με υπέρογκους τόκους.
Διαδικασία εκτύπωσης
Η διαδικασία εκτύπωσης των τελών είναι απλή και μπορεί να ολοκληρωθεί σε μερικά λεπτά μέσα από συγκεκριμένα βήματα όπως καταγράφονται και στις εικόνες που παρατίθενται. Το σημαντικότερο όμως είναι όταν εκτυπωθούν να γίνει έλεγχος ότι τα στοιχεία που αναγράφονται τόσο για το όχημα όσο και για τον ιδιοκτήτη είναι τα σωστά.
Την αναζήτηση των τελών μπορεί να την κάνει κάποιος μέσω της ιστοσελίδας της ΑΑΔΕ (www.aade.gr) στην εφαρμογή myCar αν θέλει κάποιος να χρησιμοποιήσει κωδικούς πρόσβασης Taxisnet ή να τα εκτυπώσει αναγράφοντας μόνο το ΑΦΜ του και τον αριθμό της πινακίδας. Στην εφαρμογή myCar θα διαπιστώσει κανείς ότι υπάρχουν διάφορες επιλογές που αφορούν τα τέλη κυκλοφορίας, την ακινησία οχήματος, τη βεβαίωση μη οφειλής. Αφού προχωρήσει οενδιαφερόμενος τη διαδικασία με τα αντίστοιχα κλικ θα επιλέξει το όχημα για το οποίο θέλει να εκτυπωθεί το ειδοποιητήριο πληρωμής (εφόσον έχει περισσότερα του ενόςοχήματα) και στη συνέχεια βάσει του αριθμού RF θα προχωρήσει στην πληρωμή.
Στην διαδικασία που ακολουθεί παρουσιάζονται τα βήματα για εκείνους που δεν θέλουν να μπουν στην εφαρμογή myCar με τους κωδικούς Taxisnet αλλά επιθυμούν απλά μέσα σε 6 βήματα να πάρουν στα χέρια τους το ειδοποιητήριο για να πληρώσουν στη συνέχεια το ποσό που αντιστοιχεί στα κυβικά, την παλαιότητα, την εκπομπή ρύπων καυσαερίων.
Πηγή: ot.gr