ΛΑΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΚΟΖΑΝΗΣ:
Τοποθέτηση για τον οικονομικό απολογισμό
ΚΑΙ ΤΟΝ ΟΡΙΣΜΟ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥ ΣΤΑ ΣΧΟΛΙΚΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ
Ο οικονομικός απολογισμός της Σχολικής Επιτροπής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Κοζάνης είναι στο πλαίσιο του αντεργατικού – αντιλαϊκού προϋπολογισμού του Δήμου που και αυτός είναι μέρος του κρατικού προϋπολογισμού που πετσοκόβει κονδύλια από τις εργατικές -λαϊκές ανάγκες. Είναι προσαρμοσμένος στις ανάγκες των μονοπωλιακών ομίλων και στόχο έχει να απαλλάξει το κράτος από την χρηματοδότηση υπηρεσιών που αφορούν τις λαϊκές ανάγκες ώστε να περισσέψουν για τους δανειστές και την χρηματοδότηση των μονοπωλιακών ομίλων. Οι χρηματοδότησεις των σχολικών επιτροπών έχουν μειωθεί την τελευταία δεκαετία κατά 70 %. Βρισκόμαστε στο τρίτο κύμα πανδημίας και δεν έχει παρθεί ούτε ένα ουσιαστικό μέτρο για την υγιεινή και την ασφάλεια των μαθητών και εκπαιδευτικών. Οι καθαρίστριες είναι στη συντριπτική πλειοψηφία με ελαστικές σχέσεις εργασίες και μειωμένου ωραρίου, με αποτέλεσμα να μην εξασφαλίζονται η απαιτούμενη καθαριότητα σε κανονικές συνθήκες, πόσο μάλλον τώρα που είναι ιδιαίτερα αυξημένες ανάγκες υγιεινής, μέσα στην πανδημία. Εδώ και τώρα να μετατραπούν σε εργασιακές σχέσεις πλήρους απασχόλησης και να μονιμοποιηθούν!
Σε αυτό το πλαίσιο τοποθετούμαστε με λευκό επειδή αντιτασσόμαστε στο σύνολο της πολιτικής που εφαρμόζεται. Διεκδικούμε γενναία χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών, από τον κρατικό προϋπολογισμό, στο ύψος των πραγματικών αναγκών και δεν μπαίνουμε στη λογική της διαχείρισης.
2ο θέμα Αποδοχή χρημάτων της Α΄ κατανομής 2021
Συμφωνούμε με την αποδοχή χρημάτων της Α΄ κατανομής 2021, όμως είναι μακρυά από τις ανάγκες των σχολείων, ιδιαίτερα στις συνθήκες πανδημίας που υπάρχει εδώ κι ένα χρόνο και τα κονδύλια παραμένουν στα ίδια επίπεδα, ενώ θα έπρεπε να υπάρχουν έκτακτα κρατικά κονδύλια για τη διασφάλιση της υγιεινής και προστασίας των σχολείων.
3ο θέμα: Ορισμός εκπροσώπου στα σχολικά Συμβούλια.
Η θέση μας ως Λαϊκή Συσπείρωση είναι ότι ο εσωτερικός κανονισμός δηλαδή το σύνολο των κανόνων ορθής λειτουργίας των σχολείων θα πρέπει να παραμείνει ζήτημα του συλλόγου διδασκόντων. Η συμμετοχή του Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου, του εκπροσώπου του οικείου Δήμου και στη συνέχεια η έγκριση του εσωτερικού κανονισμού από το διευθυντή Εκπαίδευσης, σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 491-9/1/2021) υποβαθμίζει το ρόλο του Συλλόγου διδασκόντων.
Οι εκπαιδευτικοί δεν είναι ενάντια στη θέσπιση κανόνων ορθής λειτουργίας της σχολικής μονάδας, Είναι αυτοί που κρατάνε όρθιο το σχολείο. Μέσα σε εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες επιδιώκουν τη δημιουργία κλίματος εμπιστοσύνης, αλληλεγγύης και σεβασμού ανάμεσα στα μέλη της σχολικής κοινότητας και με συναίσθηση του παιδαγωγικού ρόλου, χωρίς τυμπανοκρουσίες, αντιμετωπίζουν καθημερινά απλά ή συνθετότερα προβλήματα.
Η στόχευση του Υπουργείου δεν είναι η επίλυση προβλημάτων αλλά η δημιουργία ενός σχολείου που χωρίς καμία στήριξη, χωρίς χρηματοδότηση, υποδομές και μόνιμο προσωπικό να λύνει ως «αυτόνομη» οικονομική – εκπαιδευτική μονάδα το σύνολο των προβλημάτων. Αν δεν τα καταφέρνει θα φταίει το ίδιο, οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς και οι μαθητές, καθώς και οι Δήμοι στους οποίους σκοπεύει να μεταθέσει την ευθύνη συνολικά στους Δήμους, την ώρα που η κρατική χρηματοδότηση προς τους Δήμους για τα σχολεία, μειώνεται συνεχώς.
Ο ρόλος του Δήμου και της σχολικής επιτροπής είναι η συντήρηση και κάλυψη των λειτουργικών αναγκών των σχολικών κτιρίων, η ουσιαστική εφαρμογή δίχρονης προσχολικής αγωγής με σύγχρονους όρους καθώς και η διεκδίκηση γενναίας κρατικής χρηματοδότησης για την κατασκευή νέων, σύγχρονων σχολικών μονάδων κι όχι η παρέμβασή τους στην εσωτερική λειτουργία των σχολείων.
Για όλους τους προαναφερόμενους ψηφίζουμε αρνητικά στη συμμετοχή μας σε Σχολικά Συμβούλια, όπως αναφέρετε στην πρόταση του προέδρου της σχολικής επιτροπής Β/ θμιας Εκπσης.
Ως Λαϊκή Συσπείρωση αρνούμαστε να συμμετέχουμε σε τέτοιου είδους Σχολικά Συμβούλια που έχουν αντιδραστικό και αντιεκπαιδευτικό χαρακτήρα.
- Κανείς από τη σχολική επιτροπή να μη δεχτεί το ρόλο του εκπροσώπου στα Σχολικά Συμβούλια.
- Απαιτούμε την άμεση απόσυρση του ΦΕΚ για τον δήθεν «εσωτερικό κανονισμό των σχολείων».
Για τα αιτήματα των θεμάτων : 4, 5, 6, 7, 8 και 9 ψηφίζουμε θετικά.