Η συγκεκριμένη έρευνα πραγματοποιείται ανά 5 περίπου χρόνια υπό την Αιγίδα της Διεθνούς Ένωσης για την Αξιολόγηση της Εκπαιδευτικής Επίδοσης, σε 30 περίπου χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα (με τη συμμετοχή 186 δημοσίων και ιδιωτικών Γυμνασίων και με υπεύθυνο φορέα υλοποίησης το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής).
Σκοπός της έρευνας του ICILS είναι να διερευνήσει τους τρόπους με τους οποίους οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β Γυμνασίου να αναπτύσσουν τον Εγγραμματισμό στην Πληροφορική και στους Υπολογιστές ώστε να ανταποκριθούν στην ανάγκη της ψηφιακής εποχής.
Παράλληλα, συλλέχθηκαν και δεδομένα σχετικά με το περιβάλλον και τα χαρακτηριστικά των μαθητών/-τριών καθώς και δεδομένα που αφορούν τους εκπαιδευτικούς, τα σχολεία και την πολιτική τους, καθώς και τους πόρους και τις παιδαγωγικές μεθόδους που αξιοποιούνται για τη διδασκαλία και μάθηση στον τομέα αυτό.
Η έρευνα στο σχολείο πραγματοποιήθηκε με το Β1 τμήμα της Β΄ Γυμνασίου (26 μαθητές) στις 28/04/2023 και στις 02/05/2023 στο εργαστήριο πληροφορικής. Ταυτόχρονα συμμετείχαν και 15 εκπαιδευτικοί οι οποίοι διδάσκουν στη Β΄ Γυμνασίου.
Η Διευθύντρια του σχολείου κυρία Κρανιώτη Άννα ως συντονίστρια σε συνεργασία με την υπεύθυνη του εργαστηρίου Πληροφορικής την κυρία Ματσαγγούρα Σταυρούλα καθώς και με την Διαχειρίστρια της έρευνας κυρία Πουλιαρέκου Ειρήνη κατάφεραν να υλοποιήσουν με απόλυτη επιτυχία την έρευνα.