“Μας βοήθησε να δείξουμε ποικίλες πτυχές του εαυτού μας”
“Βλέπετε ότι ψηφιοποιούνται πάρα πολλές υπηρεσίες. Θα προκύψουν πολλές αλλαγές στην καθημερινότητα μας”
Ένα από τα πολλά ερωτήματα που καλούνται να απαντήσουν οι επιχειρηματίες της περιοχής μας και γενικά της χώρας
είναι και το τι μας δίδαξε η πανδημία-κρίση….Το “Θ” μίλησε με 2 ευφυείς επιχειρηματίες της Κοζάνης. Τον Θωμά Νικολαΐδη που δραστηριοποιείται στον χώρο της εστίασης-Καφέ Μπαρ και τον κ. Αδάμ Ιωαννίδη από τον χώρο των ηλεκτρικών ειδών και των αυτοκινήτων. Να σημειωθεί ότι οι δυο επιχειρηματίες κατά καιρούς έχουν βοηθήσει την κοινωνία της πόλης με διάφορες ενέργειες τους. Πρόσφατα ο κ. Ιωαννίδης προχώρησε στη δωρεά ενός καινούριου ειδικού οχήματος Volkswagen Crafter στην Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας για το ΕΤΙΚ / ΕΚΑΒ ως όχημα χρήσης ασθενοφόρου για την αντιμετώπιση των αυξημένων αναγκών των υπηρεσιών υγείας. Παράλληλα, διέθεσε ψυγείο, καταψύκτη, laptop και έναν εκτυπωτή στο νεοϊδρυθέν εργαστήριο Μοριακής Βιολογίας στο Νοσοκομείο Κοζάνης. Ο κ. Νικολαϊδης κατά καιρούς έχει προσφέρει ως δωρεά (εξοπλισμού) στο γηροκομείο Κοζάνης, το νοσοκομείο, και το ΕΚΑΒ.
Ο κ. Νικολαϊδης τόνισε: ‘Η υγειονομική κρίση, κατά τη γνώμη μου, δεν μας έμαθες κάτι. Μας ώθησε όμως να γίνουμε καλύτεροι. Μας βοήθησε να δείξουμε ποικίλες πτυχές του εαυτού μας. Μας οδήγησε να αντιληφθούμε πως τα μικρά πράγματα, τα απλά τα καθημερινά είναι αυτά που μας βοηθούν να συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε. Ένα όμορφο χαμόγελο, μια αληθινή καλημέρα. Μας έδειξες πως όλα είναι ρευστά, τα πάντα ρέουν. Μας έδειξε πως η αλληλεγγύη είναι απτή, όχι μια αυλή λέξη. Έχει πρόσωπα, τα πρόσωπα των ανθρώπων που βρέθηκαν στη πρώτη γραμμή για να πολεμήσουν τον ιό και όλους αυτούς τους ανθρώπους που βρέθηκαν στη θέση εργασίας τους το διάστημα της καραντίνας και εξυπηρετούσαν τους συμπολίτες σου. Μας βοήθησε να καταλάβουμε ότι η ζεστή χειραψία ήταν ότι πιο ουσιώδες είχε κάποιος στη μέρα του, εξάλλου όταν χάνεις κάτι το εκτιμάς. Μας δημιούργησε την έλλειψη των εικόνων των αγαπημένων μας ανθρώπων, πολλοί από εμάς δεν μπορούσαμε και εξακολουθούμε να μην μπορούμε να δούμε αγαπημένα ηλικιωμένα πρόσωπα, τον παππού και τη γιαγιά μας, που χρειάζεται να απουσιάζουμε από κοντά τους για να τους προστατέψουμε. Αντιληφθήκαμε πως, έπρεπε να γίνουμε ευέλικτοι, άμεσοι και πιο ανεκτικοί. Εκλεκτοί στα νέα δεδομένα που ζητούσε η αγορά. Διότι η αγορά δεν αναγνωρίζει τις συνιστώσες συνεχώς μεταβάλλεται στις συνθήκες και μείς για να επιβιώσουμε πρέπει να την ακολουθήσουμε. Άμεσοι, για να μη χάσουμε την επαφή με τους πελάτες μας, αυτούς που μας στηρίζουν και θα συνεχίσουν να μας στηρίζουν. Η αμεσότητα με το πολίτη είναι σημαντική, αν χαθεί χάνεται κάθε επαφή ειλικρίνειας, ως εκ τούτου, δεν μπορείς να του μεταφέρεις τις υπηρεσίες σου, τις νέες υπηρεσίες που του προσφέρεις. Ανεκτικοί απέναντι στους συνεργάτες μας, στους ανθρώπους αυτούς που στήριξαν, έδωσαν και δίνουν μορφή στις επιχειρηματικές μας ιδέες. Προφανώς και δεν ξεχνώ τις υπηρεσίες, που προσφέρουμε, που χρειάζεται να γίνονται καθημερινά, ολοένα καλύτερες και να ανταποκρίνονται στις τωρινές απαιτήσεις των πολιτών της πόλης μας. Αυτές τις συμβουλές μου έδωσε η κρίση να αντιληφθώ”.
Ο κ. Ιωαννίδης από τη μεριά του ανέφερε: “Είναι μια εξαιρετικά δύσκολη περίοδος. Ολόκληρες χώρες βρέθηκαν σχεδόν απροετοίμαστες. Το κλείσιμο των καταστημάτων δημιούργησε πολλά προβλήματα.
Πιστεύω ότι όταν αρχίσει να εξομαλύνεται η κατάσταση, θα προκύψουν πολλές αλλαγές στην καθημερινότητα μας, στο τρόπο που συναλλασσόμαστε. Βλέπετε ότι ψηφιοποιούνται πάρα πολλές υπηρεσίες και αυτό είναι το καλό. Ήρθαν περισσότερο στη ζωή μας οι τηλεφωνικές παραγγελίες, το “ηλεκτρονικό κανάλι” πωλήσεων, όπου πολλές επιχειρήσεις οργανώθηκαν ακόμη περισσότερο σε σχέση με τις ηλεκτρονικές αγορές. Αυτή άλλωστε ήταν η μοναδική δίοδος όπου μπορούσες να έρθεις σε επαφή με κάποιον καταναλωτή. Ο κόσμος μένοντας στο σπίτι στράφηκε σε τέτοιες αναζητήσεις. Αυτό όμως δημιούργησε προβλήματα στις μεταφορικές εταιρίες λόγω του όγκου των συναλλαγών. Η νέα αυτή πραγματικότητα ήρθε και θα μείνει. Εν τελεί, προσοχή στους καταναλωτές που θα χρησιμοποιήσουν ηλεκτρονικές συναλλαγές, καθώς δεν είναι όλοι σωστοί επαγγελματίες. Θα προκύψει αναδιοργάνωση στο σύστημα υγείας, αλλά και αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες. Είναι μια εξαιρετικά δύσκολη περίοδος για όλους μας, αλλά και για τους επιχειρηματίες. Το πρωτεύων ζήτημα αυτή τη στιγμή είναι να εξομαλυνθεί η υγεία και να μην έχουμε κρούσματα και θανάτους. Είναι σημαντικό να ενισχύονται ο τοπικές κοινωνίες και οι οικονομίες”.
Θανάσης Τέγος