Όλο και περισσότερες επιχειρήσεις εστίασης προσαρμόζονται και ακολουθούν τις εξελίξεις στα συστήματα παραγγελιών. Πριν αρκετά χρόνια, λίγα ήταν τα εστιατόρια που είχαν συστήματα παραγγελιοληψίας.
Η τεχνολογία τότε δεν ήταν τόσο εξελιγμένη και σίγουρα υπήρχαν αρκετά προβλήματά στη διεκπεραίωση των διαδικασιών. Το μόνιμο πρόβλημα των επαγγελματιών ήταν ο έλεγχος του ταμείου, των υλικών και η γρήγορη εκτέλεση της παραγγελίας χωρίς λάθη.
Σήμερα στα συστήματα παραγγελιοληψίας έχουν προστεθεί και άλλες βοηθητικές τεχνολογίες και αξεσουάρ που βοηθούν περισσότερο την οργάνωση ενός χώρου εστίασης και όχι μόνο.
Οι πρώτες ερωτήσεις που θα πρέπει να κάνετε πριν προβείτε σε κάποια αγορά συστήματος διαχείρισης παραγγελιών είναι οι εξής:
- Ποια είναι τα συγκεκριμένα προβλήματα που αντιμετωπίζετε με τους σερβιτόρους και τους πελάτες σας;
- Πόσο μεγάλο είναι το εστιατόριο σας;
- Πόσα τραπέζια έχετε;
- Πόσοι σερβιτόροι εργάζονται στο εστιατόριο σας;
- Ποιο είναι το μενού σας;
- Ποια είναι η μέση τιμή παραγγελίας;
- Ποιο είναι το ωράριο λειτουργίας του εστιατορίου σας;
Αυτές οι ερωτήσεις θα σας δώσουν μια γενική εικόνα για το πρόβλημα που αντιμετωπίζει η επιχείρησή σας και θα σας βοηθήσουν να προσδιορίσετε τις ανάγκες σας.
Με βάση τις απαντήσεις που θα δώσετε, θα πρέπει να εστιάσετε στους ακόλουθους τομείς για να προμηθευτείτε το καλύτερο σύστημα παραγγελιών που θα εξυπηρετήσει τις δικές σας ανάγκες.
Το σύστημα παραγγελιών πρέπει να είναι εύκολο στη χρήση τόσο για τους σερβιτόρους όσο και για τους πελάτες. Οι σερβιτόροι πρέπει να μπορούν να λάβουν παραγγελίες γρήγορα και εύκολα, ενώ οι πελάτες πρέπει να μπορούν να κάνουν τις παραγγελίες τους με σαφήνεια και ακρίβεια.
Το σύστημα παραγγελιών πρέπει να είναι ακριβές, για να αποφευχθούν λάθη και παραλείψεις. Τα λάθη στις παραγγελίες μπορούν να οδηγήσουν σε δυσαρέσκεια των πελατών και σε απώλεια εσόδων.
Το σύστημα παραγγελιών πρέπει να είναι ευέλικτο για να προσαρμοστεί στις ανάγκες του εστιατορίου. Για παράδειγμα, το σύστημα πρέπει να μπορεί να υποστηρίξει ένα μενού με πολλούς διαφορετικούς τύπους πιάτων και να επιτρέπει αλλαγές στις παραγγελίες.
Το σύστημα παραγγελιών πρέπει να είναι ασφαλές για να προστατευθούν τα προσωπικά δεδομένα των πελατών.
Επιπλέον, θα πρέπει να λάβετε υπόψη και τα ακόλουθα πριν την αγορά:
- Το κόστος του συστήματος.
- Την υποστήριξη που παρέχει ο κατασκευαστής (έχει ετήσια συνδρομή ή μηνιαία).
- Τι δυνατότητες επέκτασης έχει το συγκεκριμένο σύστημα που θέλετε να καταλήξετε
- Περιλαμβάνει εκπαίδευση του προσωπικού;
Η εκπαίδευση είναι πολύ σημαντική για το προσωπικό και τους σερβιτόρους για το πώς θα δουλεύει το καινούριο σύστημα. Πολλοί χρήστες δεν είναι εξοικειωμένοι με τις νέες τεχνολογίες και μπορεί να θέλουν το χρόνο τους για να συνηθίσουν στη χρήση των συσκευών. Η εκπαίδευση θα τους βοηθήσει να μάθουν πώς να χρησιμοποιούν το σύστημα με αποτελεσματικότητα και να αποφύγουν λάθη.
Το σύστημα παραγγελιών για να λειτουργήσει σωστά πρέπει να έχει και την ανάλογη υποστήριξη. Οποιαδήποτε βλάβη παρουσιαστεί θα πρέπει ο τεχνικός να βρίσκεται στο χώρο σε ελάχιστο χρόνο για να αντιμετωπίσει το πρόβλημα. Επίσης, θα πρέπει να αναλάβει τη συντήρηση και την αναβάθμιση του συστήματος όποτε χρειαστεί.
Εκτός από τα παραπάνω, οι επαγγελματίες θα πρέπει επίσης να προσέξουν τα παρακάτω:
- Το σύστημα παραγγελιών να υποστηρίζεται από ένα αξιόπιστο κατασκευαστή.
- Να πάρει συστάσεις και πληροφορίες από άλλουςεστιάτορες που χρησιμοποιούν συστήματα παραγγελιών.
- Να κάνει μια δοκιμαστική χρήση του συστήματος πριν το αγοράσει.