Η α΄ φάση του Διαγωνισμού φτάνει στο τέλος της. Τελειώνει με την ίδια χαρά και τον ενθουσιασμό με τον οποίο ξεκίνησε.
Κάθε εβδομάδα όσοι μαθητές ήθελαν να συμμετέχουν έπρεπε να λύσουν ένα γρίφο Μαθηματικών και Λογικής. Δέκα εβδομάδες, δέκα γρίφοι. Οι κανόνες του παιχνιδιού είναι απλοί.
Ο κάθε εβδομαδιαίος γρίφος βαθμολογείται με 10 μονάδες και όσοι συγκεντρώνουν 80 μονάδες και πάνω περνούν στη β΄ φάση του Διαγωνισμού. Η β’ φάση του διαγωνισμού θα διεξαχθεί στην αίθουσα της Πληροφορικής. Όσοι έχουν προκριθεί από την α’ φάση του διαγωνισμού σε μία ώρα θα απαντήσουν ταυτόχρονα σε 10 ερωτήσεις γρίφων,σε μία online εφαρμογή.
Οι μαθητές προβληματίστηκαν, εργάστηκαν εποικοδομητικά για να βρουν και να δικαιολογήσουν την απάντησή τους. Ακόμη και καθηγητές του σχολείου πήραν χαρτί και μολύβι για να λύσουν τον εβδομαδιαίο γρίφο. Την ώρα των κενών, την ώρα των διαλειμμάτων υπήρχε πάντα ένα χαρτάκι, ένα στυλό και μια συζήτηση για το πώς να βάλω σε σειρά τη σκέψη, ποια λογικά βήματα να κάνω για να τα καταφέρω, να βρω τη λύση και να την αποτυπώσω στο χαρτί.
Άλλοι ξεκίνησαν με ενθουσιασμό στην αρχή και άλλοι στην πορεία παρασύρθηκαν από τον ενθουσιασμό των άλλων. Η όλη προσπάθεια ξεκίνησε δειλά, αλλά η ανταπόκριση ήταν μεγάλη, επιβεβαιώνοντας ότι οι μαθητές του Καλλιτεχνικού Σχολείου έχουν τη σπίθα που πρέπει να ανάψει.
Τελευταία εβδομάδα γρίφων, και να που συνεχίζουν ακάθεκτοι μαθητές που δεν είναι απαραίτητα άριστοι στα Μαθηματικά, αλλά όλο αυτό το παιχνίδι ήταν γι’ αυτούς μία πρόκληση, ένας τρόπος να αποδείξουν ότι έξω από τα στενά όρια της τάξης, τα Μαθηματικά και η Λογική μπορούν να είναι διασκεδαστικά. Άλλωστε όπως λέμε πάντα εμείς οι καθηγητές τους:
«Η αριστεία δεν είναι θέμα υψηλής νοημοσύνης και ευφυίας αλλά υπομονής, επιμονής και αντοχής στην αποτυχία»