Κοζάνη, Δυτική Μακεδονία
Τετάρτη, 29 Μαρτίου, 2023
Ο Καιρός Σήμερα και τις επόμενες ημέρες στη Κοζάνη και την Δυτική Μακεδονία
  • Επικοινωνία
  • Ο Καιρός
  • Αγγελίες
  • Πρωτοσέλιδα
Ειδήσεις και Νέα από την Κοζάνη και Δ. Μακεδονία - Θάρρος
Optika Katanas
  • Κοζάνη
  • Δυτική Μακεδονία
  • Ελλάδα
  • Οικονομία
  • Κόσμος
  • Πολιτισμός
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Άρθρα
  • Αθλητικά
  • Περιβάλλον
  • Αγγελίες
  • Πρωτοσέλιδα
No Result
View All Result
  • Κοζάνη
  • Δυτική Μακεδονία
  • Ελλάδα
  • Οικονομία
  • Κόσμος
  • Πολιτισμός
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Άρθρα
  • Αθλητικά
  • Περιβάλλον
  • Αγγελίες
  • Πρωτοσέλιδα
No Result
View All Result
Ειδήσεις και Νέα από την Κοζάνη και Δ. Μακεδονία - Θάρρος
No Result
View All Result

Αρχική » News » Σύγκρουση στα Τέμπη: Το χρονικό της στοιχειωμένης σύμβασης 717 για σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση

Σύγκρουση στα Τέμπη: Το χρονικό της στοιχειωμένης σύμβασης 717 για σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση

Η σύμβαση 717/2014 της ΕΡΓΟΣΕ αποδείχθηκε δυστυχώς η πιο μοιραία – αν και φυσικά όχι μοναδική – εκκρεμότητα στις ελληνικές ράγες

Θάρρος ΚοζάνηΘάρρος Κοζάνη
3 Μαρτίου 2023, 14:13
σε News, Ελλάδα
Χρόνος Ανάγνωσης: 1 λεπτό
0 0
Σύγκρουση Στα Τέμπη: Το Χρονικό Της Στοιχειωμένης Σύμβασης 717 Για Σηματοδότηση Και Τηλεδιοίκηση
Share on FacebookShare on Twitter

Η μοιραία μετωπική σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη, με τον μαύρο απολογισμό να έχει φτάσει στους 57 νεκρούς, απογύμνωσε σε μία τραγική στιγμή σειρά λαθών και εγκληματικές παραλείψεις. Όσο οι ώρες περνούν το γαϊτανάκι των ερωτημάτων συνεχίζεται για το φονικότερο σιδηροδρομικό δυστύχημα στην ιστορία της χώρας και από τα χειρότερα της δεκαετίας στην Ευρώπη, σε ένα ενεργό δίκτυο μόλις 2.339 χλμ.

Η πολυσυζητημένη το τελευταίο 24ωρο σύμβαση 717/2014 της ΕΡΓΟΣΕ, περιβόητη εδώ κι εννέα χρόνια για τους γνωρίζοντες το σιδηροδρομικό γίγνεσθαι της χώρας, αποδείχθηκε δυστυχώς η πιο μοιραία – αν και φυσικά όχι μοναδική – εκκρεμότητα στις ελληνικές ράγες. Αφορά την ουσία ενός από τα βασανιστικά ερωτήματα των τελευταίων ημερών θλίψης, θυμού και αγωνίας. Είναι δυνατόν εν έτη 2023, με την τεχνολογία να καλπάζει, στον ελληνικό σιδηρόδρομο η ασφάλεια επιβατών κι εργαζομένων να επαφίεται στον ανθρώπινο παράγοντα;

Η σύμβαση 717

Το ερώτημα άργησε περίπου 13 χρόνια θα έλεγε κανείς, μιας και το κακό θα γίνει μια φορά. Στα τέλη της δεκαετίας του 2000, είχε εγκατασταθεί σύστημα αμφίδρομης σηματοδότησης με τηλεδιοίκηση από το Κιάτο ως τον Προμαχώνα. Η οικονομική κρίση έφερε την κατρακύλα στον σιδηρόδρομο, με μειώσεις προσωπικού και ανεπαρκή έως ανύπαρκτη συντήρηση, που είχαν ως αποτέλεσμα τη σταδιακή απαξίωση των συστημάτων.

Με τις βλάβες να ακολουθούν η μία την άλλη, ο εξοπλισμός έπεσε θύμα κλοπών και δολιοφθορών, όπως σημειώνεται και στον σχεδιασμό που υπέβαλε στην Κομισιόν το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών το 2018, και το τρένο έμεινε κολλημένο στο παρελθόν. Μέσα στην κρίση, εποχή που τα κονδύλια στη χώρα μας με τον καταχρεωμένο σιδηρόδρομο έρχονταν με το σταγονόμετρο και οι εργοληπτικές εταιρείες έπαιζαν καθυστερήσεις σε όλα τα έργα, η ΕΡΓΟΣΕ προχώρησε στη σύμβαση 717 τον Σεπτέμβριο του 2014.

Πρόκειται για το έργο «Ανάταξη και Αναβάθμιση του συστήματος Σηματοδότησης- Τηλεδιοίκησης και Αντικατάστασης 70 Αλλαγών Τροχιάς Σε Εντοπισμένα Τμήματα του Άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας» (πλην τμήματος Τιθορέα – Δομοκός), που εξελίχθηκε στο μεγαλύτερο αγκάθι για τον εκσυγχρονισμό του βασικού σιδηροδρομικού άξονα της χώρας. Και που, όπως υποστηρίζει η πλειοψηφία των σιδηροδρομικών, η ολοκλήρωσή της θα είχε αποσοβήσει το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Το κουβάρι

Η σύμβαση, την οποία ανέλαβε η κοινοπραξία ΤΟΜΗ (θυγατρικής της ΑΚΤΩΡ) – Alstom Transport έμεινε παγωμένη τουλάχιστον για τρία έτη σκοντάφτοντας σε ποικίλα εμπόδια. Από τον κακό σχεδιασμό και τις ενστάσεις της Επιτροπής Δημοσιονομικού Ελέγχου της Γενικής Διεύθυνσης Ελέγχων Συγχρηματοδοτούμενων Προγραμμάτων μέχρι επιχειρηματικές διαμάχες και μετοχικές συγκρούσεις. Η νέα τεχνική λύση, εναρμονισμένη πια με τις απαιτήσεις της χρηματοδότησης, συμφωνήθηκε την άνοιξη του 2020, πέρασε ξανά από το Ελεγκτικό Συνέδριο και έμενε να εφαρμοστεί. Μόνο που κάπου εκεί εμφανίστηκαν και οι απαιτήσεις χρηματοδότησης από τον ανάδοχο.

Ένα κουβάρι που κλήθηκε να διαχειριστεί η πρόσφατη διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ, υπό τον παραιτηθέντα πια κ. Χρήστο Βίνη, για να φτάσει να υπογράψει τη συμπληρωματική σύμβαση τον Μάρτιο του 2021 για επιπλέον εργασίες που κρίθηκαν απαραίτητες για την άρτια ολοκλήρωση του έργου. Σήμερα, σύμφωνα με την επίσημη σελίδα της σιδηροδρομικής εταιρείας, η πρόοδος του έργου βρίσκεται στο 78,7 %. Έχει ήδη παραδοθεί στον ΟΣΕ προς χρήση το τμήμα Πλατύ – Προμαχώνας και αναμένεται η ολοκλήρωσή της τον ερχόμενο Σεπτέμβριο. Το αρχικό συμβατικό τίμημα ήταν 41,3 εκατ. ευρώ, ενώ η συμπληρωματική σύμβαση ανήλθε σε 13,3 εκατ. ευρώ.

Το έργο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, στο πλαίσιο του προγράμματος ΕΣΠΑ 2014 – 2020, καθώς και από Εθνικούς πόρους.

Δεδομένου ότι η εργολαβία 717 έχει άμεση διεπαφή με τη σύμβαση προμήθειας (10005) που αφορά στην εγκατάσταση του ETCS (European Control Train System), η ολοκλήρωσή της θα ενισχύσει σημαντικά την ασφάλεια σε εμπορικά και επιβατικά δρομολόγια.

Τι περιλαμβάνει το έργο

Το φυσικό αντικείμενο του έργου, όπως τροποποιήθηκε το 2018, περιλαμβάνει:

  1. την ανάταξη και αναβάθμιση του υφιστάμενου συστήματος συμβατικής  σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης, σε εντοπισμένα τμήματα του άξονα Αθήνα -Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας (πλην του τμήματος Τιθορέα – Δομοκός) μήκους 519 χλμ. και αντικατάσταση 70 αλλαγών τροχιάς επί του ίδιου άξονα
  2. την εγκατάσταση και προσωρινή παραλαβή του συστήματος έλεγχου – χειρισμού σηματοδότησης ETCS level 1 σε 402 χλμ του σιδηροδρομικού άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης και συγκεκριμένα: Εγκατάσταση της καλωδίωσης και προσωρινή παραλαβή στο τμήμα Α5) Λάρισα (μη περ/νου) – Πλατύ (περ/νου) Εγκατάσταση και προσωρινή παραλαβή ETCS-level I στα τμήματα: Α3) ΣΣ Οινόης (μη περ/νου) – ΣΣ Τιθορέας (μη περ/νου) Β1) ΣΣ Πλατέως (περ/νου)– ΤΧ 1 (μη περ/νου) Β3)ΤΧ 1 (μη περ/νου) – Στρ – Προμαχώνας (περ/νου) Εκπαίδευση, ανταλλακτικά, συντήρηση μετά άρσης βλαβών και η τεκμηρίωση του συστήματος ETCS για όλα τα τμήματα του άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Προμαχώνα (πλήν Τιθορέα – Δομοκός) και του τμήματος Οινόη – Χαλκίδα, συνολικού μήκους 541 χλμ.
  3. τις επιμερισμένες στο παρόν έργο, λειτουργικές δαπάνες της ΕΡΓΟΣΕ για την περίοδο υλοποίησης του έργου και
  4. την αναβάθμιση των απαραίτητων συσκευών τηλεμετρίας για την επικοινωνία του συστήματος σηματοδότησης, των τηλεδιοίκησεων της σηματοδότησης Αθηνών, Λάρισας και Θεσσαλονίκης, της τηλεδιοίκησης ηλεκτροκίνησης της Θεσσαλονίκης και των τοπικών σταθμών εργασίας του τμήματος Πλατύ – Προμαχώνας. Επίσης, περιλαμβάνεται η αποκατάσταση της σηματοδότησης του ΣΣ Κατερίνης.
Πηγή: in.gr
Ετικέτες: σιδηροδρομικό δυστύχημασύμβαση 717Τέμπη
Προηγούμενη Ανάρτηση

Αίτημα στην Τουρκία να επιτραπεί σε Έλληνα κρατούμενο να παραστεί σε κηδεία συγγενούς του στα Τέμπη

Επόμενη Ανάρτηση

Δήμος Φλώρινας: Ορκωμοσία τριών νέων υπαλλήλων

Θάρρος Κοζάνη

Θάρρος Κοζάνη

Η καθημερινή εφημερίδα της Κοζάνης και της Δυτικής Μακεδονίας στην ηλεκτρονική της έκδοση.
Νέα, Ειδήσεις, Επικαιρότητα, αθλητικά, άρθρα και απόψεις, αγγελίες από την Κοζάνη και την Δ. Μακεδονία

Σχετικά Άρθρα

Εκλογές 2023: «Πού Ψηφίζω;» – Μάθετε Με Λίγα Κλικ
News

Εκλογές 2023: «Πού ψηφίζω;» – Μάθετε με λίγα κλικ

Τετάρτη, 29 Μαρτίου 2023, 12:59
Εκλογές 2023: Ποιος Θα Είναι Ο Υπηρεσιακός Πρωθυπουργός Στον Δρόμο Για Τις Κάλπες
News

Εκλογές 2023: Ποιος θα είναι ο υπηρεσιακός πρωθυπουργός στον δρόμο για τις κάλπες

Τετάρτη, 29 Μαρτίου 2023, 11:52
Ετοίμαζαν «Στρατό» Τρομοκρατών Στην Ελλάδα – Είχαν Στοχοποιήσει Και Πρόσωπα
News

Ετοίμαζαν «στρατό» τρομοκρατών στην Ελλάδα – Είχαν στοχοποιήσει και πρόσωπα

Τετάρτη, 29 Μαρτίου 2023, 11:37
ADVERTISEMENT
Spiroulina Platensis
ADVERTISEMENT

Ροή Ειδήσεων

Εκλογές 2023: «Πού Ψηφίζω;» – Μάθετε Με Λίγα Κλικ

Εκλογές 2023: «Πού ψηφίζω;» – Μάθετε με λίγα κλικ

29/03/2023
Η Κοβεντάρειος Δημοτική Βιβλιοθήκη Κοζάνης Στο Συνέδριο Του Ιδρύματος Λασκαρίδη

Η Κοβεντάρειος Δημοτική Βιβλιοθήκη Κοζάνης στο συνέδριο του Ιδρύματος Λασκαρίδη

29/03/2023
“Eφυγε” Ο Πρώην Αντινομάρχης Τάκης Μπάτζιος

“Eφυγε” ο πρώην αντινομάρχης Τάκης Μπάτζιος

29/03/2023
Συντηρούνται Με 335.000€ Γέφυρες Στην Καστοριά

Συντηρούνται με 335.000€ γέφυρες στην Καστοριά

29/03/2023
Επικοινωνιακή Διαχείριση Κινδύνου Και Κρίσεων  

Επικοινωνιακή Διαχείριση Κινδύνου και Κρίσεων  

29/03/2023
ADVERTISEMENT
23 τρόποι εξοικονόμησης ενέργειας
Δήμος Σερβίων
Αναγγελία Γάμου με ένα Κλικ
Φαρμακεία Κοζάνης
Car Sale
ΤΑΓΑΡΑΣ
ADVERTISEMENT

Tharos Logo2022

  Τσόντζα 2 Κοζάνη
  +30 2461038611

Θάρρος - Ειδήσεις και Νέα από την Κοζάνη και Δ. Μακεδονία
Ηλεκτρονική Εφημερίδα Κοζάνης και Δ. Μακεδονίας

Ειδήσεις, Νέα για την Κοζάνη και την Δυτική Μακεδονία - Καθημερινή ενημέρωση

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Cookies
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική κατά της Διαφθοράς
  • Δήλωση Εχεμύθειας

Social Media

© 2022 Θάρρος. All rights reserved.

No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Αγγελίες | Εργασία – Ακίνητα
  • Επικοινωνία
  • Ο Καιρός Τώρα
  • Πρωτοσέλιδα Εφημερίδων
  • Αθλητικά
  • Άρθρα-Απόψεις
  • Κοζάνη
    • Δ. Βοίου
    • Δ. Εορδαίας
    • Δ. Κοζάνης
    • Δ. Σερβίων
  • Δυτική Μακεδονία
    • Γρεβενά
    • Καστοριά
    • Φλώρινα
  • Ελλάδα
    • Gov.gr
    • Δικαιοσύνη
    • Εκλογές
    • Ιστορία
    • Κοινωνία
    • Παιδεία
    • Πολιτική
  • Κόσμος
    • Βαλκάνια
    • Ευρώπη
  • Επικαιρότητα
    • Social Media
    • Δελτία Τύπου
    • Θέματα
    • Εκδηλώσεις
    • Κοινωνικά
    • Ρεπορτάζ
    • Συνεντεύξεις
  • Οικονομία
    • Αγορά
    • Αγροτικά
    • Ακίνητα
    • Ενέργεια
    • Επιχειρήσεις
    • Εργασία
    • Εφορία
    • Καριέρα
  • Περιβάλλον
  • Πολιτισμός
    • Cine – Tv
    • Βιβλίο
    • Διάστημα
    • Εικαστικά
    • Θέατρο
    • Κείμενα
    • Μουσική
    • Ποίηση
    • Φιλοζωία
    • Φωτογραφία
  • Τεχνολογία
    • Αυτοκίνητο
    • Πληροφορική
  • Τουρισμός
  • Τρόπος Ζωής
    • LifeStyle
    • Γεύσεις
    • Μόδα – Design
  • Υγεία
    • Διατροφή
    • Ψυχολογία

© 2022 Θάρρος. All rights reserved.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In