Η ηλεκτροκίνηση δεν είναι πια απλώς μια τεχνολογική εξέλιξη ή μια οικολογική επιλογή. Όλο και περισσότερο αποδεικνύεται ότι αποτελεί μια καθαρά οικονομική απόφαση, που μειώνει ουσιαστικά το κόστος μετακίνησης. Οι διαφορές ανάμεσα στο ηλεκτρικό και το βενζινοκίνητο αυτοκίνητο μεγαλώνουν σταθερά, με τα νούμερα να δείχνουν πόσο συμφέρει η μετάβαση.
Η εξοικονόμηση στο σπίτι με νυχτερινό τιμολόγιο
Όταν η φόρτιση γίνεται στο σπίτι, με νυχτερινό τιμολόγιο, η εξοικονόμηση είναι εντυπωσιακή. Η χαμηλή χρέωση κιλοβατώρας, σε συνδυασμό με την υψηλή απόδοση των ηλεκτρικών οχημάτων, δημιουργεί μια οικονομική «ανάσα» που σε πολλές περιπτώσεις μπορεί να καλύψει ακόμη και τη δόση ενός χρηματοδοτικού προγράμματος.
Για έναν οδηγό που διανύει περίπου 1.000 χιλιόμετρα τον μήνα, η εικόνα είναι ξεκάθαρη.
Βενζινοκίνητο αυτοκίνητο: το μηνιαίο κόστος
- Ένα βενζινοκίνητο 1.400 κ.εκ. πενταετίας καταναλώνει περίπου 70 λίτρα βενζίνης τον μήνα.
- Με μέση τιμή 1,75 € το λίτρο, το μηνιαίο κόστος φτάνει στα 122,5 ευρώ.
- Για παλαιότερα αυτοκίνητα, η κατανάλωση αυξάνεται και η δαπάνη ανεβαίνει ακόμη περισσότερο.
Ηλεκτρικό αυτοκίνητο: η μεγάλη διαφορά
- Ένα ηλεκτρικό με κατανάλωση 18,8 kWh / 100 χλμ. χρειάζεται περίπου 188 kWh για τα ίδια 1.000 χλμ.
- Με νυχτερινή τιμή 0,095 €/kWh, το κόστος ενέργειας είναι 17,86 ευρώ.
- Με την προσθήκη του παγίου (6 ευρώ), η συνολική μηνιαία χρέωση διαμορφώνεται στα 23,86 ευρώ.
Η διαφορά υπέρ του ηλεκτρικού φτάνει έτσι στα 98,6 ευρώ.
Η πραγματική εικόνα στην καθημερινή χρήση
Σε πιο ρεαλιστικές συνθήκες – λίγο περισσότερα χιλιόμετρα, πραγματική κατανάλωση βενζινοκίνητου οχήματος λίγο υψηλότερη – η εξοικονόμηση ξεπερνά τα 130 ευρώ τον μήνα.
Ένα ποσό που μπορεί εύκολα να αντιστοιχεί στη μηνιαία δόση χρηματοδότησης για την αγορά ηλεκτρικού.
Πώς μπορεί να χρηματοδοτήσει την αγορά του οχήματος
Με σωστή επιλογή δανεισμού, προκαταβολής και μοντέλου, ο οδηγός μπορεί μέσα σε περίπου τρία χρόνια να αποκτήσει ηλεκτρικό αυτοκίνητο, χωρίς ουσιαστική επιπλέον επιβάρυνση σε σχέση με όσα ήδη ξοδεύει για καύσιμα. Η οικονομία στο καύσιμο μετατρέπεται σε επένδυση στην ίδια την αγορά του αυτοκινήτου.























