Κοζάνη, Δυτική Μακεδονία
Τετάρτη, 22 Μαρτίου, 2023
Ο Καιρός Σήμερα και τις επόμενες ημέρες στη Κοζάνη και την Δυτική Μακεδονία
  • Επικοινωνία
  • Ο Καιρός
  • Αγγελίες
  • Πρωτοσέλιδα
Ειδήσεις και Νέα από την Κοζάνη και Δ. Μακεδονία - Θάρρος
Optika Katanas
  • Κοζάνη
  • Δυτική Μακεδονία
  • Ελλάδα
  • Οικονομία
  • Κόσμος
  • Πολιτισμός
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Άρθρα
  • Αθλητικά
  • Περιβάλλον
  • Αγγελίες
  • Πρωτοσέλιδα
No Result
View All Result
  • Κοζάνη
  • Δυτική Μακεδονία
  • Ελλάδα
  • Οικονομία
  • Κόσμος
  • Πολιτισμός
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Άρθρα
  • Αθλητικά
  • Περιβάλλον
  • Αγγελίες
  • Πρωτοσέλιδα
No Result
View All Result
Ειδήσεις και Νέα από την Κοζάνη και Δ. Μακεδονία - Θάρρος
No Result
View All Result

Αρχική » News » Ευρωπαϊκά κονδύλια 3 δισ. ευρώ κατάπιαν… οι ελληνικές ράγες

Ευρωπαϊκά κονδύλια 3 δισ. ευρώ κατάπιαν… οι ελληνικές ράγες

Συμβάσεις έργων χωρίς την πρόβλεψη της συντήρησης

Θάρρος ΚοζάνηΘάρρος Κοζάνη
19 Μαρτίου 2023, 08:41
σε News, Ελλάδα
Χρόνος Ανάγνωσης: 1 λεπτό
0 0
Ευρωπαϊκά Κονδύλια 3 Δισ. Ευρώ Κατάπιαν… Οι Ελληνικές Ράγες
Share on FacebookShare on Twitter

Έργα και υποσχέσεις για ένα σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο, εφάμιλλο των προτύπων της Κεντρικής Ευρώπης, θάμπωσαν σε μία στιγμή. Ακόμα και δύο εβδομάδες μετά το τραγικό δυστύχημα οι σκελετοί του ελληνικού σιδηροδρόμου συνεχίζουν να βγαίνουν στο φως.

Μπορεί το παζλ των μοιραίων συμβάσεων 717, 635 και 10005, να έχει ευλόγως μονοπωλήσει τα δημοσιεύματα, όμως οι ελληνικές ράγες έχουν καταπιεί πάνω από 3 δισ. ευρώ, αλλά παραμένουν εγκληματικά απαρχαιωμένες, όπως επισφραγίστηκε με τους 57 νεκρούς στα Τέμπη.

Από τα πακέτα των κοινοτικών πόρων έχουν εισρεύσει στη χώρα μας περί το 1 δισ. ευρώ, στην εικοσαετία, για σιδηροδρομικά έργα. Πόροι που έχουν γίνει συχνά «φόβητρο» από την πλευρά της Κομισιόν, που με την απειλή της επιστροφής μεγάλων ποσών ευρωπαϊκής χρηματοδότησης, πιέζει για την ολοκλήρωση μεταρρυθμίσεων, όπως το άνοιγμα της αγοράς, ή αξιοποίησης των υποδομών από ιδιώτες.

Όπως διαπίστωνε, τον Μάρτιο του 2021, ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (ΣΕΣ) στις θέσεις του για τις σιδηροδρομικές μεταφορές, παρότι το εθνικό θεσμικό πλαίσιο έχει ενσωματώσει τις ευρωπαϊκές οδηγίες για την ασφάλεια και τη διαλειτουργικότητα των σιδηροδρόμων, «σε επίπεδο τεχνικής εφαρμογής και υλοποίησης των απαιτήσεων του θεσμικού πλαισίου τα αντανακλαστικά των αρμοδίων φορέων δεν ήταν εξίσου αποτελεσματικά, διαχρονικά, δεδομένου ότι ο σχεδιασμός και η ωρίμανση τέτοιας εμβέλειας έργων υποδομής διαρκεί χρόνια».

Πόσα είναι όμως αυτά τα έργα; Σύμφωνα με τα στοιχεία, στο ΕΣΠΑ 2007 – 2013 είχαν ενταχθεί σιδηροδρομικά έργα συνολικού ύψους σχεδόν 1,1 δισ. ευρώ, ενώ αντίστοιχα στο ΕΣΠΑ 2014 -2020 εντάχθηκαν έργα συνολικού ύψους 629,3 εκατ. ευρώ. Όσον αφορά δε στον μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη (CEF I)», μετρά έργα και μελέτες συνολικού προϋπολογισμού άνω των 759 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 527,47 εκατ. ευρώ αντιστοιχούν στην κοινοτική συμβολή.

Από τους διαθέσιμους πόρους της προγραμματικής περιόδου 2021 – 2027 στις σιδηροδρομικές υποδομές αντιστοιχούν 484,5 εκατ. ευρώ, με στόχο την ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού ΠΑΘΕ/Π, την ανάπτυξη προαστιακού σε σημαντικά αστικά κέντρα και την διασύνδεση με λιμάνια και αεροδρόμια. Πρόκειται για πόρους που θα στηρίξουν το νέο πακέτο σιδηροδρομικών έργων, ύψους 4 δισ. ευρώ, που βρίσκονται σε φάση διαγωνισμών από την ΕΡΓΟΣΕ με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου.

Η Αχίλλειος πτέρνα

Η ολοκλήρωση και η συντήρηση των έργων εκσυγχρονισμού αποτελούν την «αχίλλειο πτέρνα» για το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας. Έχει διαπιστωθεί ότι στην Ελλάδα απαιτείται κατά μέσο όρο διπλάσιος χρόνος από αυτόν που προβλέπεται συμβατικά για την ολοκλήρωση των σιδηροδρομικών έργων.

Όσο για τον άξονα της συντήρησης, είναι χαρακτηριστικό ότι το πρώτο σύστημα αμφίδρομης σηματοδότησης με τηλεδιοίκηση σε παρατρόχια υποδομή, εγκαταστάθηκε μεν σταδιακά από το 2002 στον βασικό σιδηροδρομικό άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης, δεν περιλάμβανε όμως συντήρηση. Με την αποδυνάμωση του προσωπικού του ΟΣΕ, που διογκώθηκε με την οικονομική κρίση, η συντήρηση του δικτύου, άρα και των συστημάτων συμπιέστηκε.

Όταν οι συμμορίες άρχισαν να ξηλώνουν την υποδομή για τον χαλκό ή να προκαλούν δολιοφθορές (μια πληγή που παραμένει ως σήμερα και χτυπά σε όλη την Ευρώπη), η ανάταξη των συστημάτων γινόταν όλο και πιο δύσκολη έως αδύνατη. Ως τις αρχές του 2012, τα συστήματα εκείνης της εποχής έσβησαν και αφέθηκαν να απαξιωθούν πλήρως.

Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με τους επιστήμονες του ΣΕΣ, το εν λόγω σύστημα «ουσιαστικά δεν τέθηκε ποτέ σε λειτουργία/εκμετάλλευση σε κανένα τμήμα γραμμής, λόγω μη ολοκλήρωσης των απαραίτητων κανονιστικών διαδικασιών (δοκιμών, πιστοποιήσεων κλπ)».

Η περιβόητη τηλεδιοίκηση

Για να φτάσει η χώρα μας κάποια μέρα να εγκαταστήσει το δημοφιλές πια διευρωπαϊκό σύστημα ERTMS, που θα αυξήσει την ασφάλεια διασφαλίζοντας παράλληλα την απαιτούμενη διαλειτουργικότητα με τα ευρωπαϊκά δίκτυα, σήμερα τρέχουν τέσσερα έργα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, συνολικού κόστους 150 εκατ. ευρώ. Δεδομένου ότι το ERTMS πατάει επάνω σε δύο συστήματα, ETCS (European Traffic Control System) για την αυτόματη προστασία των συρμών και GSM – R (Global System Mobile for Rail) για τη ραδιοκάλυψη, αποτελεί ένα μωσαϊκό συμβάσεων.

Μέχρι σήμερα, για τη σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση του βασικού άξονα που ενώνει Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Ειδομένη/Προμαχώνα διατέθηκαν από το ΕΣΠΑ 2014-2020 80 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων οι κοινοτικοί πόροι ανήλθαν σε 57,4 εκατ. ευρώ. Επιπλέον, έχουν διατεθεί από το 2015 περίπου 500 εκατ. ευρώ, με τα 260 εκατ. να προέρχονται από το CEF, για την κατασκευή νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής με σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση στο τμήμα Τιθορέα – Λιανοκλάδι – Δομοκός.

Πηγή: ot.gr

Ετικέτες: σιδηροδρομικό δίκτυοΤέμπητραγικό δυστύχημα
Προηγούμενη Ανάρτηση

Συντάξεις: Μετά την 25η Μαρτίου οι πληρωμές – Ημερομηνίες για όλα τα Ταμεία

Επόμενη Ανάρτηση

Λογαριασμοί ρεύματος: Μείωση 20% στις τιμές – Τη Δευτέρα τα τιμολόγια Απριλίου

Θάρρος Κοζάνη

Θάρρος Κοζάνη

Η καθημερινή εφημερίδα της Κοζάνης και της Δυτικής Μακεδονίας στην ηλεκτρονική της έκδοση.
Νέα, Ειδήσεις, Επικαιρότητα, αθλητικά, άρθρα και απόψεις, αγγελίες από την Κοζάνη και την Δ. Μακεδονία

Σχετικά Άρθρα

Εκλογές Τον Μάιο Ανακοίνωσε Ο Κυριάκος Μητσοτάκης
News

Εκλογές τον Μάιο ανακοίνωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης

Τετάρτη, 22 Μαρτίου 2023, 07:58
Ο Έλληνας Πρέπει Να Νιώθει Ασφαλής Για Τις Καταθέσεις Του – Ισχυρό Το Τραπεζικό Σύστημα
News

Ο Έλληνας πρέπει να νιώθει ασφαλής για τις καταθέσεις του – Ισχυρό το τραπεζικό σύστημα

Τετάρτη, 22 Μαρτίου 2023, 07:35
Ο Καιρός Σήμερα: Συννεφιές Παροδικά Αυξημένες Με Τοπικές Βροχές
News

Ο Καιρός σήμερα: Συννεφιές παροδικά αυξημένες με τοπικές βροχές

Τετάρτη, 22 Μαρτίου 2023, 07:20
ADVERTISEMENT
Spiroulina Platensis
ADVERTISEMENT

Ροή Ειδήσεων

Εκλογές Τον Μάιο Ανακοίνωσε Ο Κυριάκος Μητσοτάκης

Εκλογές τον Μάιο ανακοίνωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης

22/03/2023
Τα «Μυστικά» Της Νέας Ρύθμισης Των 36 Και 72 Δόσεων

Τα «μυστικά» της νέας ρύθμισης των 36 και 72 δόσεων

22/03/2023
Πληρωμές 24 Εκατ. Ευρώ Από Τον Οπεκεπε

Πληρωμές 24 εκατ. ευρώ από τον ΟΠΕΚΕΠΕ

22/03/2023
Τι Προβλέπει Ο Κώδικας Μετανάστευσης Για Τους Μετακλητούς Εργάτες Γης

Τι προβλέπει ο Κώδικας Μετανάστευσης για τους μετακλητούς εργάτες γης

22/03/2023
Εκλογές Στην Τουρκία – Καταρρέουν Τα Ποσοστά Του Ερντογάν

Εκλογές στην Τουρκία – Καταρρέουν τα ποσοστά του Ερντογάν

22/03/2023
ADVERTISEMENT
23 τρόποι εξοικονόμησης ενέργειας
Δήμος Σερβίων
Αναγγελία Γάμου με ένα Κλικ
Φαρμακεία Κοζάνης
Car Sale
ΤΑΓΑΡΑΣ
ADVERTISEMENT

Tharos Logo2022

  Τσόντζα 2 Κοζάνη
  +30 2461038611

Θάρρος - Ειδήσεις και Νέα από την Κοζάνη και Δ. Μακεδονία
Ηλεκτρονική Εφημερίδα Κοζάνης και Δ. Μακεδονίας

Ειδήσεις, Νέα για την Κοζάνη και την Δυτική Μακεδονία - Καθημερινή ενημέρωση

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Cookies
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική κατά της Διαφθοράς
  • Δήλωση Εχεμύθειας

Social Media

© 2022 Θάρρος. All rights reserved.

No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Αγγελίες | Εργασία – Ακίνητα
  • Επικοινωνία
  • Ο Καιρός Τώρα
  • Πρωτοσέλιδα Εφημερίδων
  • Αθλητικά
  • Άρθρα-Απόψεις
  • Κοζάνη
    • Δ. Βοίου
    • Δ. Εορδαίας
    • Δ. Κοζάνης
    • Δ. Σερβίων
  • Δυτική Μακεδονία
    • Γρεβενά
    • Καστοριά
    • Φλώρινα
  • Ελλάδα
    • Gov.gr
    • Δικαιοσύνη
    • Εκλογές
    • Ιστορία
    • Κοινωνία
    • Παιδεία
    • Πολιτική
  • Κόσμος
    • Βαλκάνια
    • Ευρώπη
  • Επικαιρότητα
    • Social Media
    • Δελτία Τύπου
    • Θέματα
    • Εκδηλώσεις
    • Κοινωνικά
    • Ρεπορτάζ
    • Συνεντεύξεις
  • Οικονομία
    • Αγορά
    • Αγροτικά
    • Ακίνητα
    • Ενέργεια
    • Επιχειρήσεις
    • Εργασία
    • Εφορία
    • Καριέρα
  • Περιβάλλον
  • Πολιτισμός
    • Cine – Tv
    • Βιβλίο
    • Διάστημα
    • Εικαστικά
    • Θέατρο
    • Κείμενα
    • Μουσική
    • Ποίηση
    • Φιλοζωία
    • Φωτογραφία
  • Τεχνολογία
    • Αυτοκίνητο
    • Πληροφορική
  • Τουρισμός
  • Τρόπος Ζωής
    • LifeStyle
    • Γεύσεις
    • Μόδα – Design
  • Υγεία
    • Διατροφή
    • Ψυχολογία

© 2022 Θάρρος. All rights reserved.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In