Τα Προμήθεια, τα οποία τελούνται με μεγαλοπρέπεια άπαξ του έτους, περί τις αρχές του Ιουλίου, στους πρόποδες του Ολύμπου ώστε να υπάρχει η απαραίτητη εγγύτης με τη μυθική έδρα του Διός και των υπολοίπων αρχαιοελληνικών θεοτήτων, είναι αναμφίβολα η πλέον διάσημη εορταστική εκδήλωση των Ελλήνων δωδεκαθεϊστών.
Υπάρχουν όμως πολυάριθμες άλλες παρόμοιες εορτές, όπως π.χ. τα «Πλυντήρια», τα οποία τελούνται προς το τέλος του Μαΐου. Μέτρο αναφοράς για την απήχηση της συγκεκριμένης εορτής αποτελούν οπωσδήποτε οι 5.400 προβολές του σχετικού βιντεοσκοπημένου αποσπάσματος στο Facebook και, οπωσδήποτε, τα 7.800 likes στο TikTok.
Στο βίντεο διακρίνονται οι ιέρειες, με αρχαιοελληνική περιβολή -ή κάτι τέτοιο- να περιφέρουν μια μινιατούρα αγάλματος της θεάς Αθηνάς γύρω από έναν ανθοστόλιστο βωμό. «Παλλάς, μονογενής, μεγάλου Διός, έκθρονε σεμνή, στείλε το θεϊκό σου φως και κάνε δική σου πάλι αυτή την πόλη» είναι η δέηση που αναπέμπεται προς τη Θεία Παλλάδα, εκφράζοντας μια προσδοκία ανακατάληψης της ελληνικής πρωτεύουσας από τη θεά της σοφίας.
Παρόμοιο ενδιαφέρον με τα «Πλυντήρια» προσελκύουν πλείστες άλλες δωδεκαθεϊστικές εκδηλώσεις, οι οποίες πολλαπλασιάζονται συν τω χρόνω και μονιμοποιούνται, εμπλουτίζοντας βαθμηδόν ένα εορτολόγιο παράλληλο με εκείνο του χριστιανικού, το οποίο τυγχάνει να είναι και το επίσημο για το ελληνικό κράτος. Ενδεικτικά και μόνο, επισημαίνεται πως η λατρευτική κοινότητα «Λάβρυς» εκδίδει κάθε χρόνο ένα ειδικό, «Αττικό» όπως αποκαλείται, ημερολόγιο, στο οποίο περιλαμβάνονται όλες οι εορτές του έτους.
Του ελληνικού σεληνιακού έτους, βεβαίως, το οποίο δεν συμπίπτει με τη συνήθη μέθοδο χρονολόγησης, μια και για τους Δωδεκαθεϊστές η αφετηρία του χρόνου είναι η πρώτη Ολυμπιάδα και όχι η γέννηση του Ιησού Χριστού. Κάπως έτσι, τα Κρόνια, τα Θεογάμια, τα Ανθεστήρια, τα Πομπαία, μαζί με δεκάδες άλλες γιορτές και, οπωσδήποτε, τα Πλυντήρια διατηρούν σε διαρκή εγρήγορση τους πιστούς του σύγχρονου Δωδεκαθεϊσμού.
Μάλιστα, η κοινότητα «Λάβρυς» πραγματοποιεί τις τελετές της τακτικά στον Βωμό του Λόφου Μουσών (aka Φιλοπάππου), στον Ναό του Ολυμπίου Διός των Αθηνών, στο Βωμό του Διονύσου στους πρόποδες της Πεντέλης, ενίοτε στον Ναό του Νεμείου Διός στην αρχαία Νεμέα και αλλού.
Η τυχαίως προαναφερθείσα «Λάβρυς» είναι μία από τις δεκάδες ενεργές οργανώσεις των Δωδεκαθεϊστών και δεν είναι καν η μεγαλύτερη. Το προφίλ του σωματείου «Ατθίς – Τελετουργικά δρώμενα» στο TikTok ακολουθούν περισσότερα από 5.100 άτομα. Παρομοίως, η λατρευτική κοινότητα «Λάβρυς» έχει δεδηλωμένους 2.855 followers, το @athenas.sofia 2.168 και 1.802 το ΕΛΛΗΝ.Α.Ι.Σ-ΑΕΘ, ενώ κάποια μεμονωμένα βίντεο με κατανυκτικά στιγμιότυπα από τις δωδεκαθεϊστικές τελετές υπερβαίνουν τα 10.000 likes.
Ως πιο κραταιό, με αξιώσεις ανωτερότητας στον χώρο των θιασωτών της «εθνικής» λατρείας, φέρεται το «Υπατο Συμβούλιο των Ελλήνων Εθνικών», με 14.000 ακολούθους στο Facebook και εκτενέστατη ποικιλία δράσεων. Δυστυχώς όμως για την ενότητα των Δωδεκαθεϊστών, για λόγους οι οποίοι κρίνονται ως εξαιρετικά σοβαροί από τα εμπλεκόμενα μέρη, το Υπατο Συμβούλιο απέχει από τα Προμήθεια, τα οποία διοργανώνονται από έναν διαφορετικό φορέα, τον πολιτιστικό σύλλογο «Προμηθεύς Πυρφόρος». Κοινός θρησκευτικός προσανατολισμός δεν σημαίνει απαραιτήτως και κοινή λατρευτική πρακτική. Οι Δωδεκαθεϊστές έχουν κι αυτοί τις εσωτερικές διαφορές και τις έριδές τους – τιμώντας ίσως και τηρώντας μια χαρακτηριστικά ελληνική παράδοση «εθνικών» διχασμών.
























