• Επικοινωνία
  • Ο Καιρός Live
  • Αγγελίες
  • Πρωτοσέλιδα
Τετάρτη, 3 Δεκεμβρίου, 2025
Θάρρος Κοζάνης
Optika Katanas
  • Κοζάνη
  • Δυτική Μακεδονία
  • Ελλάδα
  • Επικαιρότητα
  • Κόσμος
  • Οικονομία
  • Περιβάλλον
  • Πολιτισμός
  • Τουρισμός
  • Υγεία
  • Αθλητικά
  • Απόψεις
  • Αγγελίες
No Result
View All Result
  • Κοζάνη
  • Δυτική Μακεδονία
  • Ελλάδα
  • Επικαιρότητα
  • Κόσμος
  • Οικονομία
  • Περιβάλλον
  • Πολιτισμός
  • Τουρισμός
  • Υγεία
  • Αθλητικά
  • Απόψεις
  • Αγγελίες
No Result
View All Result
Morning News
No Result
View All Result
  • Κοζάνη
  • Δυτική Μακεδονία
  • Ελλάδα
  • Επικαιρότητα
  • Κόσμος
  • Οικονομία
  • Περιβάλλον
  • Πολιτισμός
  • Τουρισμός
  • Υγεία
  • Αθλητικά
  • Απόψεις
  • Αγγελίες
VELVITA

Η λιτότητα είναι cool – Οι νέοι καταναλωτές κάνουν viral την… τσιγγουνιά

ΘάρροςΘάρρος
Media
Η λιτότητα είναι Cool – Οι νέοι καταναλωτές κάνουν Viral την… τσιγγουνιά
26/01/2024
Χρόνος Ανάγνωσης: 1 λεπτό

Η τάση «φασούλι - φασούλι γεμίζει το σακούλι» γίνεται δημοφιλής στα social media

Η τάση των social media την περσινή χρονιά άκουγε στο όνομα «αθόρυβη πολυτέλεια» – όλοι ήθελαν να φαίνονται ευκατάστατοι με έναν διακριτικό τρόπο, που δεν κραύγαζε το γεγονός ότι διέθεταν χρήματα.

Η λιτότητα λόγω των πληθωριστικών πιέσεων, όμως, δεν άφησε ανεπηρέαστα ούτε τα social, που μιλάνε αυτή την στιγμή για το «loud budgeting» – Το φαινόμενο που «απελευθερώνει» την τσιγγουνιά από τις ταμπέλες του παρελθόντος και την καθιστά σύγχρονη και viral.

Η στροφή αυτή παρατηρήθηκε μεταξύ ορισμένων νέων ενηλίκων που υιοθέτησαν μια νέα στάση απέναντι στα οικονομικά μόλις στις αρχές της χρονιάς, ακολουθώντας ακόμη μια διαχρονική αυτή τη φορά τάση, τις αποφάσεις ζωής που λαμβάνονται κάθε Πρωτοχρονιά – αλλιώς γνωστά ως New Year’s Resolutions, σύμφωνα και με το Business Insider.

Νέο και viral

Ο όρος φαίνεται να προήλθε από τον χρήστη του TikTok Lukas Battle μόλις τον Δεκέμβριο, ο οποίος με τη φράση «loud budgeting» περιέγραψε την επιθυμία ολοένα και περισσότερων χρηστών να εκφράζονται δυνατά για την επιλογή τους να ζουν λιτά και να κάνου οικονομία.

Ομοίως, τη συγκεκριμένη τάση διέκριναν και τραπεζικοί – χαρακτηριστικοί είναι η περίπτωση του Paul Riley, στελέχους personal banking της NAB Bank στην Αυστραλία,  ο οποίος προσπάθησε να αποτυπώσει το φαινόμενο αυτό σε μια πρόσφατη έκθεση. «Το loud budgeting έχει να κάνει με την αδιαμφισβήτητη ιεράρχηση των οικονομικών σας στόχων, τον καθορισμό έξυπνων ορίων στις δαπάνες και την άνεση να μιλάτε γι’ αυτές ανοιχτά και αυθεντικά».

Όπως αποκαλύπτει το Business Insider, υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους οι νεαροί Αμερικανοί αγκαλιάζουν το loud budgeting και μιλούν γι’ αυτό στο TikTok, όπως η εξάλειψη κάθε χρέους και η αποταμίευση για την αγορά σπιτιού. Ωστόσο, η κοινή συνισταμένη είναι ότι το να είσαι έξυπνος σχετικά με τα χρήματα δεν πρέπει να αποδοκιμάζεται και υπάρχει επίσης ένα ορισμένο επίπεδο υπευθυνότητας και κινήτρων που προέρχεται από το να τα βγάζεις προς τα έξω για να τα βλέπει ο κόσμος.

Η οικονομική επανεκκίνηση

Μπροστά σε σχόλια όπως «η ζωή μας περνά και σέρνεται χωρίς να κάνουμε κάτι γι’ αυτό, να αποταμιεύσουμε ή να επενδύσουμε», τόσο Gen Z-ers όσο και Millennials αποφάσισαν να θέσουν εφικτούς επενδυτικούς και αποταμιευτικούς στόχους που μπορούν να πετύχουν πιο γρήγορα.

Αποφάσισαν να περιορίσουν τις μικρές αγορές που συνήθως δεν τις παίρνει κανείς στα σοβαρά, όπως η αποτρίχωση φρυδιών, αλλά και τις πιο ακριβές σπατάλες, όπως η αποτρίχωση με λέιζερ που μπορεί να κοστίζει χιλιάδες δολάρια κάθε χρόνο.

Κι αν όχι για όλο το χρόνο, η τάση του loud budgeting φαίνεται πως ενδείκνυται για αποτοξίνωση από τις δαπάνες της εορταστικής σεζόν, εγκαινιάζοντας και την συναφή viral τάση του «no-spend January» (δεν κάνουμε περιττά έξοδα, δαπάνες, δώρα τον Ιανουάριο).

Περισσότερα έσοδα, περισσότερα έξοδα

Η αύξηση των δαπανών που συνήθως προκύπτει από την αντίστοιχη αύξηση των εισοδημάτων, αποτελεί ακόμη έναν παράγοντα που επιβαρύνει τους νεότερους ενήλικες.

Το Business Insider επισημαίνει πως απέναντι στην εξέλιξη αυτή που περιγράφουν οι χρήστες ως «lifestyle creep», υπάρχει το αντίδοτο του loud budgeting, που θέλει την καταγραφή ενός εφικτού πλάνου και προϋπολογισμού, ενός ρεαλιστικού οικονομικού σχεδίου δηλαδή, με λιγότερο φαγητό εκτός σπιτιού και περιορισμό μικρών πολυτελειών – συνήθειες που «τρώνε» τον προϋπολογισμό και τα έσοδα.

Εκτός από τις πιο κοινές πρακτικές εξοικονόμησης, όπως η παρακολούθηση των δαπανών, η κατάρτιση προϋπολογισμού και η μείωση των παρορμητικών δαπανών, μια νέα -και κατά πολλούς ακραία- μέθοδος που πολλοί νέοι υιοθετούν είναι να λένε «όχι» σε κοινωνικές προσκλήσεις που έχουν κάποιο τίμημα.

Λειτουργεί;

Ο αντίκτυπος που αποτυπώνεται σε reels και σύντομα βίντεο στο TikTok αποδεικνύει ότι όντως λειτουργεί στα οικονομικά των νεότερων ενηλίκων.

Η NAB Bank διεξήγαγε έρευνα σε περίπου 2.000 Αυστραλούς σχετικά με τη συγκεκριμένη τάση και δημοσίευσε μια έκθεση στις 22 Ιανουαρίου, σύμφωνα με την οποία οι Αυστραλοί ηλικίας κάτω των 30 ετών εξοικονομούν κατά μέσο όρο 450 δολάρια Αυστραλίας, δηλαδή περίπου 300 δολάρια, κάθε μήνα υιοθετώντας τις οικονομικές τάσεις του TikTok, όπως το oud budgeting και οι μήνες χωρίς έξοδα, όπως ο «no-spend January».

Σύμφωνα με την έρευνα, οι μεγαλύτερες πηγές εξοικονόμησης σχετίζονται με το φαγητό, συμπεριλαμβανομένων των γευμάτων σε εστιατόρια, των υπηρεσιών παράδοσης φαγητού και των σνακ, τα οποία περιλαμβάνουν καφέ, σνακ και γεύματα εκτός σπιτιού. Όπως και η μικρότερη συμμετοχή σε προκαθορισμένες ομαδικές και οικογενειακές δραστηριότητες, όπως το φαγητό έξω ή η έξοδος σε μπαρ.

Πηγή: ΟΤ

Marianna Triadafyllou
Θέματα: social mediaviral
Θάρρος

Θάρρος

Η καθημερινή εφημερίδα της Κοζάνης και της Δυτικής Μακεδονίας στην ηλεκτρονική της έκδοση.
Νέα, Ειδήσεις, Επικαιρότητα, αθλητικά, άρθρα και απόψεις, αγγελίες από την Κοζάνη και την Δ. Μακεδονία.

Το Θάρρος στο Google News Ακολουθήστε το Θάρρος στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις με καθημερινή ενημέρωση
Προηγούμενη Ανάρτηση

Πέρασε η επιστολική ψήφος στις ευρωεκλογές – Aπορρίφθηκε η τροπολογία Κεραμέως για τις εθνικές

Επόμενη Ανάρτηση

Οι αγρότες προετοιμάζονται για τα  επόμενα μπλόκα

Σχετικά Άρθρα

Το έργο οδοποιίας στο τμήμα Κήπος – Γέφυρα Ρυμνίου
Media

Το έργο οδοποιίας στο τμήμα Κήπος – Γέφυρα Ρυμνίου

27/11/2025
Γρηγόρης Δημητριάδης: «Δεν θα υποκύψουμε σε καμία απειλή»
Media

Γρηγόρης Δημητριάδης: «Δεν θα υποκύψουμε σε καμία απειλή»

27/11/2025
O αιμοδότης Δήμαρχος…
Media

O αιμοδότης Δήμαρχος…

23/11/2025
Ο Γρηγόρης Δημητριάδης ψήφισε στις εσωκομματικές εκλογές της ΝΔ μαζί με τον γιο του
Media

Ο Γρηγόρης Δημητριάδης ψήφισε στις εσωκομματικές εκλογές της ΝΔ μαζί με τον γιο του

23/11/2025
ΑΜΛΕΤ1banner 777 1240
Media

Διαγωνισμός – Κερδίστε τέσσερις μονές προσκλήσεις για την πρεμιέρα της παράστασης «Άμλετ»

10/11/2025
Reuters: Πώς το Facebook και το Instagram κερδίζουν δισεκατομμύρια από Fake διαφημίσεις
Media

Reuters: Πώς το Facebook και το Instagram κερδίζουν δισεκατομμύρια από fake διαφημίσεις

08/11/2025
ADVERTISEMENT
ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ ΒΙΤΩΡΟΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ
MyDei
Καζαντζιδου
Αιολική Βερμίου
Αναγγελία Γάμου με ένα Κλικ
Spiroulina Platensis
Φαρμακεία Κοζάνης
ADVERTISEMENT

Πιο Δημοφιλή

Δεν Υπάρχει Διαθέσιμο Περιεχόμενο

Μη χάσετε

Αντίθετοι με την συγχώνευση οι γονείς των μαθητών που φοιτούν στο 5ο Νηπιαγωγείο και στο 13ο Νηπιαγωγείο Κοζάνης

Δεύτερη φάση ενίσχυσης του πρασίνου στο Αμύνταιο

Στάθης Κωνσταντινίδης: Την πενταετία 2021-2025 εγκρίθηκαν 966 θέσεις για  ενίσχυση υπηρεσιών στην Περιφέρεια Δ. Μακεδονίας

EnTRAINER: Νέα εποχή στους ενεργειακούς ελέγχους, νέοι δρόμοι για την απανθρακοποίηση

ΣΥΡΙΖΑ Κοζάνης: Η Παγκόσμια ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, δυστυχώς, αποτελεί ακόμα μια «γιορτή» της υποκρισίας και της αποσιώπησης.

Αγγελίες

Προκήρυξη Θέσης Γενικού Διευθυντή στον Αναγκαστικό Συνεταιρισμό Κροκοπαραγωγών Κοζάνης

Πωλείται κτίριο 700τ.μ. σε οικόπεδο εμβαδού 7716τ.μ στο 3ο χλμ Κοζάνης – Πτολεμαΐδας

ΠΩΛΕΙΤΑΙ  αγροτεμάχιο 339 τμ μέσα σε οικισμό στην Κερατέα Αττικής,

ENOIKIAZETAI   διαμέρισμα  στην Κυψέλη  στην  Αθήνα

ΕΝΟΙΚΙΑΖΕΤΑΙ γκαρσονιέρα 40τμ, επιπλωμένη,

Διαβάστε ακόμη...

«Φωνές της Μετάβασης»: Εκδήλωση και παρουσίαση βιβλίου την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στη Βιβλιοθήκη Κοζάνης
Βιβλίο

«Φωνές της Μετάβασης»: Εκδήλωση και παρουσίαση βιβλίου την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στη Βιβλιοθήκη Κοζάνης

03/12/2025
Αυτόματο προσχέδιο
Δελτία Τύπου

Εκπαιδευτική Δράση του ΟΕΝΕΦ – Europe Direct Δ. Μακεδονίας

03/12/2025
“Σπάρτακος ΔΕΗ” Η διαφορετικότητα θα πρέπει να αποτελεί πηγή δύναμης και έμπνευσης
Δελτία Τύπου

“Σπάρτακος ΔΕΗ” – Η διαφορετικότητα θα πρέπει να αποτελεί πηγή δύναμης και έμπνευσης

03/12/2025
Κοζάνη: Φωταγώγηση δέντρου με Sicario και «Πανδώρα» – Χριστουγεννιάτικες Εκδηλώσεις 2025
News

Κοζάνη: Φωταγώγηση δέντρου με Sicario και «Πανδώρα» – Χριστουγεννιάτικες Εκδηλώσεις 2025

03/12/2025
Εορταστικό Ωράριο Καταστημάτων Εμπορικού Συλλόγου Κοζάνης
Αγορά

Εορταστικό Ωράριο Καταστημάτων Εμπορικού Συλλόγου Κοζάνης

03/12/2025
Η Ελληνική Γλώσσα ως συντελεστής ήπιας ισχύος και μέσο επιρροής για την ενίσχυση της γεωπολιτικής θέσης της Ελλάδας
Άρθρα-Απόψεις

Η Ελληνική Γλώσσα ως συντελεστής ήπιας ισχύος και μέσο επιρροής για την ενίσχυση της γεωπολιτικής θέσης της Ελλάδας

03/12/2025

Tharos Logo2022

© 2025 Θάρρος - Ειδήσεις και Νέα από την Κοζάνη και Δ. Μακεδονία
Εκδοτική Ενημερωτική Ι. Κορομήλης Α.Ε.
Ηλεκτρονική Εφημερίδα Κοζάνης και Δ. Μακεδονίας
  Τσόντζα 2, 50131, Κοζάνη
  +30 2461038611
Α.Φ.Μ.: 094329106
Δ.Ο.Υ. Κατερίνης
Ιδιοκτήτης: Εκδοτική Ενημερωτική Ι Κορομήλης Α.Ε.
Νόμιμος Εκπρόσωπος: Μαρία Κορομήλη
Διευθυντής Σύνταξης: Μαρία Κορομήλη
Διευθυντής Ιστοσελίδας: Άγγελος Κεσανλής
Διαχειριστής Ιστοσελίδας: Άγγελος Κεσανλής
Δικαιούχος Του Ονόματος Τομέα - Domain Name:
Εκδοτική Ενημερωτική Ι Κορομήλης Α.Ε.

Ειδήσεις, Νέα για την Κοζάνη και την Δυτική Μακεδονία - Καθημερινή ενημέρωση

  • Θάρρος
  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Cookies
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική κατά της Διαφθοράς
  • Δήλωση Εχεμύθειας
  • Πρωτοσέλιδα Εφημερίδων
  • Δήλωση συμμόρφωσης

Social Media

No Result
View All Result
  • Αγγελίες | Εργασία – Ακίνητα
  • Επικοινωνία
  • Ο Καιρός Τώρα
  • Πρωτοσέλιδα Εφημερίδων
  • Αθλητικά
  • Άρθρα-Απόψεις
  • Κοζάνη
    • Βόιο
    • Εορδαία
    • Κοζάνη
    • Σέρβια
  • Δυτική Μακεδονία
    • Γρεβενά
    • Καστοριά
    • Φλώρινα
  • Ελλάδα
    • Δημόσιο
    • Εκλογές
    • Ιστορία
    • Κοινωνία
    • Παιδεία
    • Πολιτική
  • Κόσμος
    • Βαλκάνια
    • Ευρώπη
  • Επικαιρότητα
    • Media
    • Δελτία Τύπου
    • Θέματα
    • Εκδηλώσεις
    • Κοινωνικά
    • Ρεπορτάζ
    • Συνεντεύξεις
  • Οικονομία
    • Αγορά
    • Αγροτικά
    • Ακίνητα
    • Ενέργεια
    • Επιχειρήσεις
    • Εργασία
    • Εφορία
    • Καριέρα
  • Περιβάλλον
  • Πολιτισμός
    • Cinema – Tv
    • Βιβλίο
    • Διάστημα
    • Εικαστικά
    • Θέατρο
    • Λογοτεχνία
    • Μουσική
    • Ποίηση
    • Φιλοζωία
    • Φωτογραφία
  • Τεχνολογία
    • Αυτοκίνητο
  • Τουρισμός
  • Τρόπος Ζωής
    • Γεύσεις
    • Μόδα – Design
  • Υγεία
    • Διατροφή
    • Ψυχολογία

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

No Result
View All Result
  • Αγγελίες | Εργασία – Ακίνητα
  • Επικοινωνία
  • Ο Καιρός Τώρα
  • Πρωτοσέλιδα Εφημερίδων
  • Αθλητικά
  • Άρθρα-Απόψεις
  • Κοζάνη
    • Βόιο
    • Εορδαία
    • Κοζάνη
    • Σέρβια
  • Δυτική Μακεδονία
    • Γρεβενά
    • Καστοριά
    • Φλώρινα
  • Ελλάδα
    • Δημόσιο
    • Εκλογές
    • Ιστορία
    • Κοινωνία
    • Παιδεία
    • Πολιτική
  • Κόσμος
    • Βαλκάνια
    • Ευρώπη
  • Επικαιρότητα
    • Media
    • Δελτία Τύπου
    • Θέματα
    • Εκδηλώσεις
    • Κοινωνικά
    • Ρεπορτάζ
    • Συνεντεύξεις
  • Οικονομία
    • Αγορά
    • Αγροτικά
    • Ακίνητα
    • Ενέργεια
    • Επιχειρήσεις
    • Εργασία
    • Εφορία
    • Καριέρα
  • Περιβάλλον
  • Πολιτισμός
    • Cinema – Tv
    • Βιβλίο
    • Διάστημα
    • Εικαστικά
    • Θέατρο
    • Λογοτεχνία
    • Μουσική
    • Ποίηση
    • Φιλοζωία
    • Φωτογραφία
  • Τεχνολογία
    • Αυτοκίνητο
  • Τουρισμός
  • Τρόπος Ζωής
    • Γεύσεις
    • Μόδα – Design
  • Υγεία
    • Διατροφή
    • Ψυχολογία

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.