Το 2025 εξελίσσεται σε χρονιά καμπής για τις πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση, με την αγορά να δείχνει ξεκάθαρα σημάδια ανάκαμψης αλλά και βαθιάς αλλαγής προσανατολισμού. Τα στοιχεία καταγράφουν άνοδο στις ταξινομήσεις νέων οχημάτων, με την ηλεκτροκίνηση να παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο και να αναδιαμορφώνει τη ζήτηση, άλλοτε με ταχύ ρυθμό και άλλοτε με πιο συγκρατημένα βήματα, ανάλογα με τη χώρα.
Ανοδική πορεία στην Ελλάδα με ευρωπαϊκό υπόβαθρο
Στην ελληνική αγορά, οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων κινούνται αυξητικά σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Το θετικό πρόσημο, όμως, δεν αποτελεί ελληνική ιδιαιτερότητα. Σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι ταξινομήσεις συνεχίζουν να αυξάνονται, με τον Νοέμβριο να επιβεβαιώνει για πέμπτο συνεχόμενο μήνα τη σταθερή άνοδο της αγοράς.
Ιδιαίτερη δυναμική παρουσιάζουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα οποία αναπτύσσονται ταχύτερα από τον μέσο όρο της συνολικής αγοράς. Ωστόσο, η εικόνα δεν είναι ομοιόμορφη: άλλες χώρες τρέχουν γρηγορότερα και άλλες κρατούν πιο επιφυλακτική στάση.
Η ηλεκτροκίνηση αλλάζει τις ισορροπίες
Στο πρώτο δεκάμηνο του 2025, η Ευρωπαϊκή Ένωση καταγράφει αύξηση πωλήσεων με χαμηλότερο ρυθμό σε σχέση με την Ελλάδα, αλλά με σαφή ενίσχυση του μεριδίου των ηλεκτρικών μοντέλων. Τα αμιγώς ηλεκτρικά (BEV) και τα plug-in υβριδικά (PHEV) σημειώνουν διψήφιες αυξήσεις, ενισχύοντας τη θέση τους στην αγορά.
Η Ευρώπη, μάλιστα, ξεχωρίζει παγκοσμίως, καθώς καταγράφει υψηλότερα ποσοστά ανάπτυξης στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων σε σύγκριση με άλλες αγορές, όπως η Βόρεια Αμερική, όπου οι πωλήσεις παρουσιάζουν αισθητή υποχώρηση.
Ανταγωνισμός, νέοι παίκτες και πίεση από την Κίνα
Η ευρωπαϊκή άνοδος υποστηρίζεται από τη ζήτηση για πιο προσιτά ηλεκτρικά μοντέλα και από τη σταδιακή εξοικείωση των καταναλωτών με τις νέες τεχνολογίες. Την ίδια στιγμή, όμως, οι προκλήσεις είναι έντονες. Οι Κινέζοι κατασκευαστές καταγράφουν εντυπωσιακές αυξήσεις πωλήσεων και διεισδύουν δυναμικά στην ευρωπαϊκή αγορά, πιέζοντας τις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες.
Παράλληλα, η είσοδος διεθνών παικτών με χαμηλότερου κόστους ηλεκτρικά μοντέλα, αλλά και η επαναφορά ιστορικών μοντέλων σε ηλεκτρική μορφή, αλλάζει το προφίλ της ζήτησης και ωθεί την αγορά σε μια νέα εποχή.
Το βλέμμα στο 2026 και ο ρόλος του παλαιού στόλου
Το 2025 λειτουργεί ως προάγγελος μιας ευρύτερης ανάκαμψης, με τις προβλέψεις για το 2026 να εμφανίζονται ακόμη πιο αισιόδοξες, ιδιαίτερα για την Ελλάδα. Ο γηρασμένος στόλος οχημάτων στη χώρα λειτουργεί ως καταλύτης για αντικατάσταση, καθώς αυξάνονται οι απαιτήσεις για ασφάλεια, ενεργειακή απόδοση και συμμόρφωση με αυστηρότερους περιβαλλοντικούς κανονισμούς.
Η ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης και η αυξανόμενη περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση αναμένεται να τροφοδοτήσουν περαιτέρω τη ζήτηση για νέα, πιο αποδοτικά αυτοκίνητα. Όλα δείχνουν ότι η άνοδος των πωλήσεων μπορεί να επιταχυνθεί το 2026, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση, με την αγορά να αλλάζει οριστικά ταχύτητα και κατεύθυνση.
| Χώρα / Αγορά | Μεταβολή πωλήσεων νέων αυτοκινήτων 11μηνο 2025 | Εικόνα αγοράς | Μέσος όρος ηλικίας στόλου |
| Ελλάδα | +4,1% | Σταθερή άνοδος με μικρές μηνιαίες διακυμάνσεις | Πολύ υψηλός, άνω των 17 ετών |
| Ευρωπαϊκή Ένωση (σύνολο) | +1,0% έως +1,5% | Ήπια ανάπτυξη, έντονες διαφοροποιήσεις ανά χώρα | Υψηλός |
| Γερμανία | +2,0% | Σταδιακή ανάκαμψη μετά από υποτονική διετία | Μεσαίος |
| Γαλλία | -1,0% έως -2,0% | Πίεση λόγω κόστους και περιορισμού κινήτρων | Μεσαίος |
| Ιταλία | +3,0% | Σταθερή άνοδος με έμφαση σε υβριδικά | Υψηλός |
| Ισπανία | +10% έως +15% | Ισχυρή δυναμική και έντονη ανανέωση στόλου | Υψηλός |
| Βέλγιο | -3,0% | Υποχώρηση λόγω φορολογικών αλλαγών | Χαμηλότερος |
| Κεντρική & Ανατολική Ευρώπη | +6% έως +9% | Ταχεία ανάπτυξη από χαμηλή βάση | Υψηλός |





















