• Επικοινωνία
  • Ο Καιρός Live
  • Αγγελίες
  • Πρωτοσέλιδα
Παρασκευή, 12 Δεκεμβρίου, 2025
Θάρρος Κοζάνης
Optika Katanas
  • Κοζάνη
  • Δυτική Μακεδονία
  • Ελλάδα
  • Επικαιρότητα
  • Κόσμος
  • Οικονομία
  • Περιβάλλον
  • Πολιτισμός
  • Τουρισμός
  • Υγεία
  • Αθλητικά
  • Απόψεις
  • Αγγελίες
No Result
View All Result
  • Κοζάνη
  • Δυτική Μακεδονία
  • Ελλάδα
  • Επικαιρότητα
  • Κόσμος
  • Οικονομία
  • Περιβάλλον
  • Πολιτισμός
  • Τουρισμός
  • Υγεία
  • Αθλητικά
  • Απόψεις
  • Αγγελίες
No Result
View All Result
Morning News
No Result
View All Result
  • Κοζάνη
  • Δυτική Μακεδονία
  • Ελλάδα
  • Επικαιρότητα
  • Κόσμος
  • Οικονομία
  • Περιβάλλον
  • Πολιτισμός
  • Τουρισμός
  • Υγεία
  • Αθλητικά
  • Απόψεις
  • Αγγελίες
VELVITA

Αρχική » News » Συγκρατημένα αισιόδοξοι οι Έλληνες καταναλωτές σύμφωνα με έρευνα της EY

Συγκρατημένα αισιόδοξοι οι Έλληνες καταναλωτές σύμφωνα με έρευνα της EY

Θάρρος
12/12/2025
News, Ελλάδα
Χρόνος Ανάγνωσης: 1 λεπτό
A A
Συγκρατημένα αισιόδοξοι οι Έλληνες καταναλωτές σύμφωνα με έρευνα της Ey

Έρευνα της EY δείχνει συγκρατημένη αισιοδοξία στους Έλληνες καταναλωτές, με έμφαση στην τιμή, την εμπιστοσύνη και την εμπειρία.

Σημάδια συγκρατημένης αισιοδοξίας καταγράφονται στους Έλληνες καταναλωτές, σύμφωνα με τη νέα έρευνα της EY Ελλάδος, EY Future Consumer Index Ελλάδα 2025. Παρά τη συνεχιζόμενη οικονομική πίεση, οι καταναλωτικές συμπεριφορές δείχνουν μικρές αλλά ουσιαστικές μετατοπίσεις, την ώρα που οι επιχειρήσεις καλούνται να ενισχύσουν την εμπιστοσύνη και το αίσθημα αξίας προς το κοινό τους.

Η έρευνα και το δείγμα

Η πέμπτη έκδοση του EY Future Consumer Index Ελλάδα 2025 βασίστηκε σε δείγμα 500 Ελλήνων καταναλωτών και πραγματοποιήθηκε από τις 15 έως τις 20 Οκτωβρίου 2025. Αποτελεί μέρος της ευρύτερης παγκόσμιας ερευνητικής πρωτοβουλίας της EY, η οποία παρακολουθεί διαχρονικά τις αλλαγές στις στάσεις και τις επιλογές των καταναλωτών.

Πληθωρισμός και κόστος ζωής εξακολουθούν να πιέζουν

Ο παρατεταμένος πληθωρισμός και η διεθνής οικονομική αβεβαιότητα συνεχίζουν να επηρεάζουν την καθημερινότητα των νοικοκυριών. Παρόλα αυτά, καταγράφεται υποχώρηση των ανησυχιών σε σχέση με το 2024. Το αυξημένο κόστος ζωής απασχολεί το 64% των καταναλωτών (από 69% πέρυσι), ενώ οι ανησυχίες για τα προσωπικά οικονομικά μειώνονται στο 56% (από 63%). Αντίστοιχα, περιορίζεται και η πίεση στην κατανάλωση, με λιγότερους να δηλώνουν δυσκολία στις αγορές ή αδυναμία κάλυψης βασικών εξόδων.

Περιορισμός δαπανών, αλλά και μικρή άνοδος της κατανάλωσης

Παρά το γεγονός ότι πολλοί καταναλωτές εξακολουθούν να δηλώνουν πως θα περιορίσουν τις δαπάνες τους το επόμενο τετράμηνο, αυξάνεται το ποσοστό όσων σχεδιάζουν να ξοδέψουν περισσότερα. Η αύξηση αφορά κυρίως βασικά τρόφιμα, καθημερινή διατροφή και προϊόντα προσωπικής φροντίδας, δείχνοντας μια τάση προτεραιότητας στις ουσιαστικές ανάγκες.

Περισσότεροι βλέπουν βελτίωση στο μέλλον

Για πρώτη φορά, το ποσοστό των καταναλωτών που εκτιμούν ότι η οικονομική τους κατάσταση θα βελτιωθεί μέσα στο επόμενο δωδεκάμηνο (27%) ξεπερνά εκείνους που αναμένουν επιδείνωση (25%). Η μεταβολή αυτή, αν και οριακή, αποτυπώνει αλλαγή ψυχολογίας και προσδοκιών.

Πολυκαναλικές αγορές με κυρίαρχο το φυσικό κατάστημα

Η συνδυαστική χρήση φυσικών καταστημάτων και διαδικτύου ενισχύεται. Οι καταναλωτές αναζητούν πληροφορίες πριν την αγορά, όμως το φυσικό κατάστημα παραμένει βασικός πυλώνας, ενώ οι αγορές αποκλειστικά online περιορίζονται περίπου στο 10%.

Τιμή, προσφορές και αξία καθορίζουν τις επιλογές

Η καλύτερη τιμή αποτελεί το βασικό κριτήριο επιλογής καταστήματος, με τις εκπτώσεις, τις προσφορές και τη βολική τοποθεσία να ακολουθούν. Στην επιλογή προϊόντος, οι καταναλωτές σταθμίζουν την τιμή, την ποιότητα, τη χρησιμότητα, τη διαθεσιμότητα και το brand, διαμορφώνοντας μια πιο σύνθετη έννοια αξίας.

Αλλαγή μαρκών και στροφή σε οικονομικές λύσεις

Η τάση αλλαγής brands παραμένει έντονη, κυρίως λόγω αναζήτησης χαμηλότερης τιμής. Πολλοί καταναλωτές επιλέγουν φθηνότερες μάρκες με παρόμοια ποιότητα, εκπτωτικά καταστήματα και προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Παράλληλα, το φαινόμενο του shrinkflation γίνεται ευρέως αντιληπτό, με την πλειονότητα να δηλώνει ότι έχει παρατηρήσει μείωση στη συσκευασία χωρίς αντίστοιχη μείωση τιμής.

Το σπίτι στο επίκεντρο της κατανάλωσης

Το σπίτι συνεχίζει να αποτελεί το βασικό κέντρο κατανάλωσης και δραστηριοτήτων. Οι καταναλωτές δηλώνουν ότι σκοπεύουν να μαγειρεύουν περισσότερο, να περνούν περισσότερο χρόνο και να διασκεδάζουν πιο συχνά στο οικιακό περιβάλλον, τάση που ενισχύθηκε μετά την πανδημία.

Εξυπηρέτηση και εμπιστοσύνη παραμένουν κρίσιμες

Παρότι η τιμή κυριαρχεί, η εμπειρία εξυπηρέτησης διατηρεί καθοριστικό ρόλο. Η πλειονότητα δηλώνει ότι έχει αλλάξει μάρκα ή κατάστημα λόγω κακής εξυπηρέτησης, ενώ πολλοί είναι πρόθυμοι να συστήσουν μια επιχείρηση με βάση την ποιότητα της εμπειρίας, ακόμη και ανεξάρτητα από την τιμή.

Ψηφιακές συναλλαγές, ασφάλεια και τεχνητή νοημοσύνη

Οι ψηφιακές υπηρεσίες έχουν ενσωματωθεί στην καθημερινότητα, κυρίως στον τραπεζικό και χρηματοοικονομικό τομέα. Ωστόσο, η ασφάλεια παραμένει κορυφαία προτεραιότητα, με έντονες ανησυχίες για την προστασία προσωπικών και οικονομικών δεδομένων. Παράλληλα, οι καταναλωτές εξοικειώνονται σταδιακά με την τεχνητή νοημοσύνη, δείχνοντας επιλεκτική εμπιστοσύνη, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για ευαίσθητα δεδομένα.

Τέλος, η ανθρώπινη παρουσία εξακολουθεί να θεωρείται αναντικατάστατη, ειδικά μετά την αγορά, σε ζητήματα εξυπηρέτησης, επιστροφών και παραπόνων – μια σαφής υπενθύμιση ότι, παρά την τεχνολογία, η εμπιστοσύνη χτίζεται ακόμη πρόσωπο με πρόσωπο.

Θέματα: EY Ελλάδοςκαταναλωτέςοικονομική πίεση
Προηγούμενη Ανάρτηση

National League 2 – 4ος όμιλος: Μάχη και ρεπό που κρίνουν τη συνέχεια για τις Δυτικομακεδονικές ομάδες !

Επόμενη Ανάρτηση

Προσωπικός Βοηθός Υγείας Πολίτη: Το MyHealthApp φέρνει νέα εποχή στην υγεία

Θάρρος

Θάρρος

Η καθημερινή εφημερίδα της Κοζάνης και της Δυτικής Μακεδονίας στην ηλεκτρονική της έκδοση.
Νέα, Ειδήσεις, Επικαιρότητα, αθλητικά, άρθρα και απόψεις, αγγελίες από την Κοζάνη και την Δ. Μακεδονία.

Σχετικά Άρθρα

Φοιτητές του ΠΑΜΑΚ διαπρέπουν στην καινοτομία και την Τεχνητή Νοημοσύνη
Παιδεία

Φοιτητές του ΠΑΜΑΚ διαπρέπουν στην καινοτομία και την Τεχνητή Νοημοσύνη

12/12/2025
Συμβατικά αυτοκίνητα: Πενταετή παράταση εξετάζει η Ευρωπαϊκή Ένωση
News

Συμβατικά αυτοκίνητα: Πενταετή παράταση εξετάζει η Ευρωπαϊκή Ένωση

12/12/2025
Πανελλαδικές Εξετάσεις 2026: Καθορίστηκαν οι συντελεστές Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής
Παιδεία

Πανελλαδικές Εξετάσεις 2026: Καθορίστηκαν οι συντελεστές Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής

12/12/2025
Πώς θα είναι ο καιρός σε Κοζάνη και Δυτική Μακεδονία σήμερα Παρασκευή, 12 Δεκεμβρίου 2025:
News

Πώς θα είναι ο καιρός σε Κοζάνη και Δυτική Μακεδονία σήμερα Παρασκευή, 12 Δεκεμβρίου 2025: Γενικά αίθριος με λίγες νεφώσεις

12/12/2025
Ομόφωνα πρόεδρος του Eurogroup ο Κυριάκος Πιερρακάκης – Ισχυρό μήνυμα για την ελληνική οικονομία
Ελλάδα

Ομόφωνα πρόεδρος του Eurogroup ο Κυριάκος Πιερρακάκης – Ισχυρό μήνυμα για την ελληνική οικονομία

11/12/2025
Κοζάνη: Συμβολικός αποκλεισμός ΟΠΕΚΕΠΕ στο Μαυροδένδρι από παραγωγούς
News

Κοζάνη: Συμβολικός αποκλεισμός ΟΠΕΚΕΠΕ στο Μαυροδένδρι από παραγωγούς

11/12/2025

Ροή Ειδήσεων

Νέο Δ.Σ στην Εθελοντική Διασωστική  Ομάδα Πτολεμαΐδας

Νέο Δ.Σ στην Εθελοντική Διασωστική  Ομάδα Πτολεμαΐδας

12/12/2025
Συντήρηση δρόμου Κοζάνης – Ιωαννίνων στο ύψος του Πενταλόφου

Συντήρηση δρόμου Κοζάνης – Ιωαννίνων στο ύψος του Πενταλόφου

12/12/2025
Του βάλαν γκάζια….του Αμανατίδη

Του βάλαν γκάζια….του Αμανατίδη

12/12/2025
Μήνυμα του βουλευτή ΠΕ Κοζάνης Στάθη Κωνσταντινίδη για την εκλογή του Κυριάκου Πιερρακάκη προέδρου του Eurogroup

Μήνυμα του βουλευτή ΠΕ Κοζάνης Στάθη Κωνσταντινίδη για την εκλογή του Κυριάκου Πιερρακάκη προέδρου του Eurogroup

12/12/2025
Νίκος Παπαθανάσης: Ενεργειακή αναβάθμιση στο κλειστό κολυμβητήριο Φλώρινας μέσω ΔΑΜ

Νίκος Παπαθανάσης: Ενεργειακή αναβάθμιση στο κλειστό κολυμβητήριο Φλώρινας μέσω ΔΑΜ

12/12/2025
ADVERTISEMENT
ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ ΒΙΤΩΡΟΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ
MyDei
Καζαντζιδου
Αιολική Βερμίου
Αναγγελία Γάμου με ένα Κλικ
Spiroulina Platensis
Φαρμακεία Κοζάνης
ADVERTISEMENT

Tharos Logo2022

© 2025 Θάρρος
Εκδοτική Ενημερωτική Ι. Κορομήλης Α.Ε.
Θάρρος: Η Ημερήσια Ενημέρωση της Κοζάνης και της Δυτικής Μακεδονίας
Το Θάρρος είναι ένα από τα ιστορικά μέσα ενημέρωσης της περιοχής, προσφέροντας αξιόπιστη κάλυψη σε πολιτική, κοινωνία, οικονομία, πολιτισμό και αθλητισμό, τόσο στην έντυπη όσο και στη ψηφιακή του μορφή.

Ειδήσεις, Νέα για την Κοζάνη και την Δυτική Μακεδονία - Καθημερινή ενημέρωση

  • To Θάρρος
  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Cookies
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική κατά της Διαφθοράς
  • Δήλωση Εχεμύθειας
  • Πρωτοσέλιδα Εφημερίδων
  • Δήλωση συμμόρφωσης

Social Media

Tharos Logo2022

Εκδοτική Ενημερωτική Ι. Κορομήλης Α.Ε.
Ηλεκτρονική Εφημερίδα Κοζάνης και Δ. Μακεδονίας
  Τσόντζα 2, 50131, Κοζάνη
  +30 2461038611
Α.Φ.Μ.: 094329106
Δ.Ο.Υ. Κατερίνης
Ιδιοκτήτης: Εκδοτική Ενημερωτική Ι Κορομήλης Α.Ε.
Νόμιμος Εκπρόσωπος: Μαρία Κορομήλη
Διευθυντής Σύνταξης: Μαρία Κορομήλη
Διευθυντής Ιστοσελίδας: Άγγελος Κεσανλής
Διαχειριστής Ιστοσελίδας: Άγγελος Κεσανλής
Δικαιούχος Του Ονόματος Τομέα - Domain Name:
Εκδοτική Ενημερωτική Ι Κορομήλης Α.Ε.

No Result
View All Result
  • Αγγελίες | Εργασία – Ακίνητα
  • Επικοινωνία
  • Ο Καιρός Τώρα
  • Πρωτοσέλιδα Εφημερίδων
  • Αθλητικά
  • Άρθρα-Απόψεις
  • Κοζάνη
    • Βόιο
    • Εορδαία
    • Κοζάνη
    • Σέρβια
  • Δυτική Μακεδονία
    • Γρεβενά
    • Καστοριά
    • Φλώρινα
  • Ελλάδα
    • Δημόσιο
    • Εκλογές
    • Ιστορία
    • Κοινωνία
    • Παιδεία
    • Πολιτική
  • Κόσμος
    • Βαλκάνια
    • Ευρώπη
  • Επικαιρότητα
    • Media
    • Δελτία Τύπου
    • Θέματα
    • Εκδηλώσεις
    • Κοινωνικά
    • Ρεπορτάζ
    • Συνεντεύξεις
  • Οικονομία
    • Αγορά
    • Αγροτικά
    • Ακίνητα
    • Ενέργεια
    • Επιχειρήσεις
    • Εργασία
    • Εφορία
    • Καριέρα
  • Περιβάλλον
  • Πολιτισμός
    • Cinema – Tv
    • Βιβλίο
    • Διάστημα
    • Εικαστικά
    • Θέατρο
    • Λογοτεχνία
    • Μουσική
    • Ποίηση
    • Φιλοζωία
    • Φωτογραφία
  • Τεχνολογία
    • Αυτοκίνητο
  • Τουρισμός
  • Τρόπος Ζωής
    • Γεύσεις
    • Μόδα – Design
  • Υγεία
    • Διατροφή
    • Ψυχολογία

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

No Result
View All Result
  • Αγγελίες | Εργασία – Ακίνητα
  • Επικοινωνία
  • Ο Καιρός Τώρα
  • Πρωτοσέλιδα Εφημερίδων
  • Αθλητικά
  • Άρθρα-Απόψεις
  • Κοζάνη
    • Βόιο
    • Εορδαία
    • Κοζάνη
    • Σέρβια
  • Δυτική Μακεδονία
    • Γρεβενά
    • Καστοριά
    • Φλώρινα
  • Ελλάδα
    • Δημόσιο
    • Εκλογές
    • Ιστορία
    • Κοινωνία
    • Παιδεία
    • Πολιτική
  • Κόσμος
    • Βαλκάνια
    • Ευρώπη
  • Επικαιρότητα
    • Media
    • Δελτία Τύπου
    • Θέματα
    • Εκδηλώσεις
    • Κοινωνικά
    • Ρεπορτάζ
    • Συνεντεύξεις
  • Οικονομία
    • Αγορά
    • Αγροτικά
    • Ακίνητα
    • Ενέργεια
    • Επιχειρήσεις
    • Εργασία
    • Εφορία
    • Καριέρα
  • Περιβάλλον
  • Πολιτισμός
    • Cinema – Tv
    • Βιβλίο
    • Διάστημα
    • Εικαστικά
    • Θέατρο
    • Λογοτεχνία
    • Μουσική
    • Ποίηση
    • Φιλοζωία
    • Φωτογραφία
  • Τεχνολογία
    • Αυτοκίνητο
  • Τουρισμός
  • Τρόπος Ζωής
    • Γεύσεις
    • Μόδα – Design
  • Υγεία
    • Διατροφή
    • Ψυχολογία

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.