• Επικοινωνία
  • Ο Καιρός Live
  • Αγγελίες
  • Πρωτοσέλιδα
Τετάρτη, 3 Δεκεμβρίου, 2025
Θάρρος Κοζάνης
Optika Katanas
  • Κοζάνη
  • Δυτική Μακεδονία
  • Ελλάδα
  • Επικαιρότητα
  • Κόσμος
  • Οικονομία
  • Περιβάλλον
  • Πολιτισμός
  • Τουρισμός
  • Υγεία
  • Αθλητικά
  • Απόψεις
  • Αγγελίες
No Result
View All Result
  • Κοζάνη
  • Δυτική Μακεδονία
  • Ελλάδα
  • Επικαιρότητα
  • Κόσμος
  • Οικονομία
  • Περιβάλλον
  • Πολιτισμός
  • Τουρισμός
  • Υγεία
  • Αθλητικά
  • Απόψεις
  • Αγγελίες
No Result
View All Result
Morning News
No Result
View All Result
  • Κοζάνη
  • Δυτική Μακεδονία
  • Ελλάδα
  • Επικαιρότητα
  • Κόσμος
  • Οικονομία
  • Περιβάλλον
  • Πολιτισμός
  • Τουρισμός
  • Υγεία
  • Αθλητικά
  • Απόψεις
  • Αγγελίες
VELVITA

KKE: Με τη σφραγίδα της ΕΕ η τεράστια ληστεία σε βάρος του λαού μέσα από τα διόδια στους αυτοκινητόδρομους

ΘάρροςΘάρρος
Δελτία Τύπου
Kke: Με τη σφραγίδα της ΕΕ η τεράστια ληστεία σε βάρος του λαού μέσα από τα διόδια στους αυτοκινητόδρομους
31/07/2025
Χρόνος Ανάγνωσης: 1 λεπτό

Να συγκαλύψει την τεράστια ληστεία και προκλητική λεηλασία σε βάρος του λαού μέσα από τα διόδια στους αυτοκινητόδρομους επιχειρεί ο Επίτροπος Τζιτζικώστας στην απάντησή του σε ερώτηση της Ευρωκοινοβουλευτικής Ομάδας του ΚΚΕ, που κατέθεσε ο ευρωβουλευτής του Κόμματος Κώστας Παπαδάκης.

Ομολογεί ότι, ανεξαρτήτως του ιδιοκτησιακού καθεστώτος του κάθε αυτοκινητόδρομου, αποκλειστικής κρατικής ιδιοκτησίας ή ιδιωτικής ιδιοκτησίας, υπέρτατο νόμο αποτελεί το «ο χρήστης πληρώνει».

Ο Επίτροπος, όμως, και η ΕΕ που εκπροσωπεί, προσποιούνται πως αγνοούν ότι ο «χρήστης», δηλαδή ο λαός, έχει ήδη πληρώσει πολλαπλά πριν καν χρησιμοποιήσει τον αυτοκινητόδρομο. Γιατί δικά του λεφτά είναι και τα προγράμματα δημοσίων επενδύσεων, αλλά και τα ευρωενωσιακά κονδύλια. Δικά του χρήματα είναι τα τέλη κυκλοφορίας και η άγρια φορολόγηση των καυσίμων. Επίσης, από δικά του λεφτά προέρχεται ο δανεισμός με κρατική εγγύηση που απολαμβάνουν ως «μαξιλάρι» οι επιχειρηματικοί όμιλοι για να εκμεταλλεύονται για δεκαετίες, με ληστρικές συμβάσεις, τους αυτοκινητόδρομους, με τα τσουχτερά διόδια αλλά και τα σκιώδη διόδια που εγγυώνται την κερδοφορία τους βρέξει-χιονίσει.

Ενώ όπως έχει αποδειχθεί, οι όμιλοι εκμετάλλευσης αποποιούνται κάθε ευθύνη όταν οι «χρήστες» είναι εκτεθειμένοι σε κινδύνους για την ασφάλειά τους και ταλαιπωρούνται για ώρες σε χιονιάδες, κατά τη διάρκεια μεταφορών εύφλεκτων υλικών κ.α. Για τη μόνη «ασφάλεια» που νοιάζεται η ΕΕ, όπως αποδεικνύεται και με τις πρόσφατες δηλώσεις του Επιτρόπου Τζιτζικώστα, είναι οι γέφυρες κι οι σήραγγες ανά την Ευρώπη να είναι πολλές, μεγάλες, πλατιές κι ανθεκτικές ώστε να εξυπηρετούν τη γρήγορη μετακίνηση στρατευμάτων και στρατιωτικού εξοπλισμού για τους ιμπεριαλιστικούς πολεμικούς σχεδιασμούς της. Για αυτές τις πολεμικές υποδομές οι λαοί θα πληρώνουν δεκαπλάσια κονδύλια του προϋπολογισμού, για τη λεγόμενη στρατιωτική κινητικότητα.

Οι δε αυξήσεις στα διόδια έχουν τη σφραγίδα της ΕΕ και των ευρωενωσιακών Οδηγιών, στο όνομα της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων. Ο λαός που πληρώνει αμέτρητες φορές για τις ανάγκες του, χωρίς τελικά να απολαμβάνει σύγχρονους, ασφαλείς αυτοκινητόδρομους, αναγκάζεται να περιορίσει τις μετακινήσεις του, να επιλέγει συχνά επικίνδυνες παρακαμπτήριες ή παραδρόμους, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ασφαλή μετακίνησή του.

Αποδεικνύεται από όλα τα παραπάνω ότι ο λαός δεν είναι απλά «χρήστης» αλλά ο πραγματικός ιδιοκτήτης. Μόνο, όμως, ο λαός με την οργανωμένη πάλη του και σε συμπόρευση με το ΚΚΕ μπορεί να διεκδικήσει δωρεάν μετακίνηση μέσα από ασφαλείς, σύγχρονες υποδομές και αυτοκινητόδρομους, με κατάργηση παραχωρήσεων και διοδίων.

Χωρίς τα παράσιτα τους κεφαλαιοκράτες, απαλλαγμένος από το εκμεταλλευτικό σύστημα τους, τα κέρδη και τους πολεμικούς σχεδιασμούς τους ο εργαζόμενος λαός  μπορεί να γίνει κύριος όλου του πλούτου που παράγει.

Ακολουθούν τα κείμενα της ερώτησης της Ευρωκοινοβουλευτικής Ομάδας του ΚΚΕ και η απάντηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής:

«Ερώτηση με αίτημα γραπτής απάντησης E-000535/2025  προς την Επιτροπή

Με τις καθιερωμένες πλέον αυξήσεις στα διόδια ξεκίνησε και η νέα χρονιά, δίνοντας άλλο ένα πλήγμα στο ήδη λεηλατημένο λαϊκό εισόδημα. Τα λαϊκά στρώματα πλήρωσαν και πληρώνουν πανάκριβα για την κατασκευή του οδικού δικτύου, πληρώνουν κάθε χρόνο αυξημένα διόδια, πληρώνουν πανάκριβα καύσιμα, πανάκριβα τέλη κυκλοφορίας, ενώ οι επιχειρηματικοί όμιλοι απολαμβάνουν «εγγυημένα κέρδη», καθώς και τα λεγόμενα “σκιώδη διόδια”, που εξασφαλίζουν για λογαριασμό τους από τις ρήτρες των συμβάσεων παραχώρησης. Σε αυτά οδηγεί η παράδοση του συγκοινωνιακού δικτύου στους επιχειρηματικούς ομίλους. Όσο για την ασφάλεια των υποδομών, αυτή πάντα μπαίνει στο ζύγι “κόστους-οφέλους” με τις γνωστές συνέπειες. Για τα παραπάνω έχει τεράστια ευθύνη η ΕΕ, που ισχυρίζεται επανειλημμένα ότι δεν επιβάλλει η ίδια διόδια, ενώ η οδηγία (ΕΕ) 2022/362 καθιερώνει τα «τέλη χρήσης ανάλογα με τη διάρκεια της χρήσης της υποδομής» και προβλέπει ότι «εξασφάλιση χρηματοδότησης για μελλοντικές επενδύσεις στον τομέα των μεταφορών» θα γίνεται στη βάση της ευρωενωσιακής αρχής «ο χρήστης πληρώνει».

Ερωτάται η Επιτροπή:

Πώς τοποθετείται σχετικά με το γεγονός ότι οι αυξήσεις στα διόδια αποτελούν κατευθύνσεις της ΕΕ, όπως αποτυπώνεται στην οδηγία (ΕΕ) 2022/362, που συνδιαμορφώνουν και οι κυβερνήσεις και πλήττουν τον λαό;

Πώς τοποθετείται σχετικά με το αίτημα για οδικό δίκτυο στην αποκλειστική ευθύνη του κράτους, με κατάργηση παραχωρήσεων και διοδίων και δωρεάν μετακίνηση σε σύγχρονους, ασφαλείς αυτοκινητόδρομους για τον λαό;

Απάντηση του κ. Τζιτζικώστα  εξ ονόματος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής

Ένας από τους κύριους στόχους της οδηγίας 1999/62/ΕΚ1, όπως τροποποιήθηκε τελευταία από την οδηγία (ΕΕ) 2022/3622, είναι η εξάλειψη των στρεβλώσεων του ανταγωνισμού στην ενιαία αγορά και η θέσπιση ενός δίκαιου μηχανισμού για τη χρέωση του κόστους των υποδομών στους μεταφορείς. Συνεπώς, η οδηγία προβλέπει μια μεθοδολογία στα παραρτήματά της για τον καθορισμό των διοδίων για τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα με βάση την αρχή της ανάκτησης του κατασκευαστικού κόστους και την αρχή «ο χρήστης πληρώνει». Οι εν λόγω κανόνες συνέχισαν να εφαρμόζονται μόνο στα βαρέα επαγγελματικά οχήματα μετά την αναθεώρηση του 2022, η οποία επεκτείνει το πεδίο εφαρμογής της οδηγίας ώστε να συμπεριλαμβάνει τα ελαφρά οχήματα. Κατά συνέπεια, ο καθορισμός των διοδίων που επιβάλλονται στα ελαφρά οχήματα εμπίπτει εξ ολοκλήρου στην αρμοδιότητα των κρατών μελών. Η απαίτηση αναλογικότητας των τελών χρήσης, που αναφέρεται στην ερώτηση, αφορά μόνο τα τέλη χρήσης [γνωστά και ως χρονοεξαρτώμενα τέλη ή σήματα τελών (βινιέτες)] και όχι τα διόδια (τέλη βάσει απόστασης).

Εναπόκειται στα κράτη μέλη να αποφασίσουν μεταξύ της αποκλειστικής κρατικής ιδιοκτησίας ή της ιδιωτικής ιδιοκτησίας οδών. Η Επιτροπή υποστηρίζει την αρχή «ο χρήστης πληρώνει», πράγμα που σημαίνει ότι οι χρήστες επωμίζονται το κόστος κατασκευής και συντήρησης των υποδομών που χρησιμοποιούν, αντί να χρηματοδοτούνται οι υποδομές μέσω δημόσιων πόρων. Η οδηγία 1999/62/ΕΚ παρέχει στις κυβερνήσεις τη δυνατότητα να επιβάλλουν διόδια για την ανάκτηση αυτού του κόστους και καθορίζει τους κανόνες που πρέπει να ακολουθούνται εάν το επιλέξουν».

30/7/2025

Marianna Triadafyllou
Θάρρος

Θάρρος

Η καθημερινή εφημερίδα της Κοζάνης και της Δυτικής Μακεδονίας στην ηλεκτρονική της έκδοση.
Νέα, Ειδήσεις, Επικαιρότητα, αθλητικά, άρθρα και απόψεις, αγγελίες από την Κοζάνη και την Δ. Μακεδονία.

Το Θάρρος στο Google News Ακολουθήστε το Θάρρος στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις με καθημερινή ενημέρωση
Προηγούμενη Ανάρτηση

Υπογραφή Σύμβασης για Σωστικές Παρεμβάσεις στον Ιερό Ναό Εισοδίων της Θεοτόκου στη Βασιλειάδα

Επόμενη Ανάρτηση

Στο Καστράκι στα Γρεβενά οι Γρεβενιώτες της Κοζάνης

Σχετικά Άρθρα

Αντίθετοι με την συγχώνευση οι γονείς των μαθητών που φοιτούν στο 5ο Νηπιαγωγείο και στο 13ο Νηπιαγωγείο Κοζάνης
Δελτία Τύπου

Αντίθετοι με την συγχώνευση οι γονείς των μαθητών που φοιτούν στο 5ο Νηπιαγωγείο και στο 13ο Νηπιαγωγείο Κοζάνης

03/12/2025
Στάθης Κωνσταντινίδης:  Την πενταετία 2021 2025 εγκρίθηκαν 966 θέσεις τακτικού προσωπικού για  ενίσχυση υπηρεσιών  στην Περιφέρεια Δ. Μακεδονίας
Δελτία Τύπου

Στάθης Κωνσταντινίδης: Την πενταετία 2021-2025 εγκρίθηκαν 966 θέσεις για  ενίσχυση υπηρεσιών στην Περιφέρεια Δ. Μακεδονίας

03/12/2025
Entrainer: Νέα εποχή στους ενεργειακούς ελέγχους, νέοι δρόμοι για την απανθρακοποίηση
Δελτία Τύπου

EnTRAINER: Νέα εποχή στους ενεργειακούς ελέγχους, νέοι δρόμοι για την απανθρακοποίηση

03/12/2025
ΣΥΡΙΖΑ Κοζάνης: Η Παγκόσμια ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, δυστυχώς, αποτελεί ακόμα μια «γιορτή» της υποκρισίας και της αποσιώπησης.
Δελτία Τύπου

ΣΥΡΙΖΑ Κοζάνης: Η Παγκόσμια ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, δυστυχώς, αποτελεί ακόμα μια «γιορτή» της υποκρισίας και της αποσιώπησης.

03/12/2025
Απεργία οικοδόμων στην Κοζάνη στις 10 Δεκεμβρίου – Σκληρή ανακοίνωση για το 13ωρο και τα εργασιακά δικαιώματα
Δελτία Τύπου

Απεργία οικοδόμων στην Κοζάνη στις 10 Δεκεμβρίου – Σκληρή ανακοίνωση για το 13ωρο και τα εργασιακά δικαιώματα

03/12/2025
Αυτόματο προσχέδιο
Δελτία Τύπου

Εκπαιδευτική Δράση του ΟΕΝΕΦ – Europe Direct Δ. Μακεδονίας

03/12/2025
ADVERTISEMENT
ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ ΒΙΤΩΡΟΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ
MyDei
Καζαντζιδου
Αιολική Βερμίου
Αναγγελία Γάμου με ένα Κλικ
Spiroulina Platensis
Φαρμακεία Κοζάνης
ADVERTISEMENT

Πιο Δημοφιλή

Δεν Υπάρχει Διαθέσιμο Περιεχόμενο

Μη χάσετε

Αντίθετοι με την συγχώνευση οι γονείς των μαθητών που φοιτούν στο 5ο Νηπιαγωγείο και στο 13ο Νηπιαγωγείο Κοζάνης

Δεύτερη φάση ενίσχυσης του πρασίνου στο Αμύνταιο

Στάθης Κωνσταντινίδης: Την πενταετία 2021-2025 εγκρίθηκαν 966 θέσεις για  ενίσχυση υπηρεσιών στην Περιφέρεια Δ. Μακεδονίας

EnTRAINER: Νέα εποχή στους ενεργειακούς ελέγχους, νέοι δρόμοι για την απανθρακοποίηση

ΣΥΡΙΖΑ Κοζάνης: Η Παγκόσμια ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, δυστυχώς, αποτελεί ακόμα μια «γιορτή» της υποκρισίας και της αποσιώπησης.

Αγγελίες

Προκήρυξη Θέσης Γενικού Διευθυντή στον Αναγκαστικό Συνεταιρισμό Κροκοπαραγωγών Κοζάνης

Πωλείται κτίριο 700τ.μ. σε οικόπεδο εμβαδού 7716τ.μ στο 3ο χλμ Κοζάνης – Πτολεμαΐδας

ΠΩΛΕΙΤΑΙ  αγροτεμάχιο 339 τμ μέσα σε οικισμό στην Κερατέα Αττικής,

ENOIKIAZETAI   διαμέρισμα  στην Κυψέλη  στην  Αθήνα

ΕΝΟΙΚΙΑΖΕΤΑΙ γκαρσονιέρα 40τμ, επιπλωμένη,

Διαβάστε ακόμη...

«Φωνές της Μετάβασης»: Εκδήλωση και παρουσίαση βιβλίου την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στη Βιβλιοθήκη Κοζάνης
Βιβλίο

«Φωνές της Μετάβασης»: Εκδήλωση και παρουσίαση βιβλίου την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στη Βιβλιοθήκη Κοζάνης

03/12/2025
Αυτόματο προσχέδιο
Δελτία Τύπου

Εκπαιδευτική Δράση του ΟΕΝΕΦ – Europe Direct Δ. Μακεδονίας

03/12/2025
“Σπάρτακος ΔΕΗ” Η διαφορετικότητα θα πρέπει να αποτελεί πηγή δύναμης και έμπνευσης
Δελτία Τύπου

“Σπάρτακος ΔΕΗ” – Η διαφορετικότητα θα πρέπει να αποτελεί πηγή δύναμης και έμπνευσης

03/12/2025
Κοζάνη: Φωταγώγηση δέντρου με Sicario και «Πανδώρα» – Χριστουγεννιάτικες Εκδηλώσεις 2025
News

Κοζάνη: Φωταγώγηση δέντρου με Sicario και «Πανδώρα» – Χριστουγεννιάτικες Εκδηλώσεις 2025

03/12/2025
Εορταστικό Ωράριο Καταστημάτων Εμπορικού Συλλόγου Κοζάνης
Αγορά

Εορταστικό Ωράριο Καταστημάτων Εμπορικού Συλλόγου Κοζάνης

03/12/2025
Η Ελληνική Γλώσσα ως συντελεστής ήπιας ισχύος και μέσο επιρροής για την ενίσχυση της γεωπολιτικής θέσης της Ελλάδας
Άρθρα-Απόψεις

Η Ελληνική Γλώσσα ως συντελεστής ήπιας ισχύος και μέσο επιρροής για την ενίσχυση της γεωπολιτικής θέσης της Ελλάδας

03/12/2025

Tharos Logo2022

© 2025 Θάρρος - Ειδήσεις και Νέα από την Κοζάνη και Δ. Μακεδονία
Εκδοτική Ενημερωτική Ι. Κορομήλης Α.Ε.
Ηλεκτρονική Εφημερίδα Κοζάνης και Δ. Μακεδονίας
  Τσόντζα 2, 50131, Κοζάνη
  +30 2461038611
Α.Φ.Μ.: 094329106
Δ.Ο.Υ. Κατερίνης
Ιδιοκτήτης: Εκδοτική Ενημερωτική Ι Κορομήλης Α.Ε.
Νόμιμος Εκπρόσωπος: Μαρία Κορομήλη
Διευθυντής Σύνταξης: Μαρία Κορομήλη
Διευθυντής Ιστοσελίδας: Άγγελος Κεσανλής
Διαχειριστής Ιστοσελίδας: Άγγελος Κεσανλής
Δικαιούχος Του Ονόματος Τομέα - Domain Name:
Εκδοτική Ενημερωτική Ι Κορομήλης Α.Ε.

Ειδήσεις, Νέα για την Κοζάνη και την Δυτική Μακεδονία - Καθημερινή ενημέρωση

  • Θάρρος
  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Cookies
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική κατά της Διαφθοράς
  • Δήλωση Εχεμύθειας
  • Πρωτοσέλιδα Εφημερίδων
  • Δήλωση συμμόρφωσης

Social Media

No Result
View All Result
  • Αγγελίες | Εργασία – Ακίνητα
  • Επικοινωνία
  • Ο Καιρός Τώρα
  • Πρωτοσέλιδα Εφημερίδων
  • Αθλητικά
  • Άρθρα-Απόψεις
  • Κοζάνη
    • Βόιο
    • Εορδαία
    • Κοζάνη
    • Σέρβια
  • Δυτική Μακεδονία
    • Γρεβενά
    • Καστοριά
    • Φλώρινα
  • Ελλάδα
    • Δημόσιο
    • Εκλογές
    • Ιστορία
    • Κοινωνία
    • Παιδεία
    • Πολιτική
  • Κόσμος
    • Βαλκάνια
    • Ευρώπη
  • Επικαιρότητα
    • Media
    • Δελτία Τύπου
    • Θέματα
    • Εκδηλώσεις
    • Κοινωνικά
    • Ρεπορτάζ
    • Συνεντεύξεις
  • Οικονομία
    • Αγορά
    • Αγροτικά
    • Ακίνητα
    • Ενέργεια
    • Επιχειρήσεις
    • Εργασία
    • Εφορία
    • Καριέρα
  • Περιβάλλον
  • Πολιτισμός
    • Cinema – Tv
    • Βιβλίο
    • Διάστημα
    • Εικαστικά
    • Θέατρο
    • Λογοτεχνία
    • Μουσική
    • Ποίηση
    • Φιλοζωία
    • Φωτογραφία
  • Τεχνολογία
    • Αυτοκίνητο
  • Τουρισμός
  • Τρόπος Ζωής
    • Γεύσεις
    • Μόδα – Design
  • Υγεία
    • Διατροφή
    • Ψυχολογία

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

No Result
View All Result
  • Αγγελίες | Εργασία – Ακίνητα
  • Επικοινωνία
  • Ο Καιρός Τώρα
  • Πρωτοσέλιδα Εφημερίδων
  • Αθλητικά
  • Άρθρα-Απόψεις
  • Κοζάνη
    • Βόιο
    • Εορδαία
    • Κοζάνη
    • Σέρβια
  • Δυτική Μακεδονία
    • Γρεβενά
    • Καστοριά
    • Φλώρινα
  • Ελλάδα
    • Δημόσιο
    • Εκλογές
    • Ιστορία
    • Κοινωνία
    • Παιδεία
    • Πολιτική
  • Κόσμος
    • Βαλκάνια
    • Ευρώπη
  • Επικαιρότητα
    • Media
    • Δελτία Τύπου
    • Θέματα
    • Εκδηλώσεις
    • Κοινωνικά
    • Ρεπορτάζ
    • Συνεντεύξεις
  • Οικονομία
    • Αγορά
    • Αγροτικά
    • Ακίνητα
    • Ενέργεια
    • Επιχειρήσεις
    • Εργασία
    • Εφορία
    • Καριέρα
  • Περιβάλλον
  • Πολιτισμός
    • Cinema – Tv
    • Βιβλίο
    • Διάστημα
    • Εικαστικά
    • Θέατρο
    • Λογοτεχνία
    • Μουσική
    • Ποίηση
    • Φιλοζωία
    • Φωτογραφία
  • Τεχνολογία
    • Αυτοκίνητο
  • Τουρισμός
  • Τρόπος Ζωής
    • Γεύσεις
    • Μόδα – Design
  • Υγεία
    • Διατροφή
    • Ψυχολογία

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.