• Επικοινωνία
  • Ο Καιρός Live
  • Αγγελίες
  • Πρωτοσέλιδα
Τετάρτη, 3 Δεκεμβρίου, 2025
Θάρρος Κοζάνης
Optika Katanas
  • Κοζάνη
  • Δυτική Μακεδονία
  • Ελλάδα
  • Επικαιρότητα
  • Κόσμος
  • Οικονομία
  • Περιβάλλον
  • Πολιτισμός
  • Τουρισμός
  • Υγεία
  • Αθλητικά
  • Απόψεις
  • Αγγελίες
No Result
View All Result
  • Κοζάνη
  • Δυτική Μακεδονία
  • Ελλάδα
  • Επικαιρότητα
  • Κόσμος
  • Οικονομία
  • Περιβάλλον
  • Πολιτισμός
  • Τουρισμός
  • Υγεία
  • Αθλητικά
  • Απόψεις
  • Αγγελίες
No Result
View All Result
Morning News
No Result
View All Result
  • Κοζάνη
  • Δυτική Μακεδονία
  • Ελλάδα
  • Επικαιρότητα
  • Κόσμος
  • Οικονομία
  • Περιβάλλον
  • Πολιτισμός
  • Τουρισμός
  • Υγεία
  • Αθλητικά
  • Απόψεις
  • Αγγελίες
VELVITA

Έρχεται νέος ΚΟΚ με τρία σημεία – φωτιά

ΘάρροςΘάρρος
Αυτοκίνητο
Έρχεται νέος ΚΟΚ με τρία σημεία – φωτιά
26/05/2024
Χρόνος Ανάγνωσης: 1 λεπτό

Προτείνεται η θέσπιση των 30 χλμ./ώρα ως ανώτερης ταχύτητας μέσα στις πόλεις – Αφαίρεση διπλώματος για 5 έτη με 25 πόντους ποινής στο point system – Νομιμοποιούνται οι σφήνες των δικύκλων

Με τρία σημεία – φωτιά που αναμένεται να προκαλέσουν έντονες συζητήσεις, πρόκειται σύντομα να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) που έχει ετοιμάσει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Στον νέο ΚΟΚ το βάρος των ποινών θα επικεντρώνεται στον παραβάτη οδηγό και όχι στο όχημα

Για τη ζούγκλα των ελληνικών δρόμων και το κυκλοφοριακό που χτυπάει κόκκινο, οι αρμόδιοι του υπουργείου έρχονται να προτείνουν τη θέσπιση:

  • Των 30 χλμ./ώρα ως ανώτερης ταχύτητας κυκλοφορίας μέσα στις πόλεις, έναντι 50 χλμ./ώρα σήμερα.
  • Την αφαίρεση των διπλωμάτων οδήγησης για 5 χρόνια μόλις κάποιος οδηγός συμπληρώσει 25 πόντους ποινής στο point system.
  • Τη νομιμοποίηση των γνωστών σφηνών από τους οδηγούς των μοτοσικλετών, που πλέον προτείνεται να κινούνται νόμιμα, ελισσόμενοι ανάμεσα στα άλλα οχήματα.

Κατά τα άλλα, ο νέος ΚΟΚ, σύμφωνα με δηλώσεις της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Μεταφορών, θα διέπεται από μια εντελώς διαφορετική λογική σε σχέση με τον ισχύοντα, καθώς το βάρος των ποινών θα επικεντρώνεται στον παραβάτη οδηγό και όχι στο όχημα, με ειδικές αναφορές στην παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, τις αυτοσχέδιες κόντρες, αλλά και την αντικοινωνική οδηγική συμπεριφορά.

Στόχος, τονίζεται, είναι η συμμόρφωση των οδηγών, η επιβολή δίκαιων ποινών που να αντιστοιχούν στην επικινδυνότητα της κάθε παράβασης, αλλά και η διασφάλιση της είσπραξης των προστίμων.

Κατηγορίες παραβάσεων

Οι παραβάσεις, ανάλογα με την επικινδυνότητα τους (όπως και στον ΚΟΚ Σπίρτζη) θα χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες:

  • Παραβάσεις κατηγορίας Ε1: χαμηλής επικινδυνότητας, όπως η έλλειψη εγγράφων που θα πρέπει να φέρει μαζί του ο οδηγός. Το διοικητικό πρόστιμο για τις παραβάσεις αυτές θα είναι 30 ευρώ, ενώ θα προβλέπεται και αφαίρεση του διπλώματος οδήγησης έως  10 ημέρες.
  • Παραβάσεις κατηγορίας Ε2: κυρίως μεσαίας επικινδυνότητας, όπως η αντικανονική στάθμευση. Το διοικητικό πρόστιμο θα ανέρχεται σε 150 ευρώ, ενώ θα προβλέπεται και αφαίρεση του διπλώματος για 20 ημέρες.
  • Παραβάσεις κατηγορίας Ε3: υψηλής επικινδυνότητας, όπως παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, αυτοσχέδιες κόντρες, υπερβολική ταχύτητα ή αντικανονική προσπέραση, οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ. Εδώ το διοικητικό πρόστιμο θα ανέρχεται σε 350 ευρώ, ενώ θα αφαιρούνται το δίπλωμα οδήγησης και οι πινακίδες κυκλοφορίας έως 30 ημέρες.

Ανώτατη ποινή

Ειδικά για τις παραβάσεις που θεωρούνται επικίνδυνες για την πρόκληση ατυχήματος (π.χ. παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, χρήση κινητού, οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ κ.λπ.) προβλέπεται η κλιμάκωση των ποινών σε περίπτωση υποτροπής εντός χρονικού διαστήματος ενός έτους.

Μάλιστα, ο πέλεκυς θα είναι βαρύς σε περιπτώσεις σοβαρής υποτροπής. Δηλαδή, σε περίπτωση διάπραξης των ανωτέρω παραβάσεων καθώς και άλλων, όπως η συμμετοχή σε αυτοσχέδιες κόντρες, για τρίτη φορά μέσα σε διάστημα πέντε ετών, θα επιβάλλεται η ανώτατη ποινή της αφαίρεσης του διπλώματος για πέντε έτη!

Όριο ταχύτητας

Στο κείμενο του νέου ΚΟΚ, η διάταξη που αναμένεται να προκαλέσει έντονες συζητήσεις είναι η εισήγηση κάποιων συμβούλων του υπουργείου Μεταφορών να μειωθεί το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας εντός του αστικού ιστού στα 30 χλμ./ώρα από 50 χλμ./ώρα σήμερα. Σημειώνεται ότι στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης το όριο αυτό παραμένει στα 50 χλμ./ώρα.

Στόχος του υπουργείου Μεταφορών, όπως αναφέρουν αρμόδιοι παράγοντες, είναι η «διευκόλυνση» της διάθεσης οχημάτων μικροκινητικότητας, τα οποία όμως θα βρεθούν στο οδόστρωμα, ανάμεσα στα άλλα κανονικά οχήματα που θα υποχρεωθούν να κινούνται με ταχύτητες χελώνας. Πρόκειται, τονίζουν, για μια παράμετρο που «θα ενισχύσει τα ατυχήματα με τα οχήματα μικροκινητικότητας».

Ένα ακόμη πρόβλημα που προκύπτει με την προωθούμενη μείωση του άνω ορίου ταχύτητας μέσα στις πόλεις έχει να κάνει και με την ελάχιστη ταχύτητα κίνησης που σήμερα ορίζεται στα 30 χλμ./ώρα.

Εάν εφαρμοστεί η μείωση του ορίου ταχύτητας στα 30 χλμ./ώρα, τότε θα πρέπει και το όριο της ελάχιστης ταχύτητας κίνησης να μειωθεί στα 10 χλμ./ώρα! Εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς τι πρόκειται να συμβεί εάν κάποιο όχημα, σε δρόμο με μία λωρίδα κυκλοφορίας, κινείται με μόλις 10 χλμ./ώρα, δηλαδή όριο του να… σπρώχνεις το αυτοκίνητο και όχι να το οδηγείς!

Δίτροχα

Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένονται και οι προωθούμενες διατάξεις για την υπό όρους νομιμοποίηση της διήθησης των μοτοσικλετών, της κίνησης δηλαδή των δίτροχων στο κενό ανάμεσα σε δύο αυτοκίνητα που κινούνται παράλληλα.

Πρόκειται για τις γνωστές σφήνες που συχνά προκαλούν έριδες ανάμεσα σε μοτοσικλετιστές και άλλους οδηγούς, συχνά μάλιστα οδηγούν και σε χειροδικίες. Σημειώνεται ότι σύμφωνα με απόφαση του Αρείου Πάγου (ΑΠ 55/2016), οι οδηγοί των δικύκλων που κινούνται ανάμεσα στις λωρίδες κυκλοφορίας ευθύνονται αποκλειστικά για πιθανό τροχαίο ατύχημα.

Τι ισχύει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες

Στις διατάξεις του νέου ΚΟΚ δεν προβλέπεται η ένταξη σημαντικών ρυθμίσεων που ωστόσο ισχύουν ήδη σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Συγκεκριμένα:

Στη Γερμανία, πεζοί ή ποδηλάτες που παραβιάζουν κλειστή μπάρα σε ισόπεδη διάβαση τιμωρούνται με πρόστιμο έως 350 ευρώ. Οι οδηγοί που δεν παραχωρούν προτεραιότητα στους πεζούς στις διαβάσεις τιμωρούνται με πρόστιμο 80 ευρώ και έναν πόντο στην άδεια οδήγησης. Σε υψηλές ταχύτητες, η οδήγηση πολύ κοντά στο προπορευόμενο αυτοκίνητο επιφέρει πρόστιμα έως και 400 ευρώ.

Στην Ελβετία, απαγορεύεται να κλείνουν οι πόρτες των επιβατών  ή του χώρου αποσκευών με… κρότο κατά τη διάρκεια της νύχτας (από τις 10 το βράδυ μέχρι τις 7 το πρωί) σε κατοικημένες περιοχές. Το μέτρο που επισύρει και πρόστιμο αποσκοπεί στο να μη διαταράσσεται η ησυχία των κατοίκων. Παράλληλα, για τον ίδιο λόγο τιμωρούνται το «μαρσάρισμα» και η δυνατή μουσική.

Στην Ισπανία, πέραν των smartphones απαγορεύεται και η χρήση του συστήματος πλοήγησης (GPS) εν κινήσει. Οποιος εντοπιστεί να παραβιάζει αυτόν τον κανόνα, τιμωρείται με πρόστιμο έως 500 ευρώ.

Στην Ιταλία, όταν το όχημα βρίσκεται εν κινήσει, ο σκύλος επιβάλλεται να είναι δεμένος κανονικά με ζώνη ασφαλείας. Η ποινή που προβλέπεται είναι από πρόστιμο μέχρι κακούργημα σε περίπτωση σοβαρού ατυχήματος.

Στη Σουηδία, απαγορεύεται το παρκάρισμα στο ίδιο σημείο για πάνω από 5 μέρες. Στην περίπτωση αυτή, ο κάτοχος του οχήματος απειλείται με πρόστιμο και οι Αρχές απομακρύνουν το αυτοκίνητο με γερανό.

* Σε όλες τις χώρες του κόσμου, οι ζώνες ασφαλείας είναι υποχρεωτικές. Στην Ελλάδα η χρήση των ζωνών ασφαλείας είναι υποχρεωτική για όλους, πλην των οδηγών επιβατηγών αυτοκινήτων δημόσιας χρήσης (ταξί), όταν οδηγούν εντός της περιμετρικής τους ζώνης, όπως και των οδηγών οχημάτων που κάνουν συνεχείς στάσεις (ταχυδρομικοί διανομείς κ.λπ.).

Κάμερες επιτήρησης ταχύτητας

Η Ιταλία διαθέτει 8.073 κάμερες, η Μεγάλη Βρετανία 4.014, η Γερμανία 3.813 και η Γαλλία 2.406. Η Ελλάδα διαθέτει μόλις 325 κάμερες.

Marianna Triadafyllou
Θέματα: point systemΚΟΚΚώδικας Οδικής Κυκλοφορίαςοδηγόςόχημα
Θάρρος

Θάρρος

Η καθημερινή εφημερίδα της Κοζάνης και της Δυτικής Μακεδονίας στην ηλεκτρονική της έκδοση.
Νέα, Ειδήσεις, Επικαιρότητα, αθλητικά, άρθρα και απόψεις, αγγελίες από την Κοζάνη και την Δ. Μακεδονία.

Το Θάρρος στο Google News Ακολουθήστε το Θάρρος στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις με καθημερινή ενημέρωση
Προηγούμενη Ανάρτηση

Χαλκίδα: Τι αποκαλύπτει το σημειωματάριο της διευθύντριας – Έργα και ημέρες των εκβιαστών εφοριακών

Επόμενη Ανάρτηση

H νέα γενιά startups δείχνει το μέλλον στον τουρισμό

Σχετικά Άρθρα

Τέλη κυκλοφορίας 2026 – Προθεσμία, πληρωμή, ποσά και πρόστιμα χωρίς παράταση
Αυτοκίνητο

Τέλη κυκλοφορίας 2026 – Προθεσμία, πληρωμή, ποσά και πρόστιμα χωρίς παράταση

02/12/2025
Τέλη κυκλοφορίας 2026: Προθεσμίες, πρόστιμα και ακινησία οχημάτων
Αυτοκίνητο

Τέλη κυκλοφορίας 2026: Προθεσμίες, πρόστιμα και ακινησία οχημάτων

28/11/2025
Πόσα ευρώ γλιτώνω τον μήνα με ηλεκτρικό αυτοκίνητο – Η μεγάλη διαφορά στο κόστος
Αυτοκίνητο

Πόσα ευρώ γλιτώνω τον μήνα με ηλεκτρικό αυτοκίνητο – Η μεγάλη διαφορά στο κόστος

18/11/2025
Αύξηση 7,7% στις πωλήσεις αυτοκινήτων τον Οκτώβριο – Τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ
Αυτοκίνητο

Αύξηση 7,7% στις πωλήσεις αυτοκινήτων τον Οκτώβριο – Τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ

14/11/2025
Μαζική απόσυρση αυτοκινήτων – Πρόστιμα και υποχρεωτική ανακύκλωση 
Αυτοκίνητο

Μαζική απόσυρση αυτοκινήτων – Πρόστιμα και υποχρεωτική ανακύκλωση 

11/11/2025
Τέλη κυκλοφορίας 2026: H προθεσμία πληρωμής και τα πρόστιμα
Αυτοκίνητο

Τέλη κυκλοφορίας 2026: H προθεσμία πληρωμής και τα πρόστιμα

05/11/2025
ADVERTISEMENT
ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ ΒΙΤΩΡΟΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ
MyDei
Καζαντζιδου
Αιολική Βερμίου
Αναγγελία Γάμου με ένα Κλικ
Spiroulina Platensis
Φαρμακεία Κοζάνης
ADVERTISEMENT

Πιο Δημοφιλή

Δεν Υπάρχει Διαθέσιμο Περιεχόμενο

Μη χάσετε

Αντίθετοι με την συγχώνευση οι γονείς των μαθητών που φοιτούν στο 5ο Νηπιαγωγείο και στο 13ο Νηπιαγωγείο Κοζάνης

Δεύτερη φάση ενίσχυσης του πρασίνου στο Αμύνταιο

Στάθης Κωνσταντινίδης: Την πενταετία 2021-2025 εγκρίθηκαν 966 θέσεις για  ενίσχυση υπηρεσιών στην Περιφέρεια Δ. Μακεδονίας

EnTRAINER: Νέα εποχή στους ενεργειακούς ελέγχους, νέοι δρόμοι για την απανθρακοποίηση

ΣΥΡΙΖΑ Κοζάνης: Η Παγκόσμια ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, δυστυχώς, αποτελεί ακόμα μια «γιορτή» της υποκρισίας και της αποσιώπησης.

Αγγελίες

Προκήρυξη Θέσης Γενικού Διευθυντή στον Αναγκαστικό Συνεταιρισμό Κροκοπαραγωγών Κοζάνης

Πωλείται κτίριο 700τ.μ. σε οικόπεδο εμβαδού 7716τ.μ στο 3ο χλμ Κοζάνης – Πτολεμαΐδας

ΠΩΛΕΙΤΑΙ  αγροτεμάχιο 339 τμ μέσα σε οικισμό στην Κερατέα Αττικής,

ENOIKIAZETAI   διαμέρισμα  στην Κυψέλη  στην  Αθήνα

ΕΝΟΙΚΙΑΖΕΤΑΙ γκαρσονιέρα 40τμ, επιπλωμένη,

Διαβάστε ακόμη...

«Φωνές της Μετάβασης»: Εκδήλωση και παρουσίαση βιβλίου την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στη Βιβλιοθήκη Κοζάνης
Βιβλίο

«Φωνές της Μετάβασης»: Εκδήλωση και παρουσίαση βιβλίου την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στη Βιβλιοθήκη Κοζάνης

03/12/2025
Αυτόματο προσχέδιο
Δελτία Τύπου

Εκπαιδευτική Δράση του ΟΕΝΕΦ – Europe Direct Δ. Μακεδονίας

03/12/2025
“Σπάρτακος ΔΕΗ” Η διαφορετικότητα θα πρέπει να αποτελεί πηγή δύναμης και έμπνευσης
Δελτία Τύπου

“Σπάρτακος ΔΕΗ” – Η διαφορετικότητα θα πρέπει να αποτελεί πηγή δύναμης και έμπνευσης

03/12/2025
Κοζάνη: Φωταγώγηση δέντρου με Sicario και «Πανδώρα» – Χριστουγεννιάτικες Εκδηλώσεις 2025
News

Κοζάνη: Φωταγώγηση δέντρου με Sicario και «Πανδώρα» – Χριστουγεννιάτικες Εκδηλώσεις 2025

03/12/2025
Εορταστικό Ωράριο Καταστημάτων Εμπορικού Συλλόγου Κοζάνης
Αγορά

Εορταστικό Ωράριο Καταστημάτων Εμπορικού Συλλόγου Κοζάνης

03/12/2025
Η Ελληνική Γλώσσα ως συντελεστής ήπιας ισχύος και μέσο επιρροής για την ενίσχυση της γεωπολιτικής θέσης της Ελλάδας
Άρθρα-Απόψεις

Η Ελληνική Γλώσσα ως συντελεστής ήπιας ισχύος και μέσο επιρροής για την ενίσχυση της γεωπολιτικής θέσης της Ελλάδας

03/12/2025

Tharos Logo2022

© 2025 Θάρρος - Ειδήσεις και Νέα από την Κοζάνη και Δ. Μακεδονία
Εκδοτική Ενημερωτική Ι. Κορομήλης Α.Ε.
Ηλεκτρονική Εφημερίδα Κοζάνης και Δ. Μακεδονίας
  Τσόντζα 2, 50131, Κοζάνη
  +30 2461038611
Α.Φ.Μ.: 094329106
Δ.Ο.Υ. Κατερίνης
Ιδιοκτήτης: Εκδοτική Ενημερωτική Ι Κορομήλης Α.Ε.
Νόμιμος Εκπρόσωπος: Μαρία Κορομήλη
Διευθυντής Σύνταξης: Μαρία Κορομήλη
Διευθυντής Ιστοσελίδας: Άγγελος Κεσανλής
Διαχειριστής Ιστοσελίδας: Άγγελος Κεσανλής
Δικαιούχος Του Ονόματος Τομέα - Domain Name:
Εκδοτική Ενημερωτική Ι Κορομήλης Α.Ε.

Ειδήσεις, Νέα για την Κοζάνη και την Δυτική Μακεδονία - Καθημερινή ενημέρωση

  • Θάρρος
  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Cookies
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική κατά της Διαφθοράς
  • Δήλωση Εχεμύθειας
  • Πρωτοσέλιδα Εφημερίδων
  • Δήλωση συμμόρφωσης

Social Media

No Result
View All Result
  • Αγγελίες | Εργασία – Ακίνητα
  • Επικοινωνία
  • Ο Καιρός Τώρα
  • Πρωτοσέλιδα Εφημερίδων
  • Αθλητικά
  • Άρθρα-Απόψεις
  • Κοζάνη
    • Βόιο
    • Εορδαία
    • Κοζάνη
    • Σέρβια
  • Δυτική Μακεδονία
    • Γρεβενά
    • Καστοριά
    • Φλώρινα
  • Ελλάδα
    • Δημόσιο
    • Εκλογές
    • Ιστορία
    • Κοινωνία
    • Παιδεία
    • Πολιτική
  • Κόσμος
    • Βαλκάνια
    • Ευρώπη
  • Επικαιρότητα
    • Media
    • Δελτία Τύπου
    • Θέματα
    • Εκδηλώσεις
    • Κοινωνικά
    • Ρεπορτάζ
    • Συνεντεύξεις
  • Οικονομία
    • Αγορά
    • Αγροτικά
    • Ακίνητα
    • Ενέργεια
    • Επιχειρήσεις
    • Εργασία
    • Εφορία
    • Καριέρα
  • Περιβάλλον
  • Πολιτισμός
    • Cinema – Tv
    • Βιβλίο
    • Διάστημα
    • Εικαστικά
    • Θέατρο
    • Λογοτεχνία
    • Μουσική
    • Ποίηση
    • Φιλοζωία
    • Φωτογραφία
  • Τεχνολογία
    • Αυτοκίνητο
  • Τουρισμός
  • Τρόπος Ζωής
    • Γεύσεις
    • Μόδα – Design
  • Υγεία
    • Διατροφή
    • Ψυχολογία

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

No Result
View All Result
  • Αγγελίες | Εργασία – Ακίνητα
  • Επικοινωνία
  • Ο Καιρός Τώρα
  • Πρωτοσέλιδα Εφημερίδων
  • Αθλητικά
  • Άρθρα-Απόψεις
  • Κοζάνη
    • Βόιο
    • Εορδαία
    • Κοζάνη
    • Σέρβια
  • Δυτική Μακεδονία
    • Γρεβενά
    • Καστοριά
    • Φλώρινα
  • Ελλάδα
    • Δημόσιο
    • Εκλογές
    • Ιστορία
    • Κοινωνία
    • Παιδεία
    • Πολιτική
  • Κόσμος
    • Βαλκάνια
    • Ευρώπη
  • Επικαιρότητα
    • Media
    • Δελτία Τύπου
    • Θέματα
    • Εκδηλώσεις
    • Κοινωνικά
    • Ρεπορτάζ
    • Συνεντεύξεις
  • Οικονομία
    • Αγορά
    • Αγροτικά
    • Ακίνητα
    • Ενέργεια
    • Επιχειρήσεις
    • Εργασία
    • Εφορία
    • Καριέρα
  • Περιβάλλον
  • Πολιτισμός
    • Cinema – Tv
    • Βιβλίο
    • Διάστημα
    • Εικαστικά
    • Θέατρο
    • Λογοτεχνία
    • Μουσική
    • Ποίηση
    • Φιλοζωία
    • Φωτογραφία
  • Τεχνολογία
    • Αυτοκίνητο
  • Τουρισμός
  • Τρόπος Ζωής
    • Γεύσεις
    • Μόδα – Design
  • Υγεία
    • Διατροφή
    • Ψυχολογία

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.