• Επικοινωνία
  • Ο Καιρός Live
  • Αγγελίες
  • Πρωτοσέλιδα
Τετάρτη, 3 Δεκεμβρίου, 2025
Θάρρος Κοζάνης
Optika Katanas
  • Κοζάνη
  • Δυτική Μακεδονία
  • Ελλάδα
  • Επικαιρότητα
  • Κόσμος
  • Οικονομία
  • Περιβάλλον
  • Πολιτισμός
  • Τουρισμός
  • Υγεία
  • Αθλητικά
  • Απόψεις
  • Αγγελίες
No Result
View All Result
  • Κοζάνη
  • Δυτική Μακεδονία
  • Ελλάδα
  • Επικαιρότητα
  • Κόσμος
  • Οικονομία
  • Περιβάλλον
  • Πολιτισμός
  • Τουρισμός
  • Υγεία
  • Αθλητικά
  • Απόψεις
  • Αγγελίες
No Result
View All Result
Morning News
No Result
View All Result
  • Κοζάνη
  • Δυτική Μακεδονία
  • Ελλάδα
  • Επικαιρότητα
  • Κόσμος
  • Οικονομία
  • Περιβάλλον
  • Πολιτισμός
  • Τουρισμός
  • Υγεία
  • Αθλητικά
  • Απόψεις
  • Αγγελίες
VELVITA

40 χρόνια «Λούφα και Παραλλαγή»: Η ταινία που απογύμνωσε την Χούντα

ΘάρροςΘάρρος
Cinema - Tv
40 χρόνια «Λούφα και Παραλλαγή»: Η ταινία που απογύμνωσε την Χούντα
23/04/2024
Χρόνος Ανάγνωσης: 1 λεπτό

Η σάτιρα ως βασικό συστατικό πολιτικής κριτικής, πόσο επίκαιρη είναι σήμερα;

Ήταν το 1984 όταν κυκλοφόρησε για πρώτη φορά η ταινία που απογύμνωσε τόσο μοναδικά τη Χούντα των συνταγματαρχών. Η σάτιρα ως βασικό συστατικό πολιτικής κριτικής, πόσο επίκαιρη είναι σήμερα;

Η ιστορία αρχίζει σε ένα χιονισμένο τοπίο στα ελληνοβουλγαρικά σύνορα, στις 15 Απριλίου του 1967. Τρεις φαντάροι του ελληνικού στρατού με τα όπλα στα χέρια περιπολούν ανάμεσα στα δέντρα, όταν ξαφνικά ο ένας κάνει νόημα στους άλλους να σταματήσουν. Πέφτουν πρηνηδόν αναζητώντας τον στόχο. Ο ένας σημαδεύει και πυροβολεί. Ακολουθεί ο δεύτερος με το αυτόματο τυφέκιο. Δευτερόλεπτα μετά και οι τρεις φωνάζοντας το επικό «αέρααααα» τρέχουν προς το θύμα τους. Είναι ένας ωραίος λαγός που προορίζεται να γίνει στιφάδο.

Δεκαεπτά χρόνια αργότερα η ιστορία αυτή αποτυπώνεται στο κινηματογραφικό πανί με την ταινία «Λούφα και Παραλλαγή». Είμαστε στα 1984, το ΠΑΣΟΚ της Αλλαγής μετράει ήδη τρία χρόνια στην εξουσία και πράγματα που δεν είχαν ειπωθεί πριν, ακόμα και στα πρώτα χρόνια της Μεταπολίτευσης, λέγονται πλέον ξεκάθαρα. Το βαθύ τραύμα της χώρας –η χουντική επταετία- επουλωνόταν σιγά, σιγά όσο κι αν αρκετοί από εκείνους αποτέλεσαν μέρος του προβλήματος δεν τιμωρήθηκαν ποτέ. Αυτά όμως θα τα κρίνει η Ιστορία. Εδώ θα μιλήσουμε για Σάτιρα.

Επέτειος

Συμπληρώθηκαν 57 χρόνια από την ημέρα που η χώρα μπήκε στο γύψο – και 40 χρόνια από τη στιγμή που βγήκε στις αίθουσες η κινηματογραφική σάτιρα του Νίκου Περάκη. Είναι η ιστορία μιας παρέας φαντάρων που η Δικτατορία τούς βρίσκει στο χακί.

Υπηρετούν τη θητεία τους στην Τηλεόραση Ενόπλων Δυνάμεων (ΤΕΔ), τον τηλεοπτικό σταθμό που κάνει εκείνη την περίοδο τα πρώτα του βήματα. Πρόκειται για ταινία αναφοράς για τον ελληνικό κινηματογράφο που ας σημειωθεί πως τη δεκαετία του 80 δεν διανύει και την καλύτερη περίοδό του.

Το σενάριο το έγραφα στο Βερολίνο σε μια ηλεκτρική OLYMPIA, έχοντας μπροστά μου καρτέλες με τις ιστορίες μας και ένα ημερολόγιο με τα «ιστορικά» συμβάντα της περιόδου που υπηρέτησα».

40 χρόνια «Λούφα και Παραλλαγή»: Η ταινία που απογύμνωσε την Χούντα
Ο Νίκος Περάκης και το συνεργείο στα γυρίσματα της ταινίας

Οι χαρακτήρες, ακόμα και οι «κακοί» -τα εισαγωγικά μπαίνουν γιατί είναι πραγματικά δύσκολο για τον θεατή να αντιπαθήσει τον οποιονδήποτε από τους ήρωες, ακόμα κι αν υποδύονται τα πιόνια του καθεστώτος- είναι εξόχως αντιπροσωπευτικοί της εποχής τους, οι ατάκες της ταινίας απολύτως φυσικές –όσοι έχουν υπηρετήσει θητεία το αντιλαμβάνονται- και η πλοκή τρέχει αβίαστα.

Μαζί και το γέλιο, γλυκόπρικο σε κάποιες σκηνές, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς τι πέρασε εκείνη την περίοδο η χώρα

Η ιδέα

Ο σκηνοθέτης Νίκος Περάκης έχει εξομολογηθεί ότι «η ιδέα για μια ταινία γύρω από την θητεία μας στην στην ΤΕΔ υπήρχε από την μέρα που απολυθήκαμε, αλλά σοβαρή πίεση δέχτηκα από τον Πανουσόπουλο μετά την Αρπα Colla. Δεν θυμάμαι αν μάζεψα τότε τον «σκληρό πυρήνα» των φαντάρων της Γ’ Διεύθυνσης της ΓΥΣ για να καταγράψουμε τις πιο ενδιαφέρουσες στιγμές της θητείας μας ή μετά την επιτυχία της ταινίας. Αυτό που θυμάμαι σίγουρα είναι ότι το σενάριο το έγραφα στο Βερολίνο σε μια ηλεκτρική OLYMPIA, έχοντας μπροστά μου καρτέλες με τις ιστορίες μας και ένα ημερολόγιο με τα «ιστορικά» συμβάντα της περιόδου που υπηρέτησα».

Όντας λάτρης της ταινίας, (νομίζω ότι την έχω δει τουλάχιστον 10 φορές) σκέφτηκα ότι μια κουβέντα με τον δημιουργό της, τον Νίκο Περάκη θα ήταν το καλύτερο αφιέρωμα γι’ αυτήν, για την περίοδο στην οποία διαδραματίζεται, αλλά και για το σήμερα.

Τί σκέφτεστε, 40 χρόνια μετά, γι’ αυτή την ταινία;

«Όταν το φθινόπωρο του 84 η ταινία προβλήθηκε στις αίθουσες δεν κατάφερα να την δω ολόκληρη με κοινό γιατί έτρεχα με τον Γιώργο Τσεμπερόπουλο και την μηχανή του στους κινηματογράφους για να δούμε τις συνθήκες προβολής. Υπήρχαν αίθουσες με πολύ καλά συντηρημένα μηχανήματα εικόνας και ήχου, αλλά και μερικές που θα προτιμούσα να μην είχα επισκεφθεί. Βλέποντας την ταινία αποσπασματικά χαιρόμουν φυσικά με τις αντιδράσεις του κοινού, αλλά δεν ήμουν σε θέση να καταλάβω, αν η ταινία λειτουργούσε σαν κωμωδία ή δράμα.

Είχε προηγηθεί μόνο μια προβολή στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, σε μια εποχή που μόνο από τις αυθόρμητες αντιδράσεις του εξώστη μπορούσες να ελπίζεις ότι η ταινία θα βρει το κοινό της. Η πλατεία ήταν όπως πάντα “κουμπωμένη”, καθότι το ελληνικό τμήμα του Φεστιβάλ ήταν ανταγωνιστικό. . . Υπήρξε δύο χρόνια πριν και το προηγούμενο της Άρπα-Colla, που είχε προκαλέσει την καχυποψία των σινεφίλ…

Θυμάμαι – πάντα “επιλεκτικά”- τον πανζουλισμό στο Zoo Palast, στο Φεστιβάλ του Βερολίνου που προβλήθηκε το 85. Ήταν γεμάτο πατριωτάκια, στρατεύσιμους νέους και κορίτσια της παντρειάς… Η δικαίωση όμως που αργούσε, ήρθε το 2007, όταν κατέβηκα στο Ηράκλειο από τα Ανώγια, που έκανα ρεπεράζ για την ταινία “Ψυχραιμία» και με κάλεσε ένας συνεργάτης για ρακές με μια παρέα που είχε μάθει τους διαλόγους της Λούφας “απ’ όξω”. Όταν κάποτε εξαντλήθηκαν τους ρώτησα αν αποστηθίζουν και τον Ερωτόκριτο. Ο συνεργάτης μου με αποπήρε: Ρε συ, ο Κορνάρος είναι πολύ δύσκολος».

Έχω την εντύπωση ότι η πολιτική θυμάται το «Πατρίς Θρησκεία Οικογένεια» πάντα πριν από γιορτές κι εκλογές ή μετά από μεγάλες καταστροφές.

40 χρόνια «Λούφα και Παραλλαγή»: Η ταινία που απογύμνωσε την Χούντα

Ίσως να μην είχε και τόσο άδικο ο συνεργάτης του Νίκου Περάκη. Ο «Παπαδόπουλος», ο «Λάμπρου», ο «Μαρλαφέκας», ο «Καραμαζόφ ή Καραμάνος», ο «ταγματάρχης Φον Κανάρις», ο «αντιστυνταγματάρχης Κατσάμπελας» και πάνω απ’ όλα, ίσως ο πιο αναγνωρίσιμος ακόμα και σήμερα, ο έρμος «Μπαλούρδος», οι βασικοί ήρωες δηλαδή της ταινίας είναι πιο εύκολοι από τον Ερωτόκριτο, αυτό όμως δεν αναιρεί την αυθεντικότητά τους και το γεγονός ότι αποτέλεσαν μια χαρακτηριστική ανθρωπογεωγραφία σε μια ιδιαίτερα δύσκολη περίοδο για τη χώρα.

Πατάμε με τον Νίκο Περάκη το fast forward και πάμε στην επόμενη ερώτηση για να επιχειρήσουμε και μια σύνδεση με το σήμερα.

Ήταν μια εποχή που το τρίπτυχο «Πατρίς Θρησκεία Οικογένεια» ήταν πολύ έντονο. Σήμερα, το τρίπτυχο αυτό επανέρχεται έντονα στον πολιτικό λόγο και δεν το ακούμε μόνο από τα Δεξιά αλλά εσχάτως φαίνεται να υιοθετείται και από κάποιο κομμάτι της Αριστεράς…

«Κάτι σαν το γαλλικό “Ελευθερία, Ισότητα, Αδελφότητα”. . . Είδαμε την συνέχεια. Έχω την εντύπωση ότι η πολιτική θυμάται αυτό το slogan πάντα πριν από γιορτές κι εκλογές ή μετά από μεγάλες καταστροφές».

Πέρα από σκηνές με ατάκες που έχουν μείνει κλασικές, υπάρχουν κατά τη γνώμη μου και σκηνές που ήταν βαθιά πολιτικές. Για παράδειγμα στην αρχή της ταινίας όταν ο Παπαδόπουλος κατεβαίνει στην Αθήνα με το λεωφορείο, στο διπλανό κάθισμα ο παχύς αρχιμανδρίτης καθαρίζει σαλάμι και τρώει χωρίς να του προσφέρει ένα κομμάτι. Στο επόμενο λεπτό η κάμερα «καρφώνεται» στο εικόνισμα πάνω από τον οδηγό του λεωφορείου….

Δεν είμαι κληροφοβικός, γιατί όλο και κάποιος παπάς εμφανίζεται στις ταινίες μου. Ιερέας στο “Ιδού η Μήλος” ήταν ο αδελφός ενός δάσκαλου και ενός ενωμοτάρχη της χωροφυλακής και πράκτορας του Αμερικανού σταθμάρχη στο νησί. Στην Άρπα-Colla, παπάς ήταν ο «οικονομικός σύμβουλος» της μάνας του Καλογερόπουλου, που πούλαγε ελαιώνες για ν’ αγοράζει φιλμ στο γιο της και να πλουτίζει την KODAK. Τον ηρωοποιώ και σαν αντάρτη με τουφέκι και σταυρωτά φουσεκλίκια σε μια φωτογραφία του Μελετζή, κρεμασμένη στο αχούρι του νεαρού σκηνοθέτη…

Αρχιμανδρίτης είναι κι ο Τζίμης Πανούσης, ως πατήρ Ιλαρίων στην “Φούσκα», και χρηματιστής. Ξέρετε, σταμάτησα να γιορτάζω τα γενέθλιά μου στις 11.09. από το 2001, όταν η Αλ Κάιντα γκρέμισε τους πύργους με τρεις χιλιάδες ανθρώπους μέσα. Άγιος Νικόλαος ήταν κι ο ναός στο Ground Zero. Τί να γιορτάζω μαζί του; Είναι ν΄ αναρωτιέσαι αν πράγματι υπάρχει θεός. Έχω κι ένα εκκλησιαστικό τραύμα γιατί η δασκάλα του δημοτικού μας έστειλε πρώτη φορά στον διπλανό Άγιο Δημήτριο για παπαδάκια και η καντηλανάφτισσα με καμπούρα και μούσι με βοηθούσε να φορέσω το στιχάρι μου, όταν ξαφνικά ορμάει στο ιερό ένας τεράστιος παπάς και της φωνάζει με βαθιά μπάσα φωνή, «που καταχώνιασες τη ζώνη μου μωρή σκ@τόγρι@»; Να βάλετε παπάκια στα δυο άλφα…

Το αντικομμουνιστικό πνεύμα

«Εις τον στρατόν Καραμάνο, δεν γίνονται διακρίσεις. Κι επιστήμων να είσαι, σκατά θα καθαρίσεις», λέει με στόμφο ο αντισυνταγματάρχης Κατσάμπελας (Ανδρέας Φιλιππίδης), στον Καραμάνο ή Καραμαζόφ (Φώτης Πολυχρονόπουλος), ο οποίος, σύμφωνα με το σενάριο «τυγχάνει διπλωματούχος του Πολυτεχνείου της Τασκένδης και είναι λαμπρό παράδειγμα Έλληνος επιστήμονος όστις διέφυγε του κομμουνισμού».

Ορισμένες από τις πιο πετυχημένες ατάκες της ταινίας περιέγραφαν την υστερία του αντικομμουνισμού της εποχής. Στο φιλμ εκφράζονται από τα χείλη των αξιωματικών και είναι ενδεικτικές της εποχής καθώς εξυπηρετούσαν τον βασικό λόγο που επικαλέστηκαν οι εμπνευστές της Χούντας για να καταλύσουν τη Δημοκρατία. Ο Γεώργιος Παπαδόπουλος ήταν εξάλλου εκείνος που μιλούσε για τον «κομμουνιστικό κίνδυνο» που «απειλούσε την Ελλάδα».

40 χρόνια «Λούφα και Παραλλαγή»: Η ταινία που απογύμνωσε την Χούντα
Σκηνή από τα γυρίσματα. Δεύτερος από τα δεξιά διακρίνεται ο Χρήστος Βαλαβανίδης στον ρόλο του ταγματάρχη Φον Κανάρι.

Bέβαια, τρία χρόνια αργότερα, το 1970, σε συνέντευξη του στον σερ Χιου Γκριν, βρετανό δημοσιογράφο, η οποία δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Daily Telegraph, o Γεώργιος Παπαδόπουλος παραδεχόταν ότι η Δημοκρατία στην Ελλάδα τα προηγούμενα χρόνια «δεν αντιμετώπιζε κίνδυνο να ανατραπεί από την άμεση δραστηριότητα του Κομμουνισμού» (εφ. ΤΑ ΝΕΑ, 3 Αυγούστου 1970).

Σε άλλη σκηνή ο ταγματάρχης (Χρήστος Βαλαβανίδης) που οι φαντάροι αποκαλούσαν φον Κανάρη, ρωτάει τον Καραμάνο για την εμπειρία του στην κομμουνιστική ΕΣΣΔ: «Ατομικές ελευθερίες έχουν;». «Εξαρτάται τι εννοείτε», απαντάει εκείνος, για να πάρει την απάντηση: «Τί θα πει εξαρτάται; Μπορείς να βγεις στην Ερυθρά Πλατεία και να πεις ότι ο σύντροφος Μπρέζνιεφ είναι μαλάκας;».

Όλα εντάξει με την ταινία, αλλά μοιραία έρχεται στο μυαλό η ερώτηση για τον φαντάρο, Νίκο Περάκη. Τα έζησε όλα αυτά, οπότε το ερώτημα απευθύνεται στο νεαρό στρατιώτη εκείνης της εποχής και όχι στον σκηνοθέτη.

Υπήρξαν στιγμές που φοβηθήκατε την περίοδο της Χούντας;

«Είμασταν ελαφρόμυαλοι. Περισσότερο φοβούνταν οι μανάδες και οι πατεράδες μας. Εγώ φοβήθηκα κάποια στιγμή όταν μας μετέθεσαν για 20 μέρες σε μια μονάδα στο Μεγάλο Πεύκο, όπου ξέραμε ότι το βράδυ του πραξικοπήματος ήταν η μονάδα που είχε καταλάβει το κτίριο του ΟΤΕ. Τελικά, μας πήγαν να το φυλάμε, ωστόσο μας έκαναν απίστευτα καψόνια τότε».

Η επόμενη ερώτηση στον Νίκο Περάκη έχει να κάνει με το ποιο κινηματογραφικό είδος παράγει καλύτερο αποτέλεσμα όταν καλείται να αποτυπώσει την πραγματικότητα μιας τέτοιας ιστορικής συγκυρίας. Αν το δράμα υπερισχύει της σάτιρας ή το αντίθετο και με δεδομένο το γεγονός ότι το πρώτο ως είδος επιλέχθηκε και από άλλους κινηματογραφιστές στο εξωτερικό, οι οποίοι γύρισαν ταινίες με αντιστοιχη θεματολογία.

«Ακόμη καλύτερο θα ήταν ένα δράμα με τρεις κωμικές σκηνές. Δεν ξέρω σε ποιες ταινίες αναφέρεστε, αλλά μπορώ να φανταστώ ότι το μεγαλύτερο πρόβλημά τους είναι ο ηθικοπλαστικός διδακτισμός», απαντά ο κ. Περάκης.

Αν υπήρχε η δυνατότητα να γυρίσετε ένα remake της Λούφας σήμερα, θα αλλάζατε κάτι και αν ναι τι θα ήταν αυτό;

«Ευτυχώς που δεν υπάρχει η δυνατότητα. Μετά την εμπορική επιτυχία της Λούφας υπήρξαν δυο-τρεις απόπειρες που μάλλον απέτυχαν. Η Λούφα απλά αφηγείται τις πραγματικές εμπειρίες μερικών φαντάρων, σε μια πολύ συγκεκριμένη περίοδο της ζωής τους και των κοινωνικών γεγονότων και φαινομένων». 

Κλείνοντας την κουβέντα μας για την σάτιρα και πως αυτή λειτουργεί πλέον στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, συζητάμε το «πειραγμένο» βίντεο που κυκλοφόρησε το τελευταίο διάστημα με αφορμή την στρατιωτική θητεία του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Στέφανου Κασσελάκη.

Οι δημιουργοί του δανείστηκαν τη σκηνή της «Λούφας», όπου ο Μπαλούρδος (Τάκης Σπυριδάκης) έχει βγει στην αναφορά του λόχου και ζητά αγροτική άδεια για να βοηθήσει τον πατέρα του να ξεγεννήσει τις γίδες τους. Στο «πειραγμένο» βίντεο το πρόσωπο του Τάκη Σπυριδάκη έχει αντικατασταθεί από εκείνο του Στέφανου Κασσελάκη.

Πιστεύετε ότι ο Στέφανος Κασσελάκης με την έως τώρα παρουσία του (πολιτική και μιντιακή) θα μπορούσε να γίνει κινηματογραφικός ήρωας; Αν θέλατε να δουλέψετε πάνω του πώς θα το κάνατε;

«Παρακολουθώ τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ μόνο στα δελτία της τηλεόρασης γιατί φοβάμαι τον εθισμό που προκαλεί το διαδίκτυο. Έχει το χάρισμα και την χάρη ενός ερασιτέχνη ηθοποιού και την πειθώ του καλοντυμένου κυρίου που διαφημίζει τα φίλτρα του στην πρωινή τηλεόραση. Είναι σαν ένα μεγάλο τρέιλερ που εντυπωσιάζει αλλά δεν μαρτυρά το τέλος».

Marianna Triadafyllou
Θέματα: ταινίαχούντα
Θάρρος

Θάρρος

Η καθημερινή εφημερίδα της Κοζάνης και της Δυτικής Μακεδονίας στην ηλεκτρονική της έκδοση.
Νέα, Ειδήσεις, Επικαιρότητα, αθλητικά, άρθρα και απόψεις, αγγελίες από την Κοζάνη και την Δ. Μακεδονία.

Το Θάρρος στο Google News Ακολουθήστε το Θάρρος στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις με καθημερινή ενημέρωση
Προηγούμενη Ανάρτηση

Τα όρια συνταξιοδότησης θα επανεξεταστούν το 2027 – Δυσοίωνες προβλέψεις ΟΟΣΑ και EUROSTAT

Επόμενη Ανάρτηση

Ο Άδωνις Γεωργιάδης στην Φλώρινα

Σχετικά Άρθρα

Κινηματοθέατρο Ολύμπιον Πρόγραμμα κινηματογράφου από Πέμπτη 27 11 2025 έως και Τετάρτη 03 12 2025
Cinema - Tv

Κινηματοθέατρο Ολύμπιον: Πρόγραμμα κινηματογράφου από Πέμπτη 27-11-2025 έως και Τετάρτη 03-12-2025

27/11/2025
Κινηματοθέατρο Ολύμπιον: Πρόγραμμα κινηματογράφου από Πέμπτη 20 11 2025 έως και Τετάρτη 26 11 2025
Cinema - Tv

Κινηματοθέατρο Ολύμπιον: Πρόγραμμα κινηματογράφου από Πέμπτη 20-11-2025 έως και Τετάρτη 26-11-2025

20/11/2025
Πανόραμα Βαλκανικού Κινηματογράφου Φλώρινα, 14–18 Νοεμβρίου 2025
Cinema - Tv

Πανόραμα Βαλκανικού Κινηματογράφου – 14–18 Νοεμβρίου 2025

13/11/2025
Η ταινία του Νίκου Κουρού «Μια νύχτα στην κόλαση» για πρώτη φορά στο διαδίκτυο
Cinema - Tv

Η ταινία του Νίκου Κουρού «Μια νύχτα στην κόλαση» για πρώτη φορά στο διαδίκτυο

12/11/2025
Κινηματογραφική Ομάδα Πτολ/δας Ξεκινούν οι προβολές
Cinema - Tv

Κινηματογραφική Ομάδα Πτολεμαίδας – Ξεκινούν οι προβολές

10/11/2025
Κινηματοθέατρο Ολύμπιον – Πρόγραμμα κινηματογράφου από Πέμπτη 06 11 2025 έως και Τετάρτη 12 11 2025
Cinema - Tv

Κινηματοθέατρο Ολύμπιον – Πρόγραμμα κινηματογράφου από Πέμπτη 06-11-2025 έως και Τετάρτη 12-11-2025

06/11/2025
ADVERTISEMENT
ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ ΒΙΤΩΡΟΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ
MyDei
Καζαντζιδου
Αιολική Βερμίου
Αναγγελία Γάμου με ένα Κλικ
Spiroulina Platensis
Φαρμακεία Κοζάνης
ADVERTISEMENT

Πιο Δημοφιλή

Δεν Υπάρχει Διαθέσιμο Περιεχόμενο

Μη χάσετε

Η Ελληνική Γλώσσα ως συντελεστής ήπιας ισχύος και μέσο επιρροής για την ενίσχυση της γεωπολιτικής θέσης της Ελλάδας

Η φλόγα που ενώνει γενιές !

European Taekwondo Final Grand Prix Sarajevo, Bosnia & Herzegovina – 3–6 Δεκεμβρίου 2025

Εξαγριωμένοι όσο ποτέ οι αγρότες της Δυτικής Μακεδονίας…

Τι αθλητικές μεταδόσεις έχει η τηλεόραση σήμερα Τετάρτη, 03 Δεκεμβρίου 2025

Αγγελίες

Προκήρυξη Θέσης Γενικού Διευθυντή στον Αναγκαστικό Συνεταιρισμό Κροκοπαραγωγών Κοζάνης

Πωλείται κτίριο 700τ.μ. σε οικόπεδο εμβαδού 7716τ.μ στο 3ο χλμ Κοζάνης – Πτολεμαΐδας

ΠΩΛΕΙΤΑΙ  αγροτεμάχιο 339 τμ μέσα σε οικισμό στην Κερατέα Αττικής,

ENOIKIAZETAI   διαμέρισμα  στην Κυψέλη  στην  Αθήνα

ΕΝΟΙΚΙΑΖΕΤΑΙ γκαρσονιέρα 40τμ, επιπλωμένη,

Διαβάστε ακόμη...

Δικαστικό Μέγαρο Καστοριάς: Συνελήφθη άνδρας για λήψη φωτογραφίας κατά τη διάρκεια δικαστικής συνεδρίασης
Καστοριά

Δικαστικό Μέγαρο Καστοριάς: Συνελήφθη άνδρας για λήψη φωτογραφίας κατά τη διάρκεια δικαστικής συνεδρίασης

02/12/2025
Δήμος Κοζάνης: Αναβάλλεται λόγω καιρού η Φωταγώγηση του Χριστουγεννιάτικου Δέντρου – Νέα ημερομηνία η Τρίτη 9 Δεκεμβρίου
Κοζάνη

Δήμος Κοζάνης: Αναβάλλεται λόγω καιρού η Φωταγώγηση του Χριστουγεννιάτικου Δέντρου – Νέα ημερομηνία η Τρίτη 9 Δεκεμβρίου

02/12/2025
Στη μνήμη του Ευπατρίδη Κωνσταντίνου Σιαμπανόπουλου
Άρθρα-Απόψεις

Στη μνήμη του Ευπατρίδη Κωνσταντίνου Σιαμπανόπουλου

02/12/2025
Η εισαγωγική τοποθέτηση του Π. Κουκουλόπουλου στην ανοιχτή συζήτηση με τους αιρετούς εκπροσώπους των εργαζομένων
Δελτία Τύπου

Η εισαγωγική τοποθέτηση του Π. Κουκουλόπουλου στην ανοιχτή συζήτηση με τους αιρετούς εκπροσώπους των εργαζομένων

02/12/2025
Ο Αρχιμανδρίτης που άφησε έντονο το κληρικό του αποτύπωμα
Δελτία Τύπου

Ο Αρχιμανδρίτης που άφησε έντονο το κληρικό του αποτύπωμα

02/12/2025
Ο κόσμος του απλού
Άρθρα-Απόψεις

Ο κόσμος του απλού

02/12/2025

Tharos Logo2022

© 2025 Θάρρος - Ειδήσεις και Νέα από την Κοζάνη και Δ. Μακεδονία
Εκδοτική Ενημερωτική Ι. Κορομήλης Α.Ε.
Ηλεκτρονική Εφημερίδα Κοζάνης και Δ. Μακεδονίας
  Τσόντζα 2, 50131, Κοζάνη
  +30 2461038611
Α.Φ.Μ.: 094329106
Δ.Ο.Υ. Κατερίνης
Ιδιοκτήτης: Εκδοτική Ενημερωτική Ι Κορομήλης Α.Ε.
Νόμιμος Εκπρόσωπος: Μαρία Κορομήλη
Διευθυντής Σύνταξης: Μαρία Κορομήλη
Διευθυντής Ιστοσελίδας: Άγγελος Κεσανλής
Διαχειριστής Ιστοσελίδας: Άγγελος Κεσανλής
Δικαιούχος Του Ονόματος Τομέα - Domain Name:
Εκδοτική Ενημερωτική Ι Κορομήλης Α.Ε.

Ειδήσεις, Νέα για την Κοζάνη και την Δυτική Μακεδονία - Καθημερινή ενημέρωση

  • Θάρρος
  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Cookies
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική κατά της Διαφθοράς
  • Δήλωση Εχεμύθειας
  • Πρωτοσέλιδα Εφημερίδων
  • Δήλωση συμμόρφωσης

Social Media

No Result
View All Result
  • Αγγελίες | Εργασία – Ακίνητα
  • Επικοινωνία
  • Ο Καιρός Τώρα
  • Πρωτοσέλιδα Εφημερίδων
  • Αθλητικά
  • Άρθρα-Απόψεις
  • Κοζάνη
    • Βόιο
    • Εορδαία
    • Κοζάνη
    • Σέρβια
  • Δυτική Μακεδονία
    • Γρεβενά
    • Καστοριά
    • Φλώρινα
  • Ελλάδα
    • Δημόσιο
    • Εκλογές
    • Ιστορία
    • Κοινωνία
    • Παιδεία
    • Πολιτική
  • Κόσμος
    • Βαλκάνια
    • Ευρώπη
  • Επικαιρότητα
    • Media
    • Δελτία Τύπου
    • Θέματα
    • Εκδηλώσεις
    • Κοινωνικά
    • Ρεπορτάζ
    • Συνεντεύξεις
  • Οικονομία
    • Αγορά
    • Αγροτικά
    • Ακίνητα
    • Ενέργεια
    • Επιχειρήσεις
    • Εργασία
    • Εφορία
    • Καριέρα
  • Περιβάλλον
  • Πολιτισμός
    • Cinema – Tv
    • Βιβλίο
    • Διάστημα
    • Εικαστικά
    • Θέατρο
    • Λογοτεχνία
    • Μουσική
    • Ποίηση
    • Φιλοζωία
    • Φωτογραφία
  • Τεχνολογία
    • Αυτοκίνητο
  • Τουρισμός
  • Τρόπος Ζωής
    • Γεύσεις
    • Μόδα – Design
  • Υγεία
    • Διατροφή
    • Ψυχολογία

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

No Result
View All Result
  • Αγγελίες | Εργασία – Ακίνητα
  • Επικοινωνία
  • Ο Καιρός Τώρα
  • Πρωτοσέλιδα Εφημερίδων
  • Αθλητικά
  • Άρθρα-Απόψεις
  • Κοζάνη
    • Βόιο
    • Εορδαία
    • Κοζάνη
    • Σέρβια
  • Δυτική Μακεδονία
    • Γρεβενά
    • Καστοριά
    • Φλώρινα
  • Ελλάδα
    • Δημόσιο
    • Εκλογές
    • Ιστορία
    • Κοινωνία
    • Παιδεία
    • Πολιτική
  • Κόσμος
    • Βαλκάνια
    • Ευρώπη
  • Επικαιρότητα
    • Media
    • Δελτία Τύπου
    • Θέματα
    • Εκδηλώσεις
    • Κοινωνικά
    • Ρεπορτάζ
    • Συνεντεύξεις
  • Οικονομία
    • Αγορά
    • Αγροτικά
    • Ακίνητα
    • Ενέργεια
    • Επιχειρήσεις
    • Εργασία
    • Εφορία
    • Καριέρα
  • Περιβάλλον
  • Πολιτισμός
    • Cinema – Tv
    • Βιβλίο
    • Διάστημα
    • Εικαστικά
    • Θέατρο
    • Λογοτεχνία
    • Μουσική
    • Ποίηση
    • Φιλοζωία
    • Φωτογραφία
  • Τεχνολογία
    • Αυτοκίνητο
  • Τουρισμός
  • Τρόπος Ζωής
    • Γεύσεις
    • Μόδα – Design
  • Υγεία
    • Διατροφή
    • Ψυχολογία

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.