• Επικοινωνία
  • Ο Καιρός Live
  • Αγγελίες
  • Πρωτοσέλιδα
Τετάρτη, 3 Δεκεμβρίου, 2025
Θάρρος Κοζάνης
Optika Katanas
  • Κοζάνη
  • Δυτική Μακεδονία
  • Ελλάδα
  • Επικαιρότητα
  • Κόσμος
  • Οικονομία
  • Περιβάλλον
  • Πολιτισμός
  • Τουρισμός
  • Υγεία
  • Αθλητικά
  • Απόψεις
  • Αγγελίες
No Result
View All Result
  • Κοζάνη
  • Δυτική Μακεδονία
  • Ελλάδα
  • Επικαιρότητα
  • Κόσμος
  • Οικονομία
  • Περιβάλλον
  • Πολιτισμός
  • Τουρισμός
  • Υγεία
  • Αθλητικά
  • Απόψεις
  • Αγγελίες
No Result
View All Result
Morning News
No Result
View All Result
  • Κοζάνη
  • Δυτική Μακεδονία
  • Ελλάδα
  • Επικαιρότητα
  • Κόσμος
  • Οικονομία
  • Περιβάλλον
  • Πολιτισμός
  • Τουρισμός
  • Υγεία
  • Αθλητικά
  • Απόψεις
  • Αγγελίες
VELVITA

Funflation: Οι καταναλωτές λένε “ΟΧΙ” στα προϊόντα και “ΝΑΙ” στις εμπειρίες

ΘάρροςΘάρρος
Οικονομία
Funflation: Οι καταναλωτές λένε “ΟΧΙ” στα προϊόντα και “ΝΑΙ” στις εμπειρίες
26/10/2023
Χρόνος Ανάγνωσης: 1 λεπτό

Funflation: Το νέο φαινόμενο - Αυτό το κάτι που θέλουν οι καταναλωτές - Η μεταπανδημική στροφή των καταναλωτών στις εμπειρίες και λιγότερο στα αγαθά, τώρα έχει όνομα.

 Το «Funflation» είναι το πιο πρόσφατο τσιτάτο στο οποίο στηρίζονται οι έμποροι λιανικής για να εξηγήσουν γιατί οι αγοραστές αποφεύγουν τώρα τις αγορές αγαθών, προερχόμενοι από ένα καλοκαίρι με ρεκόρ δαπανών για συναυλίες αλλά περιορισμένη ταξιδιωτική ζήτηση.

Η ιδέα ότι οι άνθρωποι επιλέγουν να δαπανούν τα χρήματά τους σε εμπειρίες αντί για προϊόντα δεν είναι ένα νέο φαινόμενο. Ολοένα και περισσότερες γενιές ακολουθούν το παράδειγμα της Gen Z που εστιάζουν στην εμπειρία που θα αποκτήσουν και όχι τόσο στην αλόγιστη αγορά προϊόντων ή την αποταμίευση.  Αυτό το trend γιγαντώνεται μέρα με τη μέρα, αναγκάζοντας τις μάρκες να βρίσκουν τρόπους για να δηλώνουν παρών στην οικονομία που βασίζεται στην εμπειρία.

Αυτός ο πρόσφατα δημοφιλής όρος αναφέρεται στο εκπληκτικό αυξανόμενο τίμημα που οι άνθρωποι είναι πλέον διατεθειμένοι να πληρώσουν για εμπειρίες – όπως εισιτήρια για συναυλία της Taylor Swift ακόμη και σε τετραψήφια ποσά ή υψηλότερες τιμές για τα θεματικά πάρκα της Disney – εν μέσω οικονομικής αβεβαιότητας και συρρίκνωσης των προϋπολογισμών των νοικοκυριών. Η χρήση του εμφανίστηκε την περασμένη εβδομάδα σε ένα σχόλιο της CEO της Best Buy, Corie Barry, στο Fortune’s Most Powerful Women Summit.

Είναι θέμα εμπειρίας

«Τα έξοδα φαγητού, καυσίμων και διαμονής έχουν αυξηθεί κατά 20% την ίδια στιγμή που οι μισθοί έχουν ανέβει κατά 17%, επομένως οι κινήσεις των σύγχρονων καταναλωτών δείχνουν ότι ξοδεύουν όποια οικονομία προσπαθούν να κάνουν», είπε η Barry. «Το θέμα δεν είναι λοιπόν εάν θα ξοδέψουν, αλλά τι προτεραιοποιούν. Βλέπουμε ότι δίνουν προτεραιότητα στη διασκέδαση. Και έτσι έχουμε το φαινόμενο funflation για να περιγράψει τις εμπειρίες που βρίσκονται πραγματικά εκεί όπου οι άνθρωποι είναι πρόθυμοι να πληρώσουν. Πράγμα που σημαίνει ότι καθετί αφορά ηλεκτρονικά είδη ή κάτι πυ θα τους κρατούσε εντός οικίας, δεν βρίσκεται αυτή τη στιγμή στο επίκεντρο του ενδιαφέροντός τους».

Το σχόλιο της Barry δεν είναι τυχαίο, φυσικά. Έρχεται ύστερα από δύο συνεχόμενα χρόνια πτώσης των πωλήσεων για την Best Buy -την αμερικανική πολυεθνική εταιρεία λιανικής πώλησης ηλεκτρονικών ειδών- η οποία σημείωσε σημαντική αύξηση της ζήτησης κατά τη διάρκεια των lockdown, καθώς οι άνθρωποι βελτίωσαν τους χώρους διαβίωσής τους και τα γραφεία τους στο σπίτι. Τον Αύγουστο, η εταιρεία μείωσε τις προοπτικές εσόδων της για το 2024 από το υψηλό των 45,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε 44,5 δισεκατομμύρια δολάρια, έχοντας δει ήδη μια πτώση της τάξης του 7,1% στα εγχώρια έσοδα για το τρίμηνο. Για την Best Buy και άλλα brands που αντιμετωπίζουν παρόμοια πτώση στις πωλήσεις του, το φαινόμενο funflation δικαιολογεί ό,τι δεν μπορεί να ελέγξει ένας CEO: την καταναλωτική συμπεριφορά.

Τι έχει αλλάξει

Αντί για βελτίωση του οικιακού περιβάλλοντος, οι άνθρωποι αφήνουν το απλό καταναλωτικό τους πρόσωπο στο σπίτι και βγαίνουν έξω από αυτό. Είναι χαρακτηριστικό ότι υπηρεσίες πληρωμών Buy-Now-Pay-Later, σημείωσαν αύξηση 45% στη ζήτηση για ταξίδια και έκδοση εισιτηρίων το φετινό τρίτο τρίμηνο σε σχέη με το αντίστοιχο περσινό.

Η έκθεση τάσεων του 2023 της Eventbrite διαπίστωσε ότι ενώ το 80% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι περιορίζει τον προϋπολογισμό τους λόγω της αύξησης του κόστους ζωής, σχεδόν το 70% διευκρίνισε ότι σχεδίαζε να δαπανήσει και φέτος το ίδιο ποσό σε εκδηλώσεις με πέρυσι. Αυτό δείχνει ότι οι άνθρωποι είναι πρόθυμοι να περικόψουν άλλες μορφές δαπανών  δαπανών υπέρ συναυλιών ή άλλων εκδηλώσεων. Σχετικά, το Eventbrite επισήμανε επίσης ότι το 54% των ερωτηθέντων στις ΗΠΑ είπε ότι προτιμά να λάβει ένα εισιτήριο για εμπειρίες  παρά ένα φυσικό δώρο.

Η στάση των brands

Για τις επωνυμίες που παράγουν ανθεκτικά προϊόντα, η εξυπηρέτηση των τάσεων αυτών είναι ένας τρόπος να προσελκύσουν νέους πελάτες. Αυτό εξηγεί την επικράτηση των ροζ ενδυμάτων, προϊόντων και των πιο ανεπάντεχων αξεσουάρ Barbie που προωθούσαν οι μάρκες εν μέσω του θόρυβου γύρω από την επιτυχία ταινίας αυτό το καλοκαίρι ή τα θεματικά ρούχα για να δουν ένα σόου της Swift. Συγκεκριμένα, η Gen Z και οι Millennials είναι 2,5 φορές πιο πιθανό να αγοράσουν ένα θεματικό ρούχο για συναυλία από τους GenX,-ers σύμφωνα με έρευνα του StubHub τον περασμένο μήνα.

Άλλες επωνυμίες πηγαίνουν απευθείας στην πηγή του funflation μέσω αναδυόμενων παραθύρων και συνεργασιών που προσφέρουν limited edition προϊόντα συσχετισμένα με εμπειρίες. Παράδειγμα αποτελεί η επιλογή του βρετανικού luxury πολυκαταστήματος Flannels να πουλήσει επίσημα εμπορεύματα για την πενθήμερη περιοδεία της Beyoncé στο Λονδίνο στο κέντρο «Flannels X» στην Oxford Street. Εκτός από τα merchandising προϊόντα, παρουσίασε και μια συλλογή υψηλής ραπτικής που σχεδιάστηκε από την Beyoncé και τον οίκο Balmain και αρκετά έτοιμα προς αγορά κομμάτια περιορισμένης ωστόσο έκδοσης. Το συγκεκριμένο εμπορικό σημείο ήταν ανοιχτό μόλις για 10 ημέρες, πράγμα που σημαίνει ότι πιέστηκαν εμμέσως οι καταναλωτές και θαυμαστές της τραγουδίαστριας να βιώσουν την εμπειρία, χωρίς να πάνω στη συναυλία.

Ο Michael Hershfield, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος του Accrue Savings, ένα σύστημα ψηφιακού πορτοφολιού που επιτρέπει στους αγοραστές να εξοικονομούν χρήματα για αγορές, τόνισε ότι «οι επωνυμίες που είναι σε θέση να συνεργαστούν με τέτοιου είδους εκδηλώσεις έχουν μια τεράστια ευκαιρία να διευρύνουν το κοινό τους και να αυξήσουν τις πωλήσεις τους».

Περισσότερες από 100 μάρκες, σύμφωνα με δεδομένα που παρουσίασε η Mattel, είχαν συνεργασίες με το brand Barbie αυτό το καλοκαίρι. Το ίδιο συνέβη και με τη φετινή συνεργασία της Gap και της Mattel.

It’s all about fun

«Οι καταναλωτές θέλουν εμπειρία, οι νέοι θέλουν εμπειρία, όλοι θέλουν να βιώσουν ξεχωριστές εμπειρίες που να τους εντυπωθούν. Αυτό μπορεί να αποδειχτεί για τους λιανοπωλητές μια μοναδική ευκαιρία να χτίσουν σχέσεις με αστέρες της μουσικής και του αθλητισμού», είπε ο Hershfield. «Λέμε συνεχώς στους συνεργάτες μας ότι πρέπει να βρουν ανάλογες συμπράξεις».

«Ο ρόλος του λιανικού εμπορίου ήταν συνήθως ταυτισμένος με ένα μέρος όπου οι άνθρωποι αγόραζαν προϊόντα. Τώρα αυτό το μέρος βρίσκεται στο χέρι τους, στην τσέπη τους, στο κινητό τους», αποσαφήνισε ο Ben Kaufman, ο συνιδρυτής στο βιωματικό κατάστημα παιχνιδιών Camp. «Πρέπει να υπάρχει λόγος να επισκέπτονται το κατάστημα αντί να κάνουν online αγορές. Αυτός ο λόγος πρέπει να είναι εμπειρία». Το Camp ξεκίνησε το 2018 όταν ο Kaufman ήταν ακόμα CMO στο BuzzFeed, προκειμένου να προσφέρει θεματικές συναρπαστικές εμπειρίες στα καταστήματά του με μουσική, παραστάσεις και εξοπλισμό παιχνιδιού, καθώς και επώνυμα εμπορικά προϊόντα.

Παρά την εφεύρεση του όρου «funflation», ο Kaufman παρατήτησε ότι δεν έχει ακόμη αντιμετωπίσει κανείς την ύπαρξή του οργανικά. Κάτι που δεν αποτελεί έκπληξη στην εποχή του ηλεκτρονικού εμπορίου και των αγορών μέσω κινητού τηλεφώνου. Οι άνθρωποι αναζητούν να κάνουν πράγματα – και είναι πρόθυμοι να πληρώσουν για το προνόμιο. «Όποιο brand βρεθεί εκεί οπου θέλουν να πάνε πλέον οι καταναλωτές, θα είναι και αυτό που βγει κερδισμένο».

Πηγή: ΟΤ

Marianna Triadafyllou
Θέματα: καταναλωτές
Θάρρος

Θάρρος

Η καθημερινή εφημερίδα της Κοζάνης και της Δυτικής Μακεδονίας στην ηλεκτρονική της έκδοση.
Νέα, Ειδήσεις, Επικαιρότητα, αθλητικά, άρθρα και απόψεις, αγγελίες από την Κοζάνη και την Δ. Μακεδονία.

Το Θάρρος στο Google News Ακολουθήστε το Θάρρος στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις με καθημερινή ενημέρωση
Προηγούμενη Ανάρτηση

Πέντε ανησυχίες για τα επόμενα βήματα της ελληνικής οικονομίας

Επόμενη Ανάρτηση

Πυρκαγιά σε ξερά χόρτα στην Αμυγδαλιά Κοζάνης

Σχετικά Άρθρα

Εορταστικό Ωράριο Καταστημάτων Εμπορικού Συλλόγου Κοζάνης
Αγορά

Εορταστικό Ωράριο Καταστημάτων Εμπορικού Συλλόγου Κοζάνης

03/12/2025
Εξαγριωμένοι όσο ποτέ οι αγρότες της Δυτικής Μακεδονίας…
Αγροτικά

Εξαγριωμένοι όσο ποτέ οι αγρότες της Δυτικής Μακεδονίας…

03/12/2025
ΥΠΕΘΟΟ – ΑΑΔΕ: Eπιστροφή ενός μηνιαίου ενοικίου σε περίπου 900.000 δικαιούχους
Οικονομία

ΥΠΕΘΟΟ – ΑΑΔΕ: Eπιστροφή ενός μηνιαίου ενοικίου σε περίπου 900.000 δικαιούχους

02/12/2025
Wood & Company: Ανάπτυξη 2,5% το 2026 και 3,2% το 2027 για την ελληνική οικονομία
Οικονομία

Wood & Company: Ανάπτυξη 2,5% το 2026 και 3,2% το 2027 για την ελληνική οικονομία

02/12/2025
Πατάει «γκάζι» η κυβέρνηση για επιπλέον πληρωμές 1,2 δισ. στους αγρότες – Εν μέσω κινητοποιήσεων και έντασης
Αγροτικά

Πατάει «γκάζι» η κυβέρνηση για επιπλέον πληρωμές 1,2 δισ. στους αγρότες – Εν μέσω κινητοποιήσεων και έντασης

02/12/2025
Τέλη κυκλοφορίας 2026 – Προθεσμία, πληρωμή, ποσά και πρόστιμα χωρίς παράταση
Αυτοκίνητο

Τέλη κυκλοφορίας 2026 – Προθεσμία, πληρωμή, ποσά και πρόστιμα χωρίς παράταση

02/12/2025
ADVERTISEMENT
ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ ΒΙΤΩΡΟΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ
MyDei
Καζαντζιδου
Αιολική Βερμίου
Αναγγελία Γάμου με ένα Κλικ
Spiroulina Platensis
Φαρμακεία Κοζάνης
ADVERTISEMENT

Πιο Δημοφιλή

Δεν Υπάρχει Διαθέσιμο Περιεχόμενο

Μη χάσετε

Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία – 3 Δεκεμβρίου

Οι νέες αλλαγές σε Φορολογικό και Εργασιακό τοπίο στο επίκεντρο ημερίδας στην Κοζάνη

Νίκος Παπαθανάσης: Επιπλέον χρηματοδότηση 240 εκατ. ευρώ σε ΜμΕ από το Ταμείο Δανείων του ΤΕΠΙΧ ΙΙΙ

Ο ΕΟΣ Κοζάνης στην Πολιτική Προστασία

Καλλιόπη Βέττα: Η αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας απαιτεί αλλαγή νοοτροπίας, αναβάθμιση υποδομών κι έμφαση στην εκπαίδευση

Αγγελίες

Προκήρυξη Θέσης Γενικού Διευθυντή στον Αναγκαστικό Συνεταιρισμό Κροκοπαραγωγών Κοζάνης

Πωλείται κτίριο 700τ.μ. σε οικόπεδο εμβαδού 7716τ.μ στο 3ο χλμ Κοζάνης – Πτολεμαΐδας

ΠΩΛΕΙΤΑΙ  αγροτεμάχιο 339 τμ μέσα σε οικισμό στην Κερατέα Αττικής,

ENOIKIAZETAI   διαμέρισμα  στην Κυψέλη  στην  Αθήνα

ΕΝΟΙΚΙΑΖΕΤΑΙ γκαρσονιέρα 40τμ, επιπλωμένη,

Διαβάστε ακόμη...

Entrainer: Νέα εποχή στους ενεργειακούς ελέγχους, νέοι δρόμοι για την απανθρακοποίηση
Δελτία Τύπου

EnTRAINER: Νέα εποχή στους ενεργειακούς ελέγχους, νέοι δρόμοι για την απανθρακοποίηση

03/12/2025
ΣΥΡΙΖΑ Κοζάνης: Η Παγκόσμια ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, δυστυχώς, αποτελεί ακόμα μια «γιορτή» της υποκρισίας και της αποσιώπησης.
Δελτία Τύπου

ΣΥΡΙΖΑ Κοζάνης: Η Παγκόσμια ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, δυστυχώς, αποτελεί ακόμα μια «γιορτή» της υποκρισίας και της αποσιώπησης.

03/12/2025
8ο Δημοτικο Σχολειο Κοζάνης – Ενθουσιασμός περιέργεια και… φρούτα!
Παιδεία

8ο Δημοτικό Σχολείο Κοζάνης – Ενθουσιασμός περιέργεια και… φρούτα!

03/12/2025
Απεργία οικοδόμων στην Κοζάνη στις 10 Δεκεμβρίου – Σκληρή ανακοίνωση για το 13ωρο και τα εργασιακά δικαιώματα
Άρθρα-Απόψεις

Π. Ματιάκης: Η Δ.Ε.Υ.Α.Κ. από τους βασικούς στυλοβάτες της τοπικής αγοράς.

03/12/2025
Χριστουγεννιάτικη γιορτή του Συλλόγου ΑμεΑ Δυτικής Μακεδονίας στο Ioannou Resort – 14 Δεκεμβρίου
Εκδηλώσεις

Χριστουγεννιάτικη γιορτή του Συλλόγου ΑμεΑ Δυτικής Μακεδονίας στο IOANNOU RESORT – 14 Δεκεμβρίου

03/12/2025
Απεργία οικοδόμων στην Κοζάνη στις 10 Δεκεμβρίου – Σκληρή ανακοίνωση για το 13ωρο και τα εργασιακά δικαιώματα
Δελτία Τύπου

Απεργία οικοδόμων στην Κοζάνη στις 10 Δεκεμβρίου – Σκληρή ανακοίνωση για το 13ωρο και τα εργασιακά δικαιώματα

03/12/2025

Tharos Logo2022

© 2025 Θάρρος - Ειδήσεις και Νέα από την Κοζάνη και Δ. Μακεδονία
Εκδοτική Ενημερωτική Ι. Κορομήλης Α.Ε.
Ηλεκτρονική Εφημερίδα Κοζάνης και Δ. Μακεδονίας
  Τσόντζα 2, 50131, Κοζάνη
  +30 2461038611
Α.Φ.Μ.: 094329106
Δ.Ο.Υ. Κατερίνης
Ιδιοκτήτης: Εκδοτική Ενημερωτική Ι Κορομήλης Α.Ε.
Νόμιμος Εκπρόσωπος: Μαρία Κορομήλη
Διευθυντής Σύνταξης: Μαρία Κορομήλη
Διευθυντής Ιστοσελίδας: Άγγελος Κεσανλής
Διαχειριστής Ιστοσελίδας: Άγγελος Κεσανλής
Δικαιούχος Του Ονόματος Τομέα - Domain Name:
Εκδοτική Ενημερωτική Ι Κορομήλης Α.Ε.

Ειδήσεις, Νέα για την Κοζάνη και την Δυτική Μακεδονία - Καθημερινή ενημέρωση

  • Θάρρος
  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Cookies
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική κατά της Διαφθοράς
  • Δήλωση Εχεμύθειας
  • Πρωτοσέλιδα Εφημερίδων
  • Δήλωση συμμόρφωσης

Social Media

No Result
View All Result
  • Αγγελίες | Εργασία – Ακίνητα
  • Επικοινωνία
  • Ο Καιρός Τώρα
  • Πρωτοσέλιδα Εφημερίδων
  • Αθλητικά
  • Άρθρα-Απόψεις
  • Κοζάνη
    • Βόιο
    • Εορδαία
    • Κοζάνη
    • Σέρβια
  • Δυτική Μακεδονία
    • Γρεβενά
    • Καστοριά
    • Φλώρινα
  • Ελλάδα
    • Δημόσιο
    • Εκλογές
    • Ιστορία
    • Κοινωνία
    • Παιδεία
    • Πολιτική
  • Κόσμος
    • Βαλκάνια
    • Ευρώπη
  • Επικαιρότητα
    • Media
    • Δελτία Τύπου
    • Θέματα
    • Εκδηλώσεις
    • Κοινωνικά
    • Ρεπορτάζ
    • Συνεντεύξεις
  • Οικονομία
    • Αγορά
    • Αγροτικά
    • Ακίνητα
    • Ενέργεια
    • Επιχειρήσεις
    • Εργασία
    • Εφορία
    • Καριέρα
  • Περιβάλλον
  • Πολιτισμός
    • Cinema – Tv
    • Βιβλίο
    • Διάστημα
    • Εικαστικά
    • Θέατρο
    • Λογοτεχνία
    • Μουσική
    • Ποίηση
    • Φιλοζωία
    • Φωτογραφία
  • Τεχνολογία
    • Αυτοκίνητο
  • Τουρισμός
  • Τρόπος Ζωής
    • Γεύσεις
    • Μόδα – Design
  • Υγεία
    • Διατροφή
    • Ψυχολογία

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

No Result
View All Result
  • Αγγελίες | Εργασία – Ακίνητα
  • Επικοινωνία
  • Ο Καιρός Τώρα
  • Πρωτοσέλιδα Εφημερίδων
  • Αθλητικά
  • Άρθρα-Απόψεις
  • Κοζάνη
    • Βόιο
    • Εορδαία
    • Κοζάνη
    • Σέρβια
  • Δυτική Μακεδονία
    • Γρεβενά
    • Καστοριά
    • Φλώρινα
  • Ελλάδα
    • Δημόσιο
    • Εκλογές
    • Ιστορία
    • Κοινωνία
    • Παιδεία
    • Πολιτική
  • Κόσμος
    • Βαλκάνια
    • Ευρώπη
  • Επικαιρότητα
    • Media
    • Δελτία Τύπου
    • Θέματα
    • Εκδηλώσεις
    • Κοινωνικά
    • Ρεπορτάζ
    • Συνεντεύξεις
  • Οικονομία
    • Αγορά
    • Αγροτικά
    • Ακίνητα
    • Ενέργεια
    • Επιχειρήσεις
    • Εργασία
    • Εφορία
    • Καριέρα
  • Περιβάλλον
  • Πολιτισμός
    • Cinema – Tv
    • Βιβλίο
    • Διάστημα
    • Εικαστικά
    • Θέατρο
    • Λογοτεχνία
    • Μουσική
    • Ποίηση
    • Φιλοζωία
    • Φωτογραφία
  • Τεχνολογία
    • Αυτοκίνητο
  • Τουρισμός
  • Τρόπος Ζωής
    • Γεύσεις
    • Μόδα – Design
  • Υγεία
    • Διατροφή
    • Ψυχολογία

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.