• Επικοινωνία
  • Ο Καιρός Live
  • Αγγελίες
  • Πρωτοσέλιδα
Τετάρτη, 3 Δεκεμβρίου, 2025
Θάρρος Κοζάνης
Optika Katanas
  • Κοζάνη
  • Δυτική Μακεδονία
  • Ελλάδα
  • Επικαιρότητα
  • Κόσμος
  • Οικονομία
  • Περιβάλλον
  • Πολιτισμός
  • Τουρισμός
  • Υγεία
  • Αθλητικά
  • Απόψεις
  • Αγγελίες
No Result
View All Result
  • Κοζάνη
  • Δυτική Μακεδονία
  • Ελλάδα
  • Επικαιρότητα
  • Κόσμος
  • Οικονομία
  • Περιβάλλον
  • Πολιτισμός
  • Τουρισμός
  • Υγεία
  • Αθλητικά
  • Απόψεις
  • Αγγελίες
No Result
View All Result
Morning News
No Result
View All Result
  • Κοζάνη
  • Δυτική Μακεδονία
  • Ελλάδα
  • Επικαιρότητα
  • Κόσμος
  • Οικονομία
  • Περιβάλλον
  • Πολιτισμός
  • Τουρισμός
  • Υγεία
  • Αθλητικά
  • Απόψεις
  • Αγγελίες
VELVITA

Η ελληνική μόδα “κερδίζει” την ισπανική αγορά

ΘάρροςΘάρρος
Αγορά, Μόδα - Design
Η ελληνική μόδα “κερδίζει” την ισπανική αγορά
11/02/2022
Χρόνος Ανάγνωσης: 1 λεπτό

Παρεό «made in Greece» στα τουριστικά καταστήματα της Μαγιόρκας. Πολύχρωμα μαγιό ελληνικής ραφής στην Ίμπιζα. Και σακάκια ή ταγιέρ, που πριν μπουν στη γκαρνταρόμπα στελεχών επιχειρήσεων στις μεγάλες εταιρείες της Μαδρίτης, έχουν περάσει από τα σχεδιαστήρια των ελληνικών βιοτεχνιών ρούχων. Μπορεί οι ισπανικοί όμιλοι ένδυσης να κατακλύζουν την Ευρώπη με καταστήματα πασίγνωστων brands, όπως τα «Zara», «Massimo Dutti», «Mango», «Oysho» και «Pull&Bear», αλλά τα τελευταία χρόνια η ελληνική μόδα φαίνεται πως «κερδίζει» καταναλωτές στην Ισπανία, με ολοένα περισσότερα φορτία ελληνικών ρούχων να περνούν, παρά την πανδημία, τα ισπανικά σύνορα και να πωλούνται ιδίως σε τουριστικές περιοχές και μικρές πόλεις.

Όχι μόνο ως ρούχα ιδιωτικής ετικέτας, που έχουν ραφτεί για λογαριασμό των μεγάλων ισπανικών brands (private label), αλλά και ως επώνυμα ελληνικά ενδύματα των περίπου 30 ελληνικών επιχειρήσεων ένδυσης, που εξάγουν στην Ισπανία (το μερίδιο του επώνυμου ελληνικού ρούχου στην ισπανική αγορά εκτιμάται ότι ξεπερνά πλέον αρκετά το 50% των συνολικών ελληνικών εξαγωγών ένδυσης στη χώρα). Ως αποτέλεσμα, η αξία των ελληνικών εξαγωγών ρούχων στην Ισπανία εκτιμάται ότι υπερδιπλασιάστηκε πέρυσι, σε σύγκριση με το 2017, με την τάση να παραμένει ευνοϊκή για φέτος και για το 2023.

Τα παραπάνω επισημαίνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο γενικός διευθυντής του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πλεκτικής Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδος (ΣΕΠΕΕ), Θεόφιλος Ασλανίδης και, επικαλούμενος στοιχεία της Eurostat, γνωστοποιεί ότι η Ισπανία (η οποία σημειωτέον πραγματοποίησε το 2019 συνολικές εισαγωγές ύψους 20 δισ. ευρώ σε ένδυση και υπόδηση) «είναι σήμερα η πέμπτη μεγαλύτερη αγορά για το ελληνικό ρούχο».

Οι ελληνικές εξαγωγές ένδυσης στη χώρα, διευκρινίζει, «έφτασαν στα 43 εκατ. ευρώ το 2020, έναντι 25 εκατ. ευρώ και 19 εκατ. ευρώ αντίστοιχα κατά τα προπανδημικά 2018 και 2017, σύμφωνα πάντα με τη Eurostat». «Παρότι τα επίσημα στοιχεία για το 2021 δεν έχουν ακόμα ανακοινωθεί, η εκτίμησή μας είναι ότι οι ελληνικές εξαγωγές ρούχων στην Ισπανία ξεπέρασαν πέρυσι τα 50 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων περίπου 30 εκατ. υπολογίζουμε πως αφορούν επώνυμο ελληνικό ρούχο και τα υπόλοιπα το private label», σημειώνει ο κ. Ασλανίδης, ο οποίος, μόλις λίγα χρόνια πριν, δεν μπορούσε και ο ίδιος να φανταστεί την πορεία που θα είχε το ελληνικό ρούχο σε μια αγορά, που έχει πετύχει τα brands των επιχειρήσεών της να «φιγουράρουν» στους πιο κεντρικούς δρόμους όλης της Ευρώπης.

Στη «φωλιά των γιγάντων»

«Όταν το 2017 πήγαμε για πρώτη φορά ως ΣΕΠΕΕ στη μεγάλη ισπανική έκθεση του κλάδου, τη “Momad”, που γίνεται ταυτόχρονα με τη “Bisutex” (αξεσουάρ ένδυσης), αντιμετώπισα την πρόσκληση με επιφυλακτικότητα. Η αλήθεια είναι πως αναρωτήθηκα: “πού πάμε τώρα εμείς στη φωλιά των γιγάντων”; Γρήγορα όμως αντιλήφθηκα ότι η ισπανική αγορά έχει χαρακτηριστικά, τα οποία μπορούν να επιτρέψουν στο ελληνικό ρούχο να κάνει σημαντικές εξαγωγές», λέει ο κ. Ασλανίδης.

Ποια είναι αυτά τα χαρακτηριστικά; Το πρώτο και βασικό -κοινό χαρακτηριστικό και με την Ελλάδα- είναι, κατά τον κ. Ασλανίδη, ότι η Ισπανία διαθέτει «πολύ ανεξάρτητο λιανεμπόριο», δηλαδή πολλά μικρά καταστήματα. «Σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει στη δυτική Ευρώπη, όπου τα καταστήματα ρούχου συγκεντρώνονται σε μεγάλο βαθμό μέσα σε πολυκαταστήματα, η Ισπανία έχει πάρα πολλά διασπαρμένα μικρομάγαζα, και οι ιδιοκτήτες του καθενός αγοράζουν τις δικές του συλλογές, βλέποντας ρούχα σε εκθέσεις όπως η “Momad”. Ένα άλλο χαρακτηριστικό της ισπανικής αγοράς είναι ότι τα μεγάλα brands κατακλύζουν μεν τους κεντρικούς δρόμους των μεγάλων πόλεων -Μαδρίτης, Βαρκελώνης, Βαλένθιας, Σεβίλλης- αλλά σε πόλεις μικρού μεγέθους για τα δεδομένα της Ισπανίας, της τάξης των 50.000 έως 100.000 κατοίκων, δεν είναι παρόντα» επισημαίνει ο γενικός διευθυντής του ΣΕΠΕΕ.

Στην αγορά αυτών των συγκριτικά μικρών πόλεων, αλλά και στους δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς της Ισπανίας, τα ελληνικά ρούχα έχουν αρχίσει να διεκδικούν θέση στις προθήκες και τις βιτρίνες των καταστημάτων. Μάλιστα, οι αγοραστές συχνά γνωρίζουν πως δίνουν τα χρήματά τους για να αποκτήσουν ένα ελληνικό ρούχο, αφού τα ενδύματα αυτά πωλούνται σε πολλές περιπτώσεις επώνυμα, με την ετικέτα της ελληνικής εταιρείας. Την ίδια στιγμή, καθώς η πανδημία σταδιακά υποχωρεί, αυξάνεται εκ νέου η ζήτηση για αμπιγιέ ρούχα και ένδυση γραφείου, τομείς της αγοράς με παραδοσιακά μεγάλη ζήτηση στην Ισπανία, στους οποίους το ελληνικό ένδυμα μπορεί επίσης να έχει παρουσία.

Η προοπτική για το 2022 και το 2023

«Η Ισπανία είναι μια αγορά που μπορεί να έχει καλή πιθανή εξέλιξη για τις ελληνικές εξαγωγές ρούχου. Αν δε, λάβουμε υπόψη μας ότι καθώς η πανδημία υποχωρεί, το 2022 και το 2023 η τουριστική κίνηση στη χώρα λογικά θα ανακάμψει και το ΑΕΠ πιθανώς θα αυξηθεί, τότε γίνεται αντιληπτό ότι όσοι έχουν ήδη μπει στην αγορά, πιθανώς θα δουν τις πωλήσεις και τους πελάτες τους να αυξάνονται» λέει ο κ.Ασλανίδης.

Τι πρέπει να κάνουν οι ελληνικές επιχειρήσεις ένδυσης για να αξιοποιήσουν αυτή την ευνοϊκή τάση; Πολύ βασικό είναι, κατά τον κ. Ασλανίδη, να συμμετάσχουν με συνέπεια στις εκθέσεις “Momad” και “Bisutex”, που γίνονται δύο φορές τον χρόνο, μία για κάθε σεζόν («την τελευταία τριετία, μάλιστα, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας καλύπτει μέρος των εξόδων συμμετοχής επιχειρήσεων στη “Momad”, μέσω του ΣΕΠΕΕ, για την ενίσχυση της εξωστρέφειάς τους»), αλλά και να παραδίδουν ό,τι υπόσχονται, την ώρα που το υπόσχονται. Επιπλέον, κρίσιμο είναι να διατηρήσουν λογική αντιστοιχία ποιότητας-τιμής, να εξασφαλίσουν καλούς αντιπροσώπους και συνεργάτες στην ισπανική αγορά, αλλά και να μεριμνήσουν για ένα καλό δίκτυο διανομής των προϊόντων τους._

Αλεξάνδρα Γούτα

 

Marianna Triadafyllou
Θάρρος

Θάρρος

Η καθημερινή εφημερίδα της Κοζάνης και της Δυτικής Μακεδονίας στην ηλεκτρονική της έκδοση.
Νέα, Ειδήσεις, Επικαιρότητα, αθλητικά, άρθρα και απόψεις, αγγελίες από την Κοζάνη και την Δ. Μακεδονία.

Το Θάρρος στο Google News Ακολουθήστε το Θάρρος στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις με καθημερινή ενημέρωση
Προηγούμενη Ανάρτηση

Το ευχαριστώ του Γιώργου Τοπαλίδη για τη νέα θέση που ανέλαβε

Επόμενη Ανάρτηση

Ρεσιτάλ …απιστίας στο Μπενσουσάν Χαν

Σχετικά Άρθρα

Τι θα αγοράσουν οι Έλληνες καταναλωτές στη Black Friday και ποιες προσφορές προτιμούν
Αγορά

Τι θα αγοράσουν οι Έλληνες καταναλωτές στη Black Friday και ποιες προσφορές προτιμούν

26/11/2025
Ανοιχτά καταστήματα: Οι 4 Κυριακές της εορταστικής περιόδου 2025
Αγορά

Ανοιχτά καταστήματα: Οι 4 Κυριακές της εορταστικής περιόδου 2025

21/11/2025
Τέλος στην αφορολόγητη εισαγωγή μικροδεμάτων από το 2026 – Νέοι κανόνες για Temu, Shein και E Shops
Αγορά

Τέλος στην αφορολόγητη εισαγωγή μικροδεμάτων από το 2026 – Νέοι κανόνες για Temu, Shein και e-shops

16/11/2025
Γιάννης Μπρατάκος: Δασμοί στα μικροδέματα – Γιατί ενισχύουν τον δίκαιο ανταγωνισμό
Αγορά

Γιάννης Μπρατάκος: Δασμοί στα μικροδέματα – Γιατί ενισχύουν τον δίκαιο ανταγωνισμό

15/11/2025
Ανοιχτά καταστήματα τέσσερις Κυριακές έως το τέλος του 2025 – Όλες οι ημερομηνίες
Αγορά

Ανοιχτά καταστήματα τέσσερις Κυριακές έως το τέλος του 2025 – Όλες οι ημερομηνίες

14/11/2025
Γιατί Black Friday σημαίνει «πανζουρλισμός» στην Αμερική αλλά όχι στην Ελλάδα
Αγορά

Γιατί Black Friday σημαίνει «πανζουρλισμός» στην Αμερική αλλά όχι στην Ελλάδα

13/11/2025
ADVERTISEMENT
ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ ΒΙΤΩΡΟΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ
MyDei
Καζαντζιδου
Αιολική Βερμίου
Αναγγελία Γάμου με ένα Κλικ
Spiroulina Platensis
Φαρμακεία Κοζάνης
ADVERTISEMENT

Πιο Δημοφιλή

Δεν Υπάρχει Διαθέσιμο Περιεχόμενο

Μη χάσετε

Η Ελληνική Γλώσσα ως συντελεστής ήπιας ισχύος και μέσο επιρροής για την ενίσχυση της γεωπολιτικής θέσης της Ελλάδας

Η φλόγα που ενώνει γενιές !

European Taekwondo Final Grand Prix Sarajevo, Bosnia & Herzegovina – 3–6 Δεκεμβρίου 2025

Εξαγριωμένοι όσο ποτέ οι αγρότες της Δυτικής Μακεδονίας…

Τι αθλητικές μεταδόσεις έχει η τηλεόραση σήμερα Τετάρτη, 03 Δεκεμβρίου 2025

Αγγελίες

Προκήρυξη Θέσης Γενικού Διευθυντή στον Αναγκαστικό Συνεταιρισμό Κροκοπαραγωγών Κοζάνης

Πωλείται κτίριο 700τ.μ. σε οικόπεδο εμβαδού 7716τ.μ στο 3ο χλμ Κοζάνης – Πτολεμαΐδας

ΠΩΛΕΙΤΑΙ  αγροτεμάχιο 339 τμ μέσα σε οικισμό στην Κερατέα Αττικής,

ENOIKIAZETAI   διαμέρισμα  στην Κυψέλη  στην  Αθήνα

ΕΝΟΙΚΙΑΖΕΤΑΙ γκαρσονιέρα 40τμ, επιπλωμένη,

Διαβάστε ακόμη...

Δικαστικό Μέγαρο Καστοριάς: Συνελήφθη άνδρας για λήψη φωτογραφίας κατά τη διάρκεια δικαστικής συνεδρίασης
Καστοριά

Δικαστικό Μέγαρο Καστοριάς: Συνελήφθη άνδρας για λήψη φωτογραφίας κατά τη διάρκεια δικαστικής συνεδρίασης

02/12/2025
Δήμος Κοζάνης: Αναβάλλεται λόγω καιρού η Φωταγώγηση του Χριστουγεννιάτικου Δέντρου – Νέα ημερομηνία η Τρίτη 9 Δεκεμβρίου
Κοζάνη

Δήμος Κοζάνης: Αναβάλλεται λόγω καιρού η Φωταγώγηση του Χριστουγεννιάτικου Δέντρου – Νέα ημερομηνία η Τρίτη 9 Δεκεμβρίου

02/12/2025
Στη μνήμη του Ευπατρίδη Κωνσταντίνου Σιαμπανόπουλου
Άρθρα-Απόψεις

Στη μνήμη του Ευπατρίδη Κωνσταντίνου Σιαμπανόπουλου

02/12/2025
Η εισαγωγική τοποθέτηση του Π. Κουκουλόπουλου στην ανοιχτή συζήτηση με τους αιρετούς εκπροσώπους των εργαζομένων
Δελτία Τύπου

Η εισαγωγική τοποθέτηση του Π. Κουκουλόπουλου στην ανοιχτή συζήτηση με τους αιρετούς εκπροσώπους των εργαζομένων

02/12/2025
Ο Αρχιμανδρίτης που άφησε έντονο το κληρικό του αποτύπωμα
Δελτία Τύπου

Ο Αρχιμανδρίτης που άφησε έντονο το κληρικό του αποτύπωμα

02/12/2025
Ο κόσμος του απλού
Άρθρα-Απόψεις

Ο κόσμος του απλού

02/12/2025

Tharos Logo2022

© 2025 Θάρρος - Ειδήσεις και Νέα από την Κοζάνη και Δ. Μακεδονία
Εκδοτική Ενημερωτική Ι. Κορομήλης Α.Ε.
Ηλεκτρονική Εφημερίδα Κοζάνης και Δ. Μακεδονίας
  Τσόντζα 2, 50131, Κοζάνη
  +30 2461038611
Α.Φ.Μ.: 094329106
Δ.Ο.Υ. Κατερίνης
Ιδιοκτήτης: Εκδοτική Ενημερωτική Ι Κορομήλης Α.Ε.
Νόμιμος Εκπρόσωπος: Μαρία Κορομήλη
Διευθυντής Σύνταξης: Μαρία Κορομήλη
Διευθυντής Ιστοσελίδας: Άγγελος Κεσανλής
Διαχειριστής Ιστοσελίδας: Άγγελος Κεσανλής
Δικαιούχος Του Ονόματος Τομέα - Domain Name:
Εκδοτική Ενημερωτική Ι Κορομήλης Α.Ε.

Ειδήσεις, Νέα για την Κοζάνη και την Δυτική Μακεδονία - Καθημερινή ενημέρωση

  • Θάρρος
  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Cookies
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική κατά της Διαφθοράς
  • Δήλωση Εχεμύθειας
  • Πρωτοσέλιδα Εφημερίδων
  • Δήλωση συμμόρφωσης

Social Media

No Result
View All Result
  • Αγγελίες | Εργασία – Ακίνητα
  • Επικοινωνία
  • Ο Καιρός Τώρα
  • Πρωτοσέλιδα Εφημερίδων
  • Αθλητικά
  • Άρθρα-Απόψεις
  • Κοζάνη
    • Βόιο
    • Εορδαία
    • Κοζάνη
    • Σέρβια
  • Δυτική Μακεδονία
    • Γρεβενά
    • Καστοριά
    • Φλώρινα
  • Ελλάδα
    • Δημόσιο
    • Εκλογές
    • Ιστορία
    • Κοινωνία
    • Παιδεία
    • Πολιτική
  • Κόσμος
    • Βαλκάνια
    • Ευρώπη
  • Επικαιρότητα
    • Media
    • Δελτία Τύπου
    • Θέματα
    • Εκδηλώσεις
    • Κοινωνικά
    • Ρεπορτάζ
    • Συνεντεύξεις
  • Οικονομία
    • Αγορά
    • Αγροτικά
    • Ακίνητα
    • Ενέργεια
    • Επιχειρήσεις
    • Εργασία
    • Εφορία
    • Καριέρα
  • Περιβάλλον
  • Πολιτισμός
    • Cinema – Tv
    • Βιβλίο
    • Διάστημα
    • Εικαστικά
    • Θέατρο
    • Λογοτεχνία
    • Μουσική
    • Ποίηση
    • Φιλοζωία
    • Φωτογραφία
  • Τεχνολογία
    • Αυτοκίνητο
  • Τουρισμός
  • Τρόπος Ζωής
    • Γεύσεις
    • Μόδα – Design
  • Υγεία
    • Διατροφή
    • Ψυχολογία

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

No Result
View All Result
  • Αγγελίες | Εργασία – Ακίνητα
  • Επικοινωνία
  • Ο Καιρός Τώρα
  • Πρωτοσέλιδα Εφημερίδων
  • Αθλητικά
  • Άρθρα-Απόψεις
  • Κοζάνη
    • Βόιο
    • Εορδαία
    • Κοζάνη
    • Σέρβια
  • Δυτική Μακεδονία
    • Γρεβενά
    • Καστοριά
    • Φλώρινα
  • Ελλάδα
    • Δημόσιο
    • Εκλογές
    • Ιστορία
    • Κοινωνία
    • Παιδεία
    • Πολιτική
  • Κόσμος
    • Βαλκάνια
    • Ευρώπη
  • Επικαιρότητα
    • Media
    • Δελτία Τύπου
    • Θέματα
    • Εκδηλώσεις
    • Κοινωνικά
    • Ρεπορτάζ
    • Συνεντεύξεις
  • Οικονομία
    • Αγορά
    • Αγροτικά
    • Ακίνητα
    • Ενέργεια
    • Επιχειρήσεις
    • Εργασία
    • Εφορία
    • Καριέρα
  • Περιβάλλον
  • Πολιτισμός
    • Cinema – Tv
    • Βιβλίο
    • Διάστημα
    • Εικαστικά
    • Θέατρο
    • Λογοτεχνία
    • Μουσική
    • Ποίηση
    • Φιλοζωία
    • Φωτογραφία
  • Τεχνολογία
    • Αυτοκίνητο
  • Τουρισμός
  • Τρόπος Ζωής
    • Γεύσεις
    • Μόδα – Design
  • Υγεία
    • Διατροφή
    • Ψυχολογία

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.