Η φήμη της Κεντρικής Μακεδονίας παραμένει ισχυρή στον τουρισμό, με υψηλές αξιολογήσεις για τον πολιτισμό, καθώς ανταμείβεται με 9,5, την εξυπηρέτηση που λαμβάνει 9,4, τη γαστρονομία, για την οποία βαθμολογείται με 9, όπως και για τη θάλασσα.
Οι βιώσιμες δράσεις επαινέθηκαν με 9,1, ενώ υψηλότερο βαθμό 8,8, από το μέσο πανελλαδικό όρο, έλαβε και για την υγιεινή. Η Κεντρική Μακεδονία χαρακτηρίζεται από τους επισκέπτες της ως προορισμός value for money, συγκεντρώνοντας 9,1.
Ο συνολικός βαθμός που συγκεντρώνει η Κεντρική Μακεδονία είναι 9,2, αντίστοιχος με τον μέσο όρο της χώρας. Αξίζει, δε, να σημειωθεί πως ο μέσος πανελλαδικός όρος για τον πολιτισμό άγγιξε το 9,3, χαμηλότερος από αυτόν της Κεντρικής Μακεδονίας, ενώ για τη θάλασσα ήταν αντίστοιχος, ήτοι 9. Ωστόσο, οριακά υψηλότερος ήταν ο μέσος πανελλαδικός όρος για τη γαστρονομία που έφτασε στο 9,1.
Τα παραπάνω στοιχεία προέρχονται από την τελευταία ανάλυση του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ) για τη φήμη της Ελλάδας και της κάθε Περιφέρειας στα κοινωνικά δίκτυα και τις ιστοσελίδες ταξιδίων κατά το β’ τρίμηνο του 2024. Το ΙΝΣΕΤΕ στο πλαίσιο παρακολούθησης της τουριστικής δραστηριότητας μέσα από διαφοροποιημένες πηγές, συνεργάζεται με την εταιρεία TCI Research (που πλέον αποτελεί τμήμα της εταιρείας MMGY) σχετικά με τη συλλογή big data για την Ελλάδα και ανταγωνιστικούς προορισμούς (Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία, Κροατία), επιτρέποντας τη σύγκριση μεταξύ τους.
Στο πλαίσιο της ανάλυσης έχουν αξιολογηθεί, μεταξύ άλλων, 109 χιλ. σχόλια για αξιοθέατα και 69 χιλ. για εστιατόρια / bar στην Ελλάδα και 4,6 εκατ. και 8,8 εκατ. αντίστοιχα για ανταγωνιστικούς προορισμούς.
Ποιοι επισκέπτονται κυρίως την Κεντρική Μακεδονία και πώς τη βαθμολογούν
Οι περισσότερο ευχαριστημένοι επισκέπτες φαίνεται να είναι οι Βρετανοί που της χαρίζουν απλόχερα ένα 9,3, κατά πόδας με 9,2 ακολουθούν οι Ρουμάνοι, ενώ με 8,9 αποτιμούν την Κεντρική Μακεδονία οι Γερμανοί. Οι Γάλλοι τη βαθμολογούν με 8,8 ενώ λιγότερο ευχαριστημένοι εμφανίζονται οι Τούρκοι που της βάζουν 8,2. Όσο για τους Έλληνες επισκέπτες της περιοχής αυτοί την βαθμολογούν σχετικά αυστηρά με 8,7. Αξίζει να σημειωθεί πως η βαθμολογία προέκυψε από 22.668 διαδικτυακά σχόλια.
Άκρως ανταγωνιστική η Ελλάδα
Η φήμη της Ελλάδας στην τουριστική βιομηχανία συνεχίζει να ισχυροποιείται, με τη χώρα και τις περιφέρειές της να διατηρούν υψηλά επίπεδα ανταγωνιστικότητας και ικανοποίησης επισκεπτών, ξεπερνώντας τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Αξίζει να σημειωθεί πως η συνολική ικανοποίηση από την τουριστική εμπειρία στην Ελλάδα αξιολογήθηκε με 9,2, υπερβαίνοντας τον ευρωπαϊκό μέσο όρο του 8,9.
Στις διαδικτυακές συζητήσεις η Ελλάδα συγκεντρώνει τον μεγαλύτερο όγκο θετικών αναφορών σε θέματα πολιτισμού και γαστρονομίας. Οι θετικές αναφορές περιλαμβάνουν σχόλια για τον καιρό τους ανοιξιάτικους μήνες, την ποιότητα της εμπειρίας στη θάλασσα και τους εναλλακτικούς προορισμούς και δραστηριότητες όπως η αναρρίχηση και η πεζοπορία. Η γαστρονομία καταλαμβάνει επίσης εξέχουσα θέση με αναφορές σε μαθήματα μαγειρικής και φαγητό σε μοναδικά περιβάλλοντα.
Πάντως, καταγράφεται αύξηση των συζητήσεων γύρω από τις υψηλές θερμοκρασίες τον Ιούνιο, καθώς αυτές επηρεάζουν τη φήμη της χώρας και της τουριστικής εμπειρίας, συνδεόμενες με πυρκαγιές και κλείσιμο αρχαιολογικών χώρων.
Οι πέντε αγορές με τον υψηλότερο όγκο αξιολογήσεων στην Ελλάδα ήταν κατά σειρά το Ηνωμένο Βασίλειο, οι Ηνωμένες Πολιτείες, η Γαλλία, η Γερμανία και η Ιταλία. Οι επισκέπτες από τις Ηνωμένες Πολιτείες και το Ηνωμένο Βασίλειο έδωσαν τις υψηλότερες βαθμολογίες, ακολουθούμενοι από εκείνους από τη Γερμανία, τη Γαλλία και την Ιταλία.