• Επικοινωνία
  • Ο Καιρός Live
  • Αγγελίες
  • Πρωτοσέλιδα
Δευτέρα, 12 Μαΐου, 2025
Θάρρος Κοζάνης
Optika Katanas
  • Κοζάνη
  • Δυτική Μακεδονία
  • Ελλάδα
  • Επικαιρότητα
  • Κόσμος
  • Οικονομία
  • Περιβάλλον
  • Πολιτισμός
  • Τουρισμός
  • Υγεία
  • Αθλητικά
  • Απόψεις
  • Αγγελίες
No Result
View All Result
  • Κοζάνη
  • Δυτική Μακεδονία
  • Ελλάδα
  • Επικαιρότητα
  • Κόσμος
  • Οικονομία
  • Περιβάλλον
  • Πολιτισμός
  • Τουρισμός
  • Υγεία
  • Αθλητικά
  • Απόψεις
  • Αγγελίες
No Result
View All Result
Morning News
No Result
View All Result
VELVITA

Αρχική » Οικονομία » Αγορά » Μαθήματα καταναλωτικής… επιβίωσης – Μπροστά στα ράφια του σούπερ μάρκετ

Μαθήματα καταναλωτικής… επιβίωσης – Μπροστά στα ράφια του σούπερ μάρκετ

ΘάρροςΘάρρος
Αγορά
Μαθήματα Καταναλωτικής… Επιβίωσης – Μπροστά Στα Ράφια Του Σούπερ Μάρκετ
20/09/2022
Χρόνος Ανάγνωσης: 1 λεπτά

Έρευνα ένωσης καταναλωτών στη Βρετανία «ξεσκεπάζει» πρακτικές καταναλωτικής… σύγχυσης και εντοπίζει τρόπους εξοικονόμησης χρημάτων στο ταμείο του σούπερ μάρκετ

Λίστα για τα ψώνια, ευελιξία, όχι παρορμητικές αγορές. Στους χαλεπούς καιρούς της ακρίβειας και με τις τιμές της ενέργειας και των τροφίμων στα ύψη, ο ένας μετά τον άλλο, ειδικοί δίνουν συμβουλές για το πώς θα μπορούσαμε να εξοικονομήσουμε χρήματα από μια συχνή και αναγκαία συναλλαγή: τις αγορές στο σούπερ μάρκετ.

Όλοι βρίσκονται πια στο «κυνήγι» των προσφορών και στο μεγάλο αίνιγμα των τιμών στα ράφια, σαρώνοντας με το μάτι τα ταμπελάκια των τιμών παρόμοιων προϊόντων και αναζητώντας – καθείς ανάλογα με τις προτιμήσεις του και το πορτοφόλι του – την καλύτερη αγορά.

Πολλές φορές ωστόσο αυτό δείχνει να εξελίσσεται σε γρίφο.

Πρόσφατη έρευνα της ένωσης καταναλωτών «Which?» στη Βρετανία εντόπισε «πρακτικές σύγχυσης» των καταναλωτών.

Και τιμολογιακές, που καθιστούν σχεδόν αδύνατη τη σύγκριση προϊόντων χωρίς αριθμομηχανή. Και ψυχολογικές, που «κουρδίζουν» τις καταναλωτικές «χορδές» των πελατών.

Ο «δαίδαλος» των πολλών επιλογών

Σε ορισμένους διαδρόμους, τα σούπερ μάρκετ θέλουν να κερδίσουν λίγο παραπάνω από τον χρόνο σας με μια σειρά από προσφορές, «ποντάροντας» ότι θα μπείτε στον πειρασμό για αγορές «εκτός λίστας».

Σε άλλους διαδρόμους με διάφορες παραλλαγές του ίδιου προϊόντος «όλα είναι σχεδιασμένα ώστε να σας κάνουν να κινείστε γρήγορα, να μην σταματάτε να σκεφτείτε, απλώς να βάζετε προϊόντα στο καλάθι ή στο καρότσι», επισημαίνει στην Telegraph ο Μάρτιν Τζέιμς, ειδικός σε θέματα δικαιωμάτων των καταναλωτών.

Τα σούπερ μάρκετ, παρατηρεί η «Which?», «παίζουν» με το γεγονός ότι σαρώνουμε συνήθως με τα μάτια οριζόντια. Έτσι, «τα αντικείμενα που θέλουν περισσότερο να αγοράσουμε είναι πιθανό να βρίσκονται στη μέση του ραφιού».

Η «ζώνη αποσυμπίεσης»

Ως τέτοια ονομάζει η «Which?» την περιοχή που θα συναντήσετε πρώτη κατά την είσοδό σας, συνήθως με προσφορές και «εποχιακές εκπτώσεις».

«Τα προϊόντα στο μπροστινό μέρος είναι αυτά που θέλουν να πουλήσουν το συντομότερο δυνατό ή με τα οποία θα αποκομίσουν κέρδος», λέει ο Τζέιμς.

Οι ζώνες προσφοράς στη μέση και στο τέλος του διαδρόμου από την άλλη, παρατηρεί, συνήθως δεν είναι ακριβώς ευκαιρίες, αλλά προϊόντα σε μεγάλο απόθεμα.

Το «κόλπο» της πολυσυσκευασίας

Το πιο φυσικό είναι να υποθέσει κανείς ότι μια πολυσυσκευασία έχει καλύτερη τιμή. Όμως αυτό, όπως διαπίστωσε η έρευνα της «Which?», δεν ισχύει πάντα. Εντόπισε για παράδειγμα συσκευασία τεσσάρων κονσερβών ντομάτας 6% πιο ακριβή από τις τέσσερις μεμονωμένες κονσέρβες στο επάνω ράφι.

Επίσης, οι προσφορές αγοράς περισσότερων της μιας συσκευασίας του ίδιου προϊόντος μπορεί να μην είναι ακριβώς αυτό που φαίνεται. Έχει παρατηρηθεί, αναφέρει η «Which?», ότι αρκετά σούπερ μάρκετ συχνά ορίζουν τη βασική τιμή ενός προϊόντος, όταν αρχίζουν μια προσφορά ή λίγο πριν.

Πρακτικά «αυτό σημαίνει ότι οι αγοραστές μπορεί να έχουν ξοδέψει περισσότερα στην “ειδική προσφορά”, από ό,τι εάν είχαν αγοράσει μεμονωμένες τις συσκευασίες του προϊόντος μια εβδομάδα νωρίτερα».

H «οφθαλμαπάτη» των τιμών

Αν και η αλήθεια είναι γραμμένη στα ψιλά γράμματα στις ετικέτες τιμών, συνήθως δεν πέφτει εκεί το μάτι, που έτσι ξεγελιέται. Στην έρευνα αναφέρεται ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα στον χώρο λαχανικών και φρούτων.

Σε δύο διπλανά τελάρα, στο ένα μια κεφαλή μπρόκολο, τυλιγμένη σε πλαστικό και ζυγισμένη, έχει πάνω της κολλημένη την τιμή: 56 πένες. Στο άλλο, όπου το προϊόν είναι χύμα, το ταμπελάκι γράφει 1,47 λίρες. Χρειάζεται ωστόσο μια πιο προσεκτική  ματιά για να καταλάβει κανείς ότι αναφέρεται σε τιμή ανά κιλό.

Η σύσταση είναι απλή: πέρα από τους αριθμούς, διαβάστε καλά τα ταμπελάκια τιμών και τις λεπτομέρειές τους.

Ο παράγοντας της συσκευασίας

Η έρευνα διαπίστωσε ότι το ίδιο προϊόν, στο ίδιο σούπερ μάρκετ, μπορεί να έχει διαφορετικό κόστος ανάλογα τη συσκευασία.

Αυτό δεν αφορά μόνο σε χύμα και μη λαχανικά, αλλά και σε άλλα προϊόντα, όπως π.χ. στα καρυκεύματα ή στις σάλτσες.

Σε ορισμένες περιπτώσεις εντοπίστηκαν ακριβότερα προϊόντα σε γυάλινα μπουκάλια να είναι σε πιο προσβάσιμα σημεία στα ράφια από τα φθηνότερα, που ήταν σε πλαστικά ανακυκλώσιμα μπουκάλια.

Το «αίνιγμα» των πόντων

Στα ατού τους είναι ότι σε διάφορα χρονικά διαστήματα γίνονται ειδικές προσφορές για τους κατόχους κάρτας μέλους, αν και αφορούν κατά περίπτωση συγκεκριμένα είδη που δεν έχετε στη λίστα αγορών σας.

Σε κάθε περίπτωση είναι χρήσιμες για τη συγκέντρωση πόντων προς εξαργύρωση, με τη συμπλήρωση ενός ορίου που καθορίζει η επιχείρηση. Οι πόντοι ωστόσο εξαρτώνται από το ύψος του λογαριασμού και την συχνή χρήση της κάρτας μέλους, με αγορές από την ίδια φυσικά αλυσίδα σούπερ μάρκετ.

Θέματα: ακρίβειαπροσφορέςσούπερ μάρκετψώνια
Tags - Θάρρος Κοζάνης 1821, 1ο ΕΠΑΛ Σερβίων, 12 μίλια, 112, 1ο ΓΕΛ Κοζάνης, 1o EΠΑΛ Κοζάνης, 11η Σεπτεμβρίου, 1ο Νηπιαγωγείου Φλώρινας, 19ο Δημοτικό Σχολείο Κοζάνης, 13ο Δημοτικό Σχολείο
Θάρρος

Θάρρος

Η καθημερινή εφημερίδα της Κοζάνης και της Δυτικής Μακεδονίας στην ηλεκτρονική της έκδοση.
Νέα, Ειδήσεις, Επικαιρότητα, αθλητικά, άρθρα και απόψεις, αγγελίες από την Κοζάνη και την Δ. Μακεδονία.

Το Θάρρος στο Google News Ακολουθήστε το Θάρρος στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις με καθημερινή ενημέρωση
Προηγούμενη Ανάρτηση

Supermarket – Η ακρίβεια ευνοεί τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και δοκιμάζει την πιστότητα των επωνύμων

Επόμενη Ανάρτηση

Ορχάν Παμούκ στους Ft – O Ερντογάν δεν μπορεί πλέον να περιορίσει τη φωνή κανενός

Σχετικά Άρθρα

Το Ηλεκτρονικό Εμπόριο Διαμορφώνει Την Αγορά – Η Καταναλωτική Βάση Αλλάζει Δραματικά 
Αγορά

Το ηλεκτρονικό εμπόριο διαμορφώνει την αγορά – Η καταναλωτική βάση αλλάζει δραματικά 

09/05/2025
Θερινές Εκπτώσεις 2025: Πότε Ξεκινούν Και Πόσο Διαρκούν
Αγορά

Θερινές εκπτώσεις 2025: Πότε ξεκινούν και πόσο διαρκούν

08/05/2025
Οριακή Μείωση Στις Τιμές Των Προϊόντων Τον Απρίλιο
Αγορά

Οριακή μείωση στις τιμές των προϊόντων τον Απρίλιο

06/05/2025
Νάρκη Για Την Ελληνική Φέτα – Oι Αμερικανοί Ζητούν Κατάργηση Της Ένδειξης Ποπ 
Αγορά

Νάρκη για την ελληνική φέτα – Oι Αμερικανοί ζητούν κατάργηση της ένδειξης ΠΟΠ 

06/05/2025
Πληρωμές Iris Χωρίς Προμήθεια Σε Όλες Τις Επιχειρήσεις Σε Φυσικά Και Ηλεκτρονικά Καταστήματα Από 1Η Νοέμβριου
Αγορά

Πληρωμές IRIS χωρίς προμήθεια σε όλες τις επιχειρήσεις σε φυσικά και ηλεκτρονικά καταστήματα από 1η Νοέμβριου

30/04/2025
Παρατείνονται Τα Μέτρα Για Συγκράτηση Τιμών Σε Τρόφιμα Και Βασικά Είδη Διαβίωσης 
Αγορά

Παρατείνονται τα μέτρα για συγκράτηση τιμών σε τρόφιμα και βασικά είδη διαβίωσης 

30/04/2025
ADVERTISEMENT
MyDei
ejust4skills.gr
Αιολική Βερμίου
Marianna Triadafyllou
Αναγγελία Γάμου με ένα Κλικ
Spiroulina Platensis
Φαρμακεία Κοζάνης
ADVERTISEMENT

Tharos Logo2022

© 2025 Θάρρος - Ειδήσεις και Νέα από την Κοζάνη και Δ. Μακεδονία
Εκδοτική Ενημερωτική Ι. Κορομήλης Α.Ε.
Ηλεκτρονική Εφημερίδα Κοζάνης και Δ. Μακεδονίας
  Τσόντζα 2, 50131, Κοζάνη
  +30 2461038611
Α.Φ.Μ.: 094329106
Δ.Ο.Υ. Κατερίνης

Ειδήσεις, Νέα για την Κοζάνη και την Δυτική Μακεδονία - Καθημερινή ενημέρωση

  • Θάρρος
  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Cookies
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική κατά της Διαφθοράς
  • Δήλωση Εχεμύθειας
  • Πρωτοσέλιδα Εφημερίδων
  • Δήλωση συμμόρφωσης

Social Media

No Result
View All Result
  • Αγγελίες | Εργασία – Ακίνητα
  • Επικοινωνία
  • Ο Καιρός Τώρα
  • Πρωτοσέλιδα Εφημερίδων
  • Αθλητικά
  • Άρθρα-Απόψεις
  • Κοζάνη
    • Βόιο
    • Εορδαία
    • Κοζάνη
    • Σέρβια
  • Δυτική Μακεδονία
    • Γρεβενά
    • Καστοριά
    • Φλώρινα
  • Ελλάδα
    • Δημόσιο
    • Εκλογές
    • Ιστορία
    • Κοινωνία
    • Παιδεία
    • Πολιτική
  • Κόσμος
    • Βαλκάνια
    • Ευρώπη
  • Επικαιρότητα
    • Media
    • Δελτία Τύπου
    • Θέματα
    • Εκδηλώσεις
    • Κοινωνικά
    • Ρεπορτάζ
    • Συνεντεύξεις
  • Οικονομία
    • Αγορά
    • Αγροτικά
    • Ακίνητα
    • Ενέργεια
    • Επιχειρήσεις
    • Εργασία
    • Εφορία
    • Καριέρα
  • Περιβάλλον
  • Πολιτισμός
    • Cinema – Tv
    • Βιβλίο
    • Διάστημα
    • Εικαστικά
    • Θέατρο
    • Λογοτεχνία
    • Μουσική
    • Ποίηση
    • Φιλοζωία
    • Φωτογραφία
  • Τεχνολογία
    • Αυτοκίνητο
    • Πληροφορική
  • Τουρισμός
  • Τρόπος Ζωής
    • Γεύσεις
    • Μόδα – Design
  • Υγεία
    • Διατροφή
    • Ψυχολογία

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

No Result
View All Result
  • Αγγελίες | Εργασία – Ακίνητα
  • Επικοινωνία
  • Ο Καιρός Τώρα
  • Πρωτοσέλιδα Εφημερίδων
  • Αθλητικά
  • Άρθρα-Απόψεις
  • Κοζάνη
    • Βόιο
    • Εορδαία
    • Κοζάνη
    • Σέρβια
  • Δυτική Μακεδονία
    • Γρεβενά
    • Καστοριά
    • Φλώρινα
  • Ελλάδα
    • Δημόσιο
    • Εκλογές
    • Ιστορία
    • Κοινωνία
    • Παιδεία
    • Πολιτική
  • Κόσμος
    • Βαλκάνια
    • Ευρώπη
  • Επικαιρότητα
    • Media
    • Δελτία Τύπου
    • Θέματα
    • Εκδηλώσεις
    • Κοινωνικά
    • Ρεπορτάζ
    • Συνεντεύξεις
  • Οικονομία
    • Αγορά
    • Αγροτικά
    • Ακίνητα
    • Ενέργεια
    • Επιχειρήσεις
    • Εργασία
    • Εφορία
    • Καριέρα
  • Περιβάλλον
  • Πολιτισμός
    • Cinema – Tv
    • Βιβλίο
    • Διάστημα
    • Εικαστικά
    • Θέατρο
    • Λογοτεχνία
    • Μουσική
    • Ποίηση
    • Φιλοζωία
    • Φωτογραφία
  • Τεχνολογία
    • Αυτοκίνητο
    • Πληροφορική
  • Τουρισμός
  • Τρόπος Ζωής
    • Γεύσεις
    • Μόδα – Design
  • Υγεία
    • Διατροφή
    • Ψυχολογία

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.