Κοζάνη, Δυτική Μακεδονία
Τετάρτη, 22 Μαρτίου, 2023
Ο Καιρός Σήμερα και τις επόμενες ημέρες στη Κοζάνη και την Δυτική Μακεδονία
  • Επικοινωνία
  • Ο Καιρός
  • Αγγελίες
  • Πρωτοσέλιδα
Ειδήσεις και Νέα από την Κοζάνη και Δ. Μακεδονία - Θάρρος
Optika Katanas
  • Κοζάνη
  • Δυτική Μακεδονία
  • Ελλάδα
  • Οικονομία
  • Κόσμος
  • Πολιτισμός
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Άρθρα
  • Αθλητικά
  • Περιβάλλον
  • Αγγελίες
  • Πρωτοσέλιδα
No Result
View All Result
  • Κοζάνη
  • Δυτική Μακεδονία
  • Ελλάδα
  • Οικονομία
  • Κόσμος
  • Πολιτισμός
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Άρθρα
  • Αθλητικά
  • Περιβάλλον
  • Αγγελίες
  • Πρωτοσέλιδα
No Result
View All Result
Ειδήσεις και Νέα από την Κοζάνη και Δ. Μακεδονία - Θάρρος
No Result
View All Result

Αρχική » Δυτική Μακεδονία » Γέφυρα Σερβίων – Συντήρηση δεν έγινε ποτέ στα 50 χρόνια λειτουργίας της

Γέφυρα Σερβίων – Συντήρηση δεν έγινε ποτέ στα 50 χρόνια λειτουργίας της

Τι δήλωσε ο Αθανάσιος Βούρας, μηχανικός, προϊστάμενος στο τμήμα Εκτέλεσης Συγκοινωνιακών Έργων στη Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας.

Θάρρος ΚοζάνηΘάρρος Κοζάνη
14 Μαρτίου 2023, 16:07
σε Δυτική Μακεδονία
Χρόνος Ανάγνωσης: 1 λεπτό
0 0
Γέφυρα Σερβίων – Συντήρηση Δεν Έγινε Ποτέ Στα 50 Χρόνια Λειτουργίας Της
Share on FacebookShare on Twitter

Για την Υψηλή Γέφυρα Σερβίων και την κατάσταση στην οποία βρίσκεται μίλησε ο Αθανάσιος Βούρας, μηχανικός, προϊστάμενος στο τμήμα Εκτέλεσης Συγκοινωνιακών Έργων στη Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας.

Να σημειώσουμε ότι στη συγκεκριμένη γέφυρα, η οποία χρησιμοποιείται κατά κόρον από τους κατοίκους στην περιοχή εντοπίστηκαν σοβαρές φθορές, κάτι που οδήγησε στην απαγόρευση κυκλοφορίας φορτηγών για να αποκατασταθούν τα προβλήματα.

Αρχικά, ο κ. Βούρας, μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8, τόνισε ότι πρόκειται για μια γέφυρα η οποία ξεκίνησε να λειτουργεί πριν από 50 χρόνια, βρίσκεται σε μια πολύ μεγάλη λίμνη και ο μεγαλύτερος εχθρός ενός τεχνικού έργου είναι το νερό. «Συντήρηση δεν έγινε ποτέ στα 50 χρόνια της λειτουργίας της», είπε χαρακτηριστικά.

Μοναδική αλλαγή αυτή του ασφαλτοτάπητα

«Η μόνη συντήρηση αν μπορούμε να το πούμε έτσι, ήταν η αλλαγή ασφαλτοτάπητα που έγινε πριν από μερικά χρόνια και το κλείσιμο των αρμών που υπήρχαν ανάμεσα στα τμήματα της γέφυρας», διευκρίνισε ο Αθανάσιος Βούρας.

Επειδή κάθε έργο είναι διαφορετική περίπτωση, δεν υπάρχει ένας ενιαίος κανονισμός που ορίζει τα διαστήματα στα οποία πρέπει να γίνεται έλεγχος, εξήγησε ο κ. Βούρας, τόνισε ωστόσο ότι έλεγχοι και συντηρήσεις πρέπει να γίνονται σε τακτά χρονικά διαστήματα, τα οποία μπορεί να είναι και διετίες, τριετίες. «Δηλαδή, μπορεί να υπάρχουν και μικρής έκτασης φθορές, οι οποίες μπορούν να επιδιορθωθούν άμεσα και γρήγορα και χωρίς να το καταλάβει και κανένας», συμπλήρωσε, τονίζοντας πως «50 χρόνια είναι πολλά».

Ποιος έχει την υποχρέωση συντήρησης

«Υπάρχουν τα εξής προβλήματα. Το εθνικό οδικό δίκτυο για το οποίο είναι υπεύθυνο το τμήμα μου, είναι ιδιοκτησίας του υπουργείου Μεταφορών. Οι Περιφέρειες έχουν με βάση τον νόμο την υποχρέωση της συντήρησης του δικτύου, το οποίο δίκτυο περιγράφεται από τον νόμο, ότι η στοιχειώδης συντήρηση που είναι υποχρεωμένες να κάνουν οι περιφέρειες είναι η διόρθωση του ασφαλτοτάπητα και τα στοιχεία ασφάλειας της οδού και περιγράφονται μέσα σε εισαγωγικά, στηθαία, πινακίδες και λοιπά», περιέγραψε ο κ. Βούρας.

«Πολύ πρόσφατα, μετά από έγγραφο που έγινε από τη διεύθυνση μας και με απόφαση, αν δεν απατώμαι του Συμβουλίου Επικρατείας πλέον και την ευθύνη για γέφυρες και τα τεχνικά θα την έχουν οι Περιφέρειες. Αυτό έγινε πολύ πρόσφατα. Δηλαδή έχουμε ένα νομικό πλαίσιο το οποίο είναι ολίγον φλου, με αποτέλεσμα κανένας να μην πιάνει την καυτή πατάτα για να κάνει ορισμένες επεμβάσεις», συμπλήρωσε.

Χρήζει συντήρησης λόγω πολυκαιρίας

Σχετικά με την συγκεκριμένη γέφυρα, ο κ. Βούρας διευκρίνισε ότι γενικώς χρήζει συντήρησης λόγω της πολυκαιρίας.

«Αυτή η μελέτη αλλά και το έργο είναι μια πολύ μεγάλη υπόθεση, η οποία ήδη έχει δρομολογηθεί και περιμένουμε αυτή τη στιγμή χρηματοδότηση από το υπουργείο για να ξεκινήσει η μελέτη της συντήρησης» επισήμανε ο κ. Βούρας.

Στη συνέχεια πρόσθεσε πως «μέχρι να γίνει όλη αυτή η διαδικασία, προχωρήσαμε σε κάποιους μακροσκοπικούς ελέγχους, δηλαδή κοιτάξαμε με το μάτι αν βλέπουμε κάτι και διαπιστώθηκε πριν από δύο χρόνια ότι υπήρχε μια ρωγμή την οποία θεωρήσαμε καταρχήν ότι έχρηζε άμεσης αντιμετώπισης, πέρα από τη γενικότερη συντήρηση της γέφυρας. Κάναμε λοιπόν πέρυσι δύο μελέτες γρήγορες, fast track, για να εντοπίσουμε ακριβώς το πρόβλημα. Έγινε το σενάριο της επισκευής. Φέτος ξεκινήσαμε την επισκευή αυτού του τμήματος, στο οποίο διαπιστώθηκε η ρωγμή που κατά τη διαδικασία και με βάση αυτό που έπρεπε να κάνουμε, διαπιστώσαμε ότι υπήρχε πρόβλημα με δύο τένοντες από τη γέφυρα».

«Άρα αυτό σημαίνει αναθεωρούμε την αντιμετώπιση, δηλαδή θα τροποποιήσουμε τον τρόπο επιδιόρθωσης σε αυτό το σημείο πιστεύω γρήγορα, θα είμαστε μέσα στα χρονοδιαγράμματα, τα οποία είναι ένα 1-2 μήνες να τελειώσουμε, καιρού επιτρέποντος και μέχρι τότε, επειδή ακριβώς θέλουμε να είμαστε υπέρ της ασφαλείας, πήραμε την απόφαση να διώξουμε την κυκλοφορία των βαρέων οχημάτων από άλλες οδούς. Ξέρω ότι δημιουργεί πρόβλημα στην καθημερινότητα του κόσμου, αλλά είναι πιο ασφαλές», ανέφερε ο κ. Βούρας.

«Ρίσκο»

Ερωτηθείς κατά πόσο για τα επιβατικά θα είναι απρόσκοπτη η κυκλοφορία, ο κ. Βούρας δήλωσε «όλα τα πράγματα περιέχουν και ένα ρίσκο. Κάναμε κάποιες υποθέσεις, τα πράγματα δεν ήταν τόσο καλά όσο περιμέναμε. Θεωρούμε ότι το επίπεδο ασφάλειας είναι επαρκές για τα ιδιωτικά αυτοκίνητα». «Έχουμε έναν οργανισμό που είναι μια κατασκευή η οποία έχει φθορές και βλάβες τις οποίες εντοπίσαμε. Τώρα ενδεχομένως να υπάρχει και κάτι άλλο το οποίο δεν το εντοπίσαμε. Δεν ξέρουμε. Το βέβαιον είναι το εξής. Ότι σχεδιάστηκε για να αντέχει πολύ μεγάλα φορτία αυτή η γέφυρα. Άρα τα μικρότερα φορτία, αυτά που έχουν απομείνει, δεν θεωρούμε ότι επιβαρύνουν ιδιαιτέρως τη γέφυρα, άρα θεωρούμε ότι θα υπάρχει ασφάλεια» συμπλήρωσε.

Για τα μητρώα γεφυρών

Αναφερόμενος στην συνολική εικόνα για τη συντήρηση και τους ελέγχους σε τεχνικά έργα, ο κ. Βούρας, σημείωσε ότι «υπάρχει έγγραφο του υπουργείου εδώ και αρκετό καιρό, το οποίο αναφέρει ρητώς ότι θα πρέπει να γίνουν μητρώα γεφυρών και τεχνικών, δεν είναι μόνο οι γέφυρες, είναι και κάποια άλλα τεχνικά, στα οποία θα πρέπει να γίνουν έλεγχοι και να υπάρχει και ένας συστηματικός έλεγχος. Δυστυχώς στην κατάσταση που είναι το Δημόσιο είναι σχεδόν αδύνατο να γίνουν αυτά τα πράγματα».

Όπως περιέγραψε στη συνέχεια, το ελληνικό Δημόσιο δεν έχει προσωπικό. «Να το περιγράψω λίγο διαφορετικά, έτσι να ελαφρύνουμε και λίγο το κλίμα. Το βαρύγδουπο τμήμα της εκτέλεσης συγκοινωνιακών έργων της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας είναι τέσσερις άνθρωποι στην κυριολεξία. Εγώ και άλλοι τρεις. Το δίκτυο αυτό είναι 560 χιλιόμετρα και έχει μερικές δεκάδες γέφυρες οι οποίες είναι οι περισσότερες είναι 60, 70, 80 ετών. Το δίκτυό μας στο μεγαλύτερο κομμάτι του κατασκευάστηκε λίγο μετά τον πόλεμο», είπε χαρακτηριστικά.

Ετικέτες: Γέφυρα ΣερβίωνΣυντήρηση
Προηγούμενη Ανάρτηση

Γιώργος Αμανατίδης – Ενημερωτική συνάντηση  στη Νεάπολη

Επόμενη Ανάρτηση

Εργασίες στο εξωκλήσι του Αγίου Πνεύματος στον Κρόκο

Θάρρος Κοζάνη

Θάρρος Κοζάνη

Η καθημερινή εφημερίδα της Κοζάνης και της Δυτικής Μακεδονίας στην ηλεκτρονική της έκδοση.
Νέα, Ειδήσεις, Επικαιρότητα, αθλητικά, άρθρα και απόψεις, αγγελίες από την Κοζάνη και την Δ. Μακεδονία

Σχετικά Άρθρα

Γρεβενά: Στα Χέρια Των Αρχών 41Χρονος Που Κατηγορείται Για Βιασμό Και Ασέλγεια Ανηλίκου
Γρεβενά

Γρεβενά: Στα χέρια των αρχών 41χρονος που κατηγορείται για βιασμό και ασέλγεια ανηλίκου

Τρίτη, 21 Μαρτίου 2023, 17:09
Φλώρινα: Νεκρός Εντοπίστηκε 48Χρονος Στο Σπίτι Του – Έρευνα Από Την Αστυνομία
Φλώρινα

Φλώρινα: Νεκρός εντοπίστηκε 48χρονος στο σπίτι του – Έρευνα από την αστυνομία

Τρίτη, 21 Μαρτίου 2023, 14:08
 Το Πρώτο Tedx Συνέδριο Του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας Είναι Γεγονός!
Δυτική Μακεδονία

 Το πρώτο TEDx συνέδριο του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας είναι γεγονός!

Τρίτη, 21 Μαρτίου 2023, 13:54
ADVERTISEMENT
Spiroulina Platensis
ADVERTISEMENT

Ροή Ειδήσεων

Τα «Μυστικά» Της Νέας Ρύθμισης Των 36 Και 72 Δόσεων

Τα «μυστικά» της νέας ρύθμισης των 36 και 72 δόσεων

22/03/2023
Πληρωμές 24 Εκατ. Ευρώ Από Τον Οπεκεπε

Πληρωμές 24 εκατ. ευρώ από τον ΟΠΕΚΕΠΕ

22/03/2023
Τι Προβλέπει Ο Κώδικας Μετανάστευσης Για Τους Μετακλητούς Εργάτες Γης

Τι προβλέπει ο Κώδικας Μετανάστευσης για τους μετακλητούς εργάτες γης

22/03/2023
Εκλογές Στην Τουρκία – Καταρρέουν Τα Ποσοστά Του Ερντογάν

Εκλογές στην Τουρκία – Καταρρέουν τα ποσοστά του Ερντογάν

22/03/2023
Ο Έλληνας Πρέπει Να Νιώθει Ασφαλής Για Τις Καταθέσεις Του – Ισχυρό Το Τραπεζικό Σύστημα

Ο Έλληνας πρέπει να νιώθει ασφαλής για τις καταθέσεις του – Ισχυρό το τραπεζικό σύστημα

22/03/2023
ADVERTISEMENT
23 τρόποι εξοικονόμησης ενέργειας
Δήμος Σερβίων
Αναγγελία Γάμου με ένα Κλικ
Φαρμακεία Κοζάνης
Car Sale
ΤΑΓΑΡΑΣ
ADVERTISEMENT

Tharos Logo2022

  Τσόντζα 2 Κοζάνη
  +30 2461038611

Θάρρος - Ειδήσεις και Νέα από την Κοζάνη και Δ. Μακεδονία
Ηλεκτρονική Εφημερίδα Κοζάνης και Δ. Μακεδονίας

Ειδήσεις, Νέα για την Κοζάνη και την Δυτική Μακεδονία - Καθημερινή ενημέρωση

  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Cookies
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική κατά της Διαφθοράς
  • Δήλωση Εχεμύθειας

Social Media

© 2022 Θάρρος. All rights reserved.

No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Αγγελίες | Εργασία – Ακίνητα
  • Επικοινωνία
  • Ο Καιρός Τώρα
  • Πρωτοσέλιδα Εφημερίδων
  • Αθλητικά
  • Άρθρα-Απόψεις
  • Κοζάνη
    • Δ. Βοίου
    • Δ. Εορδαίας
    • Δ. Κοζάνης
    • Δ. Σερβίων
  • Δυτική Μακεδονία
    • Γρεβενά
    • Καστοριά
    • Φλώρινα
  • Ελλάδα
    • Gov.gr
    • Δικαιοσύνη
    • Εκλογές
    • Ιστορία
    • Κοινωνία
    • Παιδεία
    • Πολιτική
  • Κόσμος
    • Βαλκάνια
    • Ευρώπη
  • Επικαιρότητα
    • Social Media
    • Δελτία Τύπου
    • Θέματα
    • Εκδηλώσεις
    • Κοινωνικά
    • Ρεπορτάζ
    • Συνεντεύξεις
  • Οικονομία
    • Αγορά
    • Αγροτικά
    • Ακίνητα
    • Ενέργεια
    • Επιχειρήσεις
    • Εργασία
    • Εφορία
    • Καριέρα
  • Περιβάλλον
  • Πολιτισμός
    • Cine – Tv
    • Βιβλίο
    • Διάστημα
    • Εικαστικά
    • Θέατρο
    • Κείμενα
    • Μουσική
    • Ποίηση
    • Φιλοζωία
    • Φωτογραφία
  • Τεχνολογία
    • Αυτοκίνητο
    • Πληροφορική
  • Τουρισμός
  • Τρόπος Ζωής
    • LifeStyle
    • Γεύσεις
    • Μόδα – Design
  • Υγεία
    • Διατροφή
    • Ψυχολογία

© 2022 Θάρρος. All rights reserved.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In