«Φέτος, είναι η πρώτη φορά εδώ και 20 χρόνια που δεν επιστρέφω στην τάξη. Κατά το μεγαλύτερο μέρος της καριέρας μου δίδαξα γραφή, λογοτεχνία και γλώσσα, κυρίως σε φοιτητές πανεπιστημίου. Τα παράτησα, σε μεγάλο βαθμό, λόγω του ChatGPT», αναφέρει η εκπαιδευτικός, Βικτόρια Λίβινστον, στο περιοδικό TIME.
«Όπως υποστήριξε και η ιστορικός Λιν Χαντ, η γραφή “δεν είναι η μεταγραφή σκέψεων που υπάρχουν συνειδητά στο μυαλό του συγγραφέα”. Αντίθετα, η γραφή είναι μια διαδικασία στενά συνδεδεμένη με τη σκέψη. Το γράψιμο είναι σκληρή δουλειά. Μερικές φορές είναι τρομακτική. Έχοντας διαθέσιμο τον εύκολο τρόπο της τεχνητής νοημοσύνης, πολλοί -πιθανώς οι περισσότεροι- από τους μαθητές μου δεν ήταν πλέον πρόθυμοι να ταλαιπωρηθούν.
Οι μαθητές που αναθέτουν τα γραπτά τους στην τεχνητή νοημοσύνη, χάνουν την ευκαιρία να σκεφτούν πιο βαθιά την έρευνά τους», επεσήμανε η Βικτόρια Λίβινστον και συνέχισε:
«Το πρόβλημα ήταν η μη αναγνώριση κειμένου που δημιουργήθηκε από AI. Στην αρχή κάθε εξαμήνου, έβαζα φοιτητές να γράφουν στην τάξη. Με αυτό το βασικό δείγμα ως σημείο σύγκρισης, ήταν εύκολο για μένα να διακρίνω τη γραφή των μαθητών μου και το κείμενο που δημιουργήθηκε από το ChatGPT. Είμαι επίσης εξοικειωμένη με τους ανιχνευτές τεχνητής νοημοσύνης, οι οποίοι υποδηλώνουν εάν κάτι έχει δημιουργηθεί από την τεχνητή νοημοσύνη. Αυτοί οι ανιχνευτές, ωστόσο, είναι ελαττωματικοί. Η γραφή με τη βοήθεια AI είναι εύκολο να εντοπιστεί, αλλά δύσκολο να αποδειχθεί.
Ως αποτέλεσμα, βρέθηκα ξοδεύω πολλές ώρες βαθμολογώντας κείμενα που έγραψε το ChatGPT. Οπότε τα παράτησα».
«Αναρωτιούνται αν βαθμολογούν μαθητές ή υπολογιστές»
Η Βικτόρια Λίβινστον, ανέφερε πως οι εκπαιδευτικοί στο μέλλον θα προσαρμοστούν στην τεχνητή νοημοσύνη και θα βρουν τρόπους να ενθαρρύνουν τους μαθητές να έχουν κριτική σκέψη και να μάθουν ότι η γραφή είναι ένας τρόπος δημιουργίας ιδεών, αντιφάσεων και αποσαφήνισης μεθοδολογιών. Μήπως είναι πολύ αισιόδοξη;
Πληροφορίες από το περιοδικό Time