• Επικοινωνία
  • Ο Καιρός Live
  • Αγγελίες
  • Πρωτοσέλιδα
Τετάρτη, 21 Μαΐου, 2025
Θάρρος Κοζάνης
Optika Katanas
  • Κοζάνη
  • Δυτική Μακεδονία
  • Ελλάδα
  • Επικαιρότητα
  • Κόσμος
  • Οικονομία
  • Περιβάλλον
  • Πολιτισμός
  • Τουρισμός
  • Υγεία
  • Αθλητικά
  • Απόψεις
  • Αγγελίες
No Result
View All Result
  • Κοζάνη
  • Δυτική Μακεδονία
  • Ελλάδα
  • Επικαιρότητα
  • Κόσμος
  • Οικονομία
  • Περιβάλλον
  • Πολιτισμός
  • Τουρισμός
  • Υγεία
  • Αθλητικά
  • Απόψεις
  • Αγγελίες
No Result
View All Result
Morning News
No Result
View All Result
VELVITA

Αρχική » Άρθρα-Απόψεις » Κόμβος Βατερού Κοζάνης: πολύμηνες επικίνδυνες καταστάσεις

Κόμβος Βατερού Κοζάνης: πολύμηνες επικίνδυνες καταστάσεις

ΘάρροςΘάρρος
Άρθρα-Απόψεις
Κόμβος Βατερού Κοζάνης: Πολύμηνες Επικίνδυνες Καταστάσεις
28/04/2025
Χρόνος Ανάγνωσης: 1 λεπτά

Ο κυκλικός κόμβος στην έξοδο του Βατερού Κοζάνης παραμένει ημιτελής, με σαφείς κινδύνους για δυστυχήματα.

Δεν είναι τυχαίο πως το πρωί της 23/2/2025 ένα ΙΧ, ερχόμενο από Δυτικά προς Βατερό, βγήκε απ’ το δρόμο στον κόμβο, πέρασε πάνω από σωρό με αμμοχάλικα και κυριολεκτικά πετώντας κατέληξε πάνω στην περίφραξη του γηπέδου. Άγιο είχε ο οδηγός, καθώς θα μπορούσε να είχε πέσει πάνω σε κάποια απ’ τις κολόνες φωτισμού, που εντελώς επικίνδυνα έχουν φυτευτεί σε επαφή σχεδόν με την άσφαλτο, χωρίς προστατευτικές μπαριέρες.

Χρήστος Ι. Κολοβός (*)

Δεν είναι το μοναδικό συμβάν στο συγκεκριμένο κόμβο, καθώς από το 2024 οχήματα έχουν πέσει κατ’ επανάληψη πάνω στις νησίδες, με ζημιές τόσο στα οχήματα όσο και σε κολονάκια με πινακίδες Οι Οδηγίες Μελετών Οδικών Έργων λένε πως τα κυκλοφοριακά συστήματα χρησιμεύουν στη βελτίωση των συνθηκών της ζωής των ανθρώπων, θα πρέπει επομένως να διαμορφώνονται κατά τέτοιο τρόπο ώστε ανάλογα με τις εκάστοτε κυκλοφοριακές ανάγκες να είναι ασφαλή. Η προώθηση των διαφόρων ειδών κυκλοφορίας πρέπει να γίνεται με κριτήρια χωροταξικά, πολεοδομικά, οικονομικά, οικολογικά και κοινωνικά. Τι απ’ αυτά έχει τηρηθεί στο συγκεκριμένο κόμβο; Ας μετρήσουμε προβλήματα:

  1. Η χωροθέτηση του κυκλικού τμήματος. Με τη δικαιολογία πως δεν υπήρχε χρηματοδότηση για απαλλοτριώσεις, ο κόμβος τοποθετήθηκε σε τρόπο που έκλεισε την πρόσβαση στην Εθνική οδό για τη δημοτική οδό, που υπάρχει ανάμεσα στο γήπεδο και στο πρατήριο υγρών καυσίμων. Έναν δρόμο ασφαλτοστρωμένο, με πλάτος 9 μέτρων, που χρησιμεύει στην πράξη ως το Δυτικό τμήμα του οδικού δακτυλίου της Κοζάνης, αλλά που για τη γραφειοκρατία είναι χαρακτηρισμένος ως «χερσολίβαδο». Πλέον όποιος κινείται στη δημοτική οδό με κατεύθυνση προς τον κόμβο βρίσκει μπροστά του προειδοποιητικές πινακίδες κατασκευής οδικών έργων κι ας κοντεύει χρόνος από τότε που ξεκίνησαν τα έργα. Ουδέν μονιμότερο του προσωρινού: οι πινακίδες μάλλον θα μείνουν εκεί για πάντα, να θυμίζουν την κακοτεχνία.
  2. Το στένεμα του δρόμου. Το πλάτος της Εθνικής Οδού 20 (Κοζάνη προς Γρεβενά-Ιωάννινα-Καστοριά) μειώνεται τοπικά στον κόμβο. Στην έξοδο του Βατερού έχουν «στραβώσει» το πεζοδρόμιο, αλλάζοντάς του κατεύθυνση ώστε να στενεύει ο δρόμος όσο πλησιάζει κανείς στον κόμβο. Το πεζοδρόμιο έχει και μια «γωνιά», με αποτέλεσμα συχνά να βρίσκουν τα λάστιχα οχημάτων. Το πλάτος της Εθνικής Οδού αποκαθίσταται μόνο όταν κανείς απομακρυνθεί από τον κόμβο.
  3. Οι κολόνες φωτισμού. Κατασκευάστηκαν πολύ κοντά στην άσφαλτο, χωρίς να έχουν μπει μπροστά προστατευτικές μπαριέρες. Θέμα χρόνου να πέσει πάνω τους κάποιο όχημα. Δεν θα φταίει «η κακιά η ώρα», για ακόμα μια φορά θα φταίει «η κακιά η χώρα».
  4. Η σήμανση. Παρά την πάροδο πολλών μηνών από την έναρξη κατασκευής, η σήμανση προειδοποίησης για προσέγγιση σε κυκλικό κόμβο παραμένει εντελώς πλημμελής. Επιπλέον, δεν υπάρχει πληροφόρηση για το πώς πηγαίνει κανείς στη 2η μεγαλύτερη πόλη της Δυτικής Μακεδονίας, αφού έχει αφαιρεθεί η σχετική πινακίδα, που υπήρχε εκεί για χρόνια. Επίσης, δεν υπάρχει πληροφόρηση για το πώς πηγαίνει κάποιος προς Καστοριά-Γρεβενά, ούτε φυσικά προς Άργιλο-Λευκόβρυση-Αιανή ή Μεταμόρφωση. Το αστείο του πράγματος είναι πως στο τμήμα του δρόμου Κοζάνη-Βατερό τοποθετήθηκαν πρόσφατα πολλές περιττές πινακίδες, δείχνοντας πως λεφτά για πινακίδες υπάρχουν, αλλά όχι για να μπουν πινακίδες εκεί που πραγματικά χρειάζονται.
  5. Η διευθέτηση της κυκλοφορίας της δημοτικής οδού. Η Υπηρεσία, σχεδιάζοντας «επί χάρτου», μας είπε πως «ο τρισκελής ισόπεδος κόμβος μετεξελίχτηκε σε τρισκελή κυκλικό κόμβο». Στην πράξη ωστόσο η δημοτική οδός έχει στο πλάι της τον ύψους 2,5 μέτρων τοίχο περίφραξης του γηπέδου, με αποτέλεσμα μειωμένη ορατότητα.
  6. Η αποστράγγιση των νερών. Μέσα στον κυκλικό κόμβο μαζεύονται νερά της βροχής, τόσο ανάμεσα στις νησίδες όσο και στο πλάι, επειδή η σχάρα αποστράγγισης έχει τοποθετηθεί πιο ψηλά απ’ το επίπεδο της ασφάλτου.
  7. Η έλλειψη τελικού ασφαλτοτάπητα. Παρά την πάροδο πολλών μηνών από την έναρξη κατασκευής, η τελική ασφαλτόστρωση παραμένει σε εκκρεμότητα. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να υπάρχει «σκαλοπάτι» περίπου 5-8 εκατοστών ανάμεσα στο κυκλικό κράσπεδο και στην άσφαλτο, αλλά και ανάμεσα στην άσφαλτο και στις βάσεις των στύλων φωτισμού.

Δικαιολογίες του τύπου «δεν υπάρχουν πιστώσεις, για να τελειώσει το έργο» εκ των προτέρων ΔΕΝ γίνονται δεκτές: σύμφωνα με τις επίσημες ανακοινώσεις ο προϋπολογισμός του 2024 έκλεισε με θηριώδες πλεόνασμα 11,4 δισεκ. ευρώ, ενώ τα δημόσια έσοδα έφθασαν στο αστρονομικό ύψος των 68,78 δισεκ. ευρώ. Το 2020 τα δημόσια έσοδα ήταν «μόλις» 43,20 δισεκ. ευρώ, δηλαδή μέσα σε μόλις 4 χρόνια, (μεσολάβησε και η πανδημία), αυξήθηκαν 59%. Λεφτά που πληρώσαμε όλοι μας με τους εξοντωτικούς φόρους, λεφτά που κυριολεκτικά άρπαξε η κυβέρνηση από τις τσέπες μας, ιδίως με τα «τεκμήρια» των μικρών ελεύθερων επαγγελματιών.

Η εξοντωτική φορολογία έχει επιστρέψει την αγοραστική δύναμή μας στην εποχή της δραχμής. Αυτονόητα επανέρχεται το ερώτημα, που είχα θέσει δημοσίως στα μέσα Μαρτίου: Πού πάνε τα λεφτά μας;

* Χρήστος Ι. Κολοβός

ck-energy.blogspot.com

Ανεξάρτητος Ενεργειακός Σύμβουλος

Δρ Μηχανικός Μεταλλείων – Μεταλλουργός Μηχανικός ΕΜΠ

τ. Διευθυντής Μεταλλευτικών Μελετών & Έργων ΔΕΗ ΑΕ/Λιγνιτικό Κέντρο Δυτικής Μακεδονίας

* Τα κείμενα που φιλοξενούνται στη στήλη «Άρθρα - Απόψεις» του tharos.gr δημοσιεύονται αυτούσια και απηχούν τις απόψεις των συγγραφέων και όχι του tharos.gr.
Tags - Θάρρος Κοζάνης 1821, 1ο ΕΠΑΛ Σερβίων, 12 μίλια, 112, 1ο ΓΕΛ Κοζάνης, 1o EΠΑΛ Κοζάνης, 11η Σεπτεμβρίου, 1ο Νηπιαγωγείου Φλώρινας, 19ο Δημοτικό Σχολείο Κοζάνης, 13ο Δημοτικό Σχολείο
Θάρρος

Θάρρος

Η καθημερινή εφημερίδα της Κοζάνης και της Δυτικής Μακεδονίας στην ηλεκτρονική της έκδοση.
Νέα, Ειδήσεις, Επικαιρότητα, αθλητικά, άρθρα και απόψεις, αγγελίες από την Κοζάνη και την Δ. Μακεδονία.

Το Θάρρος στο Google News Ακολουθήστε το Θάρρος στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις με καθημερινή ενημέρωση
Προηγούμενη Ανάρτηση

Θανάσης Σταυρόπουλος – Η προστασία του φυσικού πλούτου των Γρεβενών αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα

Επόμενη Ανάρτηση

Εργατική Πρωτομαγιά: Ημέρα απεργίας – Ημέρα μνήμης και τιμής

Σχετικά Άρθρα

Τα Κοινωνικά Συμφέροντα Και Το Αποτύπωμα 
Άρθρα-Απόψεις

Τα κοινωνικά συμφέροντα και το αποτύπωμα 

20/05/2025
Ο Γητευτής!
Άρθρα-Απόψεις

Ο γητευτής!

20/05/2025
Η Αξιοποίηση Του Φιλοσοφικού Και Παιδαγωγικού Έργου Του Πλουτάρχου «Περί Παίδων Αγωγής»
Άρθρα-Απόψεις

Η αξιοποίηση του φιλοσοφικού και παιδαγωγικού έργου του Πλουτάρχου «Περί παίδων αγωγής»

19/05/2025
Γενοκτονία
Άρθρα-Απόψεις

Γενοκτονία

19/05/2025
Τουριστικά Έρημη Χώρα
Άρθρα-Απόψεις

Τουριστικά έρημη χώρα

17/05/2025
Ως Πότε Παλληκάρια…
Άρθρα-Απόψεις

Ως πότε παλληκάρια…

16/05/2025
ADVERTISEMENT
MyDei
ejust4skills.gr
Αιολική Βερμίου
ΔΕΣΦΑ
Marianna Triadafyllou
Αναγγελία Γάμου με ένα Κλικ
Spiroulina Platensis
Φαρμακεία Κοζάνης
ADVERTISEMENT

Tharos Logo2022

© 2025 Θάρρος - Ειδήσεις και Νέα από την Κοζάνη και Δ. Μακεδονία
Εκδοτική Ενημερωτική Ι. Κορομήλης Α.Ε.
Ηλεκτρονική Εφημερίδα Κοζάνης και Δ. Μακεδονίας
  Τσόντζα 2, 50131, Κοζάνη
  +30 2461038611
Α.Φ.Μ.: 094329106
Δ.Ο.Υ. Κατερίνης

Ειδήσεις, Νέα για την Κοζάνη και την Δυτική Μακεδονία - Καθημερινή ενημέρωση

  • Θάρρος
  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Cookies
  • Πολιτική Απορρήτου
  • Πολιτική κατά της Διαφθοράς
  • Δήλωση Εχεμύθειας
  • Πρωτοσέλιδα Εφημερίδων
  • Δήλωση συμμόρφωσης

Social Media

No Result
View All Result
  • Αγγελίες | Εργασία – Ακίνητα
  • Επικοινωνία
  • Ο Καιρός Τώρα
  • Πρωτοσέλιδα Εφημερίδων
  • Αθλητικά
  • Άρθρα-Απόψεις
  • Κοζάνη
    • Βόιο
    • Εορδαία
    • Κοζάνη
    • Σέρβια
  • Δυτική Μακεδονία
    • Γρεβενά
    • Καστοριά
    • Φλώρινα
  • Ελλάδα
    • Δημόσιο
    • Εκλογές
    • Ιστορία
    • Κοινωνία
    • Παιδεία
    • Πολιτική
  • Κόσμος
    • Βαλκάνια
    • Ευρώπη
  • Επικαιρότητα
    • Media
    • Δελτία Τύπου
    • Θέματα
    • Εκδηλώσεις
    • Κοινωνικά
    • Ρεπορτάζ
    • Συνεντεύξεις
  • Οικονομία
    • Αγορά
    • Αγροτικά
    • Ακίνητα
    • Ενέργεια
    • Επιχειρήσεις
    • Εργασία
    • Εφορία
    • Καριέρα
  • Περιβάλλον
  • Πολιτισμός
    • Cinema – Tv
    • Βιβλίο
    • Διάστημα
    • Εικαστικά
    • Θέατρο
    • Λογοτεχνία
    • Μουσική
    • Ποίηση
    • Φιλοζωία
    • Φωτογραφία
  • Τεχνολογία
    • Αυτοκίνητο
    • Πληροφορική
  • Τουρισμός
  • Τρόπος Ζωής
    • Γεύσεις
    • Μόδα – Design
  • Υγεία
    • Διατροφή
    • Ψυχολογία

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

No Result
View All Result
  • Αγγελίες | Εργασία – Ακίνητα
  • Επικοινωνία
  • Ο Καιρός Τώρα
  • Πρωτοσέλιδα Εφημερίδων
  • Αθλητικά
  • Άρθρα-Απόψεις
  • Κοζάνη
    • Βόιο
    • Εορδαία
    • Κοζάνη
    • Σέρβια
  • Δυτική Μακεδονία
    • Γρεβενά
    • Καστοριά
    • Φλώρινα
  • Ελλάδα
    • Δημόσιο
    • Εκλογές
    • Ιστορία
    • Κοινωνία
    • Παιδεία
    • Πολιτική
  • Κόσμος
    • Βαλκάνια
    • Ευρώπη
  • Επικαιρότητα
    • Media
    • Δελτία Τύπου
    • Θέματα
    • Εκδηλώσεις
    • Κοινωνικά
    • Ρεπορτάζ
    • Συνεντεύξεις
  • Οικονομία
    • Αγορά
    • Αγροτικά
    • Ακίνητα
    • Ενέργεια
    • Επιχειρήσεις
    • Εργασία
    • Εφορία
    • Καριέρα
  • Περιβάλλον
  • Πολιτισμός
    • Cinema – Tv
    • Βιβλίο
    • Διάστημα
    • Εικαστικά
    • Θέατρο
    • Λογοτεχνία
    • Μουσική
    • Ποίηση
    • Φιλοζωία
    • Φωτογραφία
  • Τεχνολογία
    • Αυτοκίνητο
    • Πληροφορική
  • Τουρισμός
  • Τρόπος Ζωής
    • Γεύσεις
    • Μόδα – Design
  • Υγεία
    • Διατροφή
    • Ψυχολογία

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.