‘Έτσι λένε αυτοί που τους αρέσει να πετάνε στα σύννεφα και να φτιάχνουν πύργους με άμμο στις παραλίες της Μυκόνου.
Του Κων/νου Τζέκη
Αξίζει να σημειώσουμε ότι προηγήθηκαν άλλες δέκα αλλαγές που θα μείωναν τα ατυχήματα. Όλες είχαν κάνει μια τρύπα στο νερό. Όπως και η νέα που περειμένουμε.
Παλαιότερα μας έφταιγε το επαρχιακό δίκτυο και τα ατυχήματα στις Εθνικές Οδούς της χώρας. Ύστερα από την πράγματι σπουδαία αναβάθμιση των Εθνικών Οδών και τη δημιουργία αυτοκινητοδρόμων Ευρωπαϊκού επιπέδου, τα ατυχήματα μειώθηκαν στις Εθνικές οδούς σοβαρά.
Τώρα η Πολιτεία δια του αρμόδιου Υπουργού Μεταφορών σκέφτεται να μειώσει την ταχύτητα εντός των πόλεων στα τριάντα χιλιόμετρα την ώρα.
Το μέτρο αυτό αδιαφορεί η πολιτεία αν προκαλέσει κυκλοφοριακές συμφορήσεις αλλά αφού προσφέρει Μετρό στις δύο μεγάλες πόλεις γιατί δεν απαγορεύει την κυκλοφορία στα εμπορικά τους κέντρα; Γιατί θα πρέπει να μπαίνουν δυο εκατομμύρια αυτοκίνητα στο κέντρο των Αθηνών καθημερινά και διακόσιες χιλιάδες στη Θεσσαλονίκη; Δεν τους ενοχλεί η ρύπανση; Δεν τους ενοχλεί η ποιότητα ζωής των κατοίκων; Τουλάχιστον οι αριστεροί Δήμαρχοι των δύο μητροπολιτικών κέντρων θα έπρεπε να έχουν αυξημένη ευαισθησία κατά πως λένε σε θέματα ποιότητας ζωής ή όταν καθόμαστε στις στριφογυριστές καρέκλες τα ξεχνάμε;
Φυσικά η αλλαγή του ΚΟΚ θα φέρει και άλλες τροποποιήσεις όπως η τιμωρία του οδηγού και όχι του αυτοκινήτου, η θέσπιση εξοντωτικών προστίμων και φυσικά η φυλάκιση εκείνων των οδηγών που οδηγούν χωρίς όρια.
Δεν είναι της παρούσας η υπόδειξη στους σοφούς νομοθέτες την αλλαγή των μέτρων, αλλά τη συμπλήρωσή τους.
Το τροχαίο ατύχημα είναι σήμερα ορφανό. Κανένα Υπουργείο δεν έχει το κόστος της αποτυχίας, αφού έχουν αρμοδιότητα πολλά Υπουργεία όπως το Προστασίας του Πολίτη, Μεταφορών, Υγείας, Υποδομών, Οικονομικών, ακόμα και το Εθνικής Άμυνας για τα διπλώματα και τις άδειες κυκλοφορίας των στρατιωτικών οχημάτων και βασικά τη συντήρησή τους.
Κανένα Υπουργείο δεν λογοδοτεί για τις αποτυχίες των προγραμμάτων της αντί- ατυχηματικής πολιτικής.
Κάποτε ο Καθηγητής του Μετσόβιου κ. Κανελαϊδης είχε προτείνει τη δημιουργία διυπουργικού φορέα που να υπάγεται στον Πρωθυπουργό ή τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας. Φωνή βοώντος εν τη ερήμω.
Το τροχαίο ατύχημα δεν υπάγεται στα θέματα αγωγής υγείας. Με τόσους νεκρούς και τραυματίες θα έπρεπε να υπάρξει συναγερμός όλου του κρατικού μηχανισμού. Θα έπρεπε επι τέλους να κάνουμε ένα Νοσοκομείο τραύματος.
Κανένα Υπουργείο δεν ενδυναμώνει τους φορείς εκείνους που ασχολούνται με τη οδική ασφάλεια.
Έτσι ο πολίτης θυμάται την οδική ασφάλεια μόνο όταν κάποιος έρχεται κατά πάνω του ή όταν ο ίδιος σκουντήξει κάποιον άλλον επίσης αδιάφορο οδηγό, αφού ελάχιστα κοινωνικά μηνύματα για το τροχαίο ατύχημα παίζονται στην τηλεόραση, Χριστούγεννα και Πάσχα. Μετά τα ξεχνάμε. Όμως στην Αυστραλία υπήρχε μήνυμα για τις ζώνες των πίσω καθισμάτων που παιζόταν δύο χρόνια!!
Άλλο παράδειγμα. Τόσα χρόνια κυκλοφορούν εκατοντάδες χιλιάδες ανασφάλιστα οχήματα ή χωρίς ΚΤΕΟ αλλά η πολιτεία νομιμοποιεί κατά κάποιον τρόπο την κυκλοφορία τους με τα τέλη κυκλοφορίας. Τώρα λένε θα στέλνουν ταχυδρομικά πρόστιμα στα ανασφάλιστα και για το ΚΤΕΟ ενώ ευκολότερο θα ήταν να διατάξουν την αφαίρεση των πινακίδων κυκλοφορίας.
Επίσης κάποτε είχε αποφασισθεί και ακόμα ισχύει η εφαρμογή του ΚΟΚ στη Δημοτική Αστυνομία, αυτή την κουτσουρεμένη και ξεδοντιασμένη Υπηρεσία. Οι Δήμαρχοι επειδή το πρόστιμο έχει πολιτικό κόστος δεν ενδιαφέρθηκαν για την αρμοδιότητα αυτή ή ενδιαφέρθηκαν ελάχιστοι.
Δεν υπάρχει στον προϋπολογισμό μόνιμη χρηματοδότηση της αντί- ατυχηματικής πολιτικής, αλλά ούτε και ευκαιριακή.
Άφησα τελευταίο το μέτρο του ελέγχου των ουσιών στην οδήγηση. Ένα μεγάλο ποσοστό των οδηγών καταπίνει ουσίες από ναρκωτικά, ηρεμιστικά, αγχολυτικά που απαγορεύουν την οδήγηση. Σκέφτεται κανείς στην Πολιτεία να ελέγξει όλους αυτούς που οδηγούν και σπέρνουν τον θάνατο; Αντί να μειώνει την ταχύτητα στις πόλεις δεν αγοράζει τα πάμφθηνα μηχανήματα ελέγχου των ουσιών να γλυτώσει κόσμος και κοσμάκης; Δεν ρωτάει χώρες που τα χρησιμοποιούν; Δεν ρωτάει την Κύπρο;
Εδώ είναι το πρόβλημα εκτός κι αν πιστεύει ο κάθε «αρμόδιος» ότι ο οδηγός χαπακωμένος θα σεβασθεί τα όρια ταχύτητας!!
Λέτε;