Δύσκολα μπορούν να χωρέσουν σε λέξεις τα όσα έχουν γίνει στα Τέμπη, με το σιδηροδρομικό δυστύχημα που έχει κοστίσει τη ζωή σε τουλάχιστον 50 ανθρώπους (μέχρι στιγμής), την ώρα που αυξάνεται ο αριθμός των αγνοούμενων.
Όπως έχει γίνει γνωστό, κάηκε ολοσχερώς το πρώτο βαγόνι και καταπλακώθηκε από το δεύτερο.
Ο Εκπρόσωπος Τύπου του Πυροσβεστικού Σώματος μίλησε για 72 νοσηλευόμενους, ενώ τόνισε ότι το έργο της ταυτοποίησης είναι πολύ δύσκολο καθώς στο σημείο όπου ξέσπασε η πυρκαγιά αναπτύχθηκαν πολύ υψηλές θερμοκρασίες, που ξεπερνούν τους 1.300 βαθμούς Κελσίου.
«Από τη σφοδρότητα της σύγκρουσης, το βαγόνι – εστιατόριο βρέθηκε πάνω σε δύο άλλα βαγόνια. Από τη σύγκρουση ξέσπασε φωτιά, η οποία ανέβασε τη θερμοκρασία έως και σε 1.300 βαθμούς Κελσίου, που σημαίνει ότι είναι δύσκολη η ταυτοποίηση των σορών που βρίσκονταν μέσα σε αυτό. Οι νεκροί θεωρείται βέβαιο ότι θα αυξηθούν. Νοσηλεύονται 72 εκ των οποίων οι 6 σε ΜΕΘ.
Έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες στο βαγόνι – εστιατόριο της επιβατικής αμαξοστοιχίας το οποίο από τη σφοδρότητα της σύγκρουσης, βρέθηκε πάνω σε δύο άλλα βαγόνια. Με τη βοήθεια γερανοφόρων οχημάτων μετακινήθηκε στο έδαφος και ελέγχθηκε.
Στο συγκεκριμένο βαγόνι, ξέσπασε πυρκαγιά και αναπτύχθηκαν ιδιαίτερα υψηλές θερμοκρασίες που έπιασαν ακόμη και τους 1.300 βαθμούς Κελσίου γεγονός που δυσκολεύει την ταυτοποίηση των ατόμων που βρίσκονταν εντός.
«Όλοι έξω, γρήγορα, έχει φωτιά» – Τα πρώτα δευτερόλεπτα μέσα στα βαγόνια
«Βγαίνουμε όλοι έξω, γρήγορα, γρήγορα, έχει φωτιά!»: Οι ανατριχιαστικές στιγμές από τη συνειδητοποίηση της τραγωδίας μέχρι την εγκατάλειψη του βαγονιού από την τραγωδία στα Τέμπη
Με τρεμάμενη φωνή και εμφανώς σοκαρισμένοι από τη σφοδρή σύγκρουση, επιβάτες καλούν ο ένας τον άλλον να εγκαταλείψουν τα μοιραία βαγόνια, σε μία κραυγή απόγνωσης για την ίδια τη ζωή. «Όλοι έξω! Βγαίνουμε όλοι έξω, γρήγορα, γρήγορα, έχει φωτιά!», ακούγεται, ενώ οι πιο -όσο το δυνατόν- ψύχραιμοι ρωτούν άλλους επιβάτες «είστε καλά;» και τους κατευθύνουν να βρουν διέξοδο διαφυγής από το βαγόνι.
«Μαμά θα σε πάρω μόλις φτάσω», ανατριχιάζει το τελευταίο τηλεφώνημα επιβάτη
Συγκλονίζει η μαρτυρία κοπέλας που αναζητά τον 23χρονο ξάδερφό της που βρισκόταν στο μοιραίο δρομολόγιο το βράδυ της Τρίτης.
«Αγνοείται ο ξάδερφός μου, τον αναζητά η μητέρα του από τα ξημερώματα» είπε η μάρτυρας ενώ ανέφερε πως «είχε έρθει στην Αθήνα για τριήμερο και έφυγε το απόγευμα της Τρίτης για να επιστρέψει στην Αθήνα».
Ανατριχιαστική η περιγραφή της για το τελευταίο τηλεφώνημα του 23χρονου με τη μητέρα του στην οποία ο ίδιος είπε “Μαμά έχει πάρα πολύ κόσμο το τρένο, δεν έχω ξαναδεί τόσο κόσμο σε τρένο, θα σε πάρω όταν φτάσουμε να έρθεις να με πάρεις….” και όπως αποκάλυψε η μάρτυρας λίγο μετά κόπηκε η γραμμή και από τότε τον αναζητούν, καθώς δεν υπάρχει ούτε στις λίστες των νεκρών ούτε και των διασωθέντων.
Πραγματογνώμονας: Το δυστύχημα οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος, η απομαγνητοφώνηση θα δείξει την αιτία
Για τα αίτια του τραγικού σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τεμπη τα ξημερώματα της Τετάρτης που κόστισε τη ζωή σε δεκάδες ανθρώπους μίλησε, ο πραγματογνώμονας εισαγγελίας Αθηνών για τροχαία και σιδηροδρομικά ατυχήματα κ. Δέδες Αναστάσιος.
Κατά την εκτίμηση του ο πραγματογνώμονας θεωρεί ότι το δυστύχημα οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος το οποίο κατά την άποψη του δεν εστιάζεται στους μηχανοδηγούς αλλά στη μη λειτουργία του συστήματος το οποίο έπρεπε να δουλεύει.
«Δεν δούλευε το σύστημα, η σηματοδότηση και η φωτοσήμανση. Από την ενδοεπικοινωνία η οποία υπάρχει μεταξύ μηχανοδηγών και λοιπά όταν αυτά απομαγνητοφωνηθούν θα αποκαλύψουν ακριβώς ποια ήταν η αιτία, πως κινήθηκαν τα τρένα, για ποιο λόγο δεν λειτούργησε το σύστημα, ποιος έδωσε την εντολή να κινηθεί το τρένο από την Λάρισα και έπειτα στην αντίθετη γραμμή, αν υπήρχε πρόβλημα με το ηλεκτρικό ρεύμα στη γραμμή ανόδου», σημειώνει ο κ. Δέδες στο Dnews.
Τα ερωτήματα είναι πολλά τα οποία θα αποσαφηνιστούν από τα στοιχεία κατά τον ίδιο. Αυτό το γεγονός όμως που του έκανε εντύπωση είναι όπως δηλώνει «ενώ προκύπτει και το γνωρίζω αυτό, οτι τα συστήματα αυτά έχουν εγκατασταθεί πάνω στα τρένα και τις γραμμές δεν έχουν επικαιροποιηθεί, δεν έχουν λειτουργήσει παρότι υπάρχουν. Κατά συνέπεια σε αυτό ευθύνεται ο συντηρητής του δικτύου της υποδομής που για εμένα όπως προκύπτει είναι ο ΟΣΕ.
Ο ΟΣΕ αυτή την στιγμή έχει την υποδομή, αλλά έχει και την συντήρηση. Η Hellenic Train είναι μια εταιρία η οποία κάνει συγκοινωνιακό έργο και δεν έχει καμία σχέση με την υποδομή, δηλαδή την συντήρηση και την εγκατάσταση των συστημάτων ασφαλείας», υποστηρίζει.
Τι θα γινόταν αν η σύγκρουση των τρένων συνέβαινε μέσα στο τούνελ; Ο κ. Δέδες αναφέρει ότι τα πράγματα θα ήταν ακόμα πιο δραματικά.
«Επειδή μιλάμε για τεράστια κινητική ενέργεια, (το γενόμενο της μάζας των τρένων επι την ταχύτητα στο τετράγωνο δια δυο) εάν βάλουμε αυτά τα νούμερα θα δούμε ότι τα τρένα είχαν τεράστια κινητική ενέργεια, αλλά και τεράστια ορμή. Όταν λοιπόν γίνεται μια σύγκρουση, υπάρχει και μια αντίστοιχη εκτόνωση, ο χώρος δηλαδή στον οποίο που θα μπορούν να μεταφερθούν τα συγκρουόμενα οχήματα.
Αν αυτό συνέβαινε μέσα στο τούνελ δεν θα υπήρχε επαρκής χώρος και ο αντίκτυπος στους επιβαίνοντες θα ήταν τεράστιος με αποτέλεσμα να έχουμε παρα πολλούς νεκρούς. Επιπλέον θα ήταν πολύ δύσκολος ο απεγκλωβισμός διότι μέσα στο τούνελ ο καπνός από την πυρκαγιά δεν θα μπορούσαν να μπουν μέσα οι πυροσβέστες», καταλήγει.